Sunday, December 24, 2017

دیالوگ: در اقلیم الاحواز چه می گذرد؟ - بخش دوم



هفته سی وششم دیالوگ
مدیر برنامه: انصافعلی هدایت
میهمانان برنامه:
نقی محمودی
یوسف عزیزی بنی طرف
ناصر کرمی
ويدئو: گوناز تی وی
دوم دیماه ۱۳۹۶


https://youtu.be/kmqvX7ZL068

اخیرا حوادث بسیار مهمی در بخش ثروتمند ایران اما با مردمی فقیر، یعنی در مملکت الاحواز بوقوع پیوسته است. حوادث چنان بزرگ و عظیم هستند که امامان جمعه و نمایندگان عرب مجلس هم با شدتی باور نکردنی به انتقاد از حاکمیت پرداخته اند. 
در حالی که تا کنون در رسانه ها و نهادهای حاکمیتی از "عرب زبان ها" سخن گفته می شد و "عرب" بودن عرب ها را برسمیت نمی شناختند، اکنون از عرب بودن و حقوق سرزمینی عرب ها بر سرزمینشان سخن می گویند. 
نمایندگانی که کارشان "بله قربان!" گفتن بود، به ادارات دولتی و شرکت ها نیمه دولتی و خصوصی سرکشی کرده و تبلیغات راه می اندازند که طرفدار حق کار و تامین معاش عرب ها هستند. اینان چنان وانمود می کنند که مخالف حضور کارمندان و .کارگرانی از خارج از مملکت عرب ها در الاحواز هستند
چنین رفتاری از طرف امام جمعه ها و نمایندگان مجلس، غیر عادی است. یا دولت خیلی بی ثبات شده و کنترلی بر اوضاع ندارد یا  قیام در الاحواز بسیار عظیم و گسترده است که دولت و حاکمیت را به بازی "پلیس خوب" و "پلیس بد" مجبور کرده است تا سخنان و رفتار مقطعی آنان، سوپاپ اطمینانی برای تخلیه انرزی های اعتراضی ملت عرب باشد تا حاکمیت، خشم عرب ها را کنترل کرده و از سرایت این اعتراض ها به دیگر نقاط ایران و همبستگی ملل تورک، بلوچ، کرد، تورکمن، قشقایی و حتی ملت فارس با عرب ها جلوگیری کند.
در این بخش دیالوگ، مهمانان من و بخصوص مهمان عرب برنامه، ما را با جریان های اخیر مملکت الاحواز آشنا می کند.
در این بخش از برنامه، 
جناب یوسف عزیزی بنی طرف
جناب نقی محمودی 
 جناب ناصر کرمی 
حضور دارند تا به زوایای این مسئله چشم بیندازیم

در الاحواز چه می گذرد؟
چرا مردم در روستاهایی قیام کرده اند؟
مردم شورشی شهرهای عرب، چه خواست هایی دارند؟
خواست و حقوق مردم عرب چیست؟
خواست حاکمیت از ملت عرب مملکت عربستان چیست؟
آیا مردم عرب در قیام علیه حاکمیت ظلم و ستم، دست تنها مانده اند؟
آیا ملل تورک، فارس، بلوچ، تورکمن، قشقایی، کرد و ... منافع و پیوندهای مشترکی با عرب ها ندارند که از اعتراض های عرب ها حمایت نمی کنند؟
ملل دیگر چطور می توانند به یاری عرب ها شتافته و از حقوق حقه و انسانی آن ها حمایت بکنند؟
آیا رفتار دولت با عرب ها، قانونی و در چهار چوب قانون و مقررات خود حاکمیت است؟
آیا رفتار حاکمیت با عرب ها، منطبق با قوانین حقوق بشری و قوانین دیگری که در سازمان ملل مورد تایید و تصویب جهانیان و خود ایران قرار گرفته است، هست؟

No comments:

Post a Comment

ساواشدا ایکی سوی قیریم سیاستی

  ساواشدا ایکی سوی قیریم سیاستی بو گونکو "94-اینجی گونئی آزربایجاندان باخیش" برنامه سینده اوچ قونو حاقدا سایین اوغوز تورک و انصافع...