Sunday, October 27, 2019

مشروطه، پایان امپراتوری هزار ساله تورکان بر ممالک محروسه و آغاز دوران دیکتاتوری پانفارسیسم

دیالوگ 26 اکتبر 2019

مشروطه، پایان امپراتوری هزار ساله تورکان بر ممالک محروسه و آغاز دوران دیکتاتوری پانفارسیسم
تورکان، در یک هزار سال اخیر، رقبای اصلی مسیحیت و اروپای غربی و شرقی بوده‌اند. عثمانی، در اروپا و نادر شاه در هندوستان بلای آسمانی غربی‌ها شده بودند
در این جنگ، تحریف تاریخ تورکان ممالک محروسه و عثمانی، بخش اصلی از جنگ
روانی دول غربی مسیحی، علیه تورکان مسلمان بود که بسیار هم موفق بوده اند. غربی‌ها در پی جدا کردن تورکان از هم و ایجاد اختلاف در هویت دینی، زبانی و نژادی این دو دولت بودند.
شیعه گرایی اولین گام، رسمیت زبان فارسی دومین و ترویج ایده آذری و آتروپاتگان در بخشی از جهان تورک، سیاست‌های تدریجی و بلند مدت غربیان بوده است.
مشروطه و مشروطه خواهی یکی از جنگ‌های روانی-اجتماعی غرب بر علیه هر دو امپراتوری تورک بوده است. در پی استقرار مشروطه، هر دوی این امپراتوری تورکان، از هم پاشیدند.
جوانان، روشنفکران و الیت تورکان عثمانی، درکی درست از هویت تورکی خود، ملیت تورک و اهمیت در دست داشتن قدرت سیاسی-نظامی را داشتند اما جوانان، روشنفکران و الیت تورکان در ممالک محروسه، تحت تأثیر جنگ روانی، تورک بودن و اهمیت در دست داشتن قدرت سیاسی-نظامی را درک نکرده بودند. در نتیجه، قدرت و هویت ملی خود را به نفع پانفارسیسم از دست دادند.
برای اولین بار در تاریخ، مردمان تورک ممالک محروسه، منافع ملی، سیاسی-نظامی خودشان را فدای قدرت گیری، برتری و استقرار پانفارسیسم کردند. یعنی درک و تحلیل سیاسی درستی از بازی‌های سیاسی نداشتند و نمی‌دانستند که در میدان سیاست و قدرت گیری، به نفع پانفارسیسم بازی می کنند.
جنگ قدرت، در دوران قبل از مشروطه، با برتری حضور سیاستمداران پانفارس در وزارتخانه ها و ادارات، به نفع پانفارسیسم رقم خورد. پانفارس بودن و دشمنی با .تورک و زبان تورکی، به علامت اصلی روشنفکری و تعلق به طبقه اشراف بدل شد
روشن‌فکر مانقورت شده تورک، خود را آریایی، ایرانی و پانفارس شیعه تصور می کرد. در مشروطه، بجای تقویت هویتی تورکی خود، بر تقویت پانفارسیسم پرداخت. پانفارسیسم با حرکات موزیانه، ضد مشروطه، ضد تورک و اشاعه تروریسم مطبوعاتی و تروریسم فیزیکی، امنیت اجتماعی را بر هم زد تا زمینه را برای نابودی امپراتوری تورکان مهندسی بکند.
اگر تاریخ را به توجه به نتیجه حوداث و رخدادهای تاریخی تحلیل بکنیم، مشاهده خواهیم کرد که پانفارسیسم، در پی استقرار مشروطه، آزادی و دموکراسی نبوده است. چرا که باقدرتگیری پانفارسیسم در ایران، همه دستاوردهای مشروطه نابود شده و دیکتاتوری پانفارسیسم حاکم شد.


چرا از "مشروطه" تا زمان محمدرضا پهلوی با عنوان انقلاب یاد نمی شد؟ چرا و با کدام اهداف سیاسی و ایدئولوژیک آن را انقلاب جلوه دادند؟ (انقلاب سفید بعدی هم)
آیا مشروطیت یک انقلاب بود و مشخصات انقلاب را داشت؟

آیا مشروطیت، تداوم و نتیجه اصلاحاتتدریجی و اساسی شاهان و شاهزاده های قاجار نبود که از دوران فتحعلی شاه آغاز شده بود؟

اصلاحات، در چه شرایطی به بار می نشیند؟

آیا مشروطه، همزمان با جنگ قدرت بیت تورک و فارس رخ نداد و منجر به ضعف جبهه تورکان در ممالک محروسه نشد؟

آیا محمدعلی شاه قاجار تورک و تورکجه نبود؟

آیا جنگ قدرت و نبرد سیاسی در بین تورکچی ها و پانفارسیسم در دولت و مجلس مشروطه، خودش را در قالب به توپ بسته شدن مجلس نشان نداد؟

آیا مشروطیت به نفع پانفارسیسم و به زیان تورک ها تمام نشد؟

آیا تداوم مشروطیت به نفع پانفارسیسم بود یا به نفع تورکان؟

چرا بعد از این که پانفارسیسم و دولت پنهان و در سایه پانفارس موفق به اخراج تورکان از قدرت شد، کاسه و کوزه مشروطیت برچیده شد و دیکتاتوری پانفارسیسم بر اساس محوریت فارسیسم، آریائیسم، و تاریخ باستان و شیعه گری پانفارس به عنصری مقدس تبدیل سد؟

ستارخان و همراهان او در خدمت کدام یک از این دو جبهه بودند؟

آیا در دوران محمدعلی شاه جنگ های نظامی در بین تورکان و پانفارسیسم نبود؟

آیا تبریز و ستارخان، دانسته و ندانسته، در خدمت استراتژی های جنگی پانفارسیسم در ضدیت با تورکان نجنگیدند؟

چرا قانون اساسی مشروطیت در یکصد سال گذشته به اجرا در نیامده است؟

آیا پانفارسیسم از نظریه مشروطیت به عنوان استراتژی تضعیف تورکان و به عنوان ابزاری برای کودتای خزنده بر علیه تورکان استفاده نکردند؟

اگر تاریخ را با توجه به نتیجه رخدادهای اجتماعی و سیاسی بررسی و تحلیل بکنیم، متوجه می شویم که مشروطه نه به حکومت قانون، آزادی و دموکراسی که به دیکتاتوری منجر شد. آیا پانفارسیسم از ابتدا خواهان مشروطه و دستآوردهای آن اصلاحات بوده است یا از آن برای قبضه قدرت استفاده کرده است؟

برای پاسخ به این نوع از سوال ها و ترویج دیدگاه انتقادی نسبت به تاریخ و رفتارهای سیاسی تورکان و فارس ها که بر اساس پانفارسیسم، آریائیسم، باستانگرایی و شیعه شعوبیه یا پانفارسیسم، سه مهمان در این برنامه حضور خواهند داشت.

دکتر ضیاء صدرالاشرافی: محقق، متفکر، نویسنتده و تاریخشناس تورک
دکتر محمدحسین یحیایی: محقق و نویسنده تورک
جناب طاهر ابو نضال الاحوازی: محقق، متفکر و منتقد سیاسی عرب الاحواز
انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
بیست و پنجم (25) اکتبر 2019
hedayat222@yahoo.com


No comments:

Post a Comment

سریال قتل‌های زنجیره ای دانشجویان

  چند سوال: أيا باور می کنید که او خود کشی کرده باشد؟  مگر در اتاق های خوابگاه دانشجویی یک نفر به تنهایی زندگی می کند؟  دانشجویان دیگر کجا ب...