Tuesday, February 24, 2015

روشنفکران و نویسندگان ایرانی پاسخ بدهید



 پاسخ می خواهیم


داریوش آشوری، عبدالمجید ارفعی، حسن انوری، محمد جعفری‌قنواتی، سعید حمیدیان، ابوالفضل خطیبی، اصغر دادبه، محمد دبیرسیاقی، تورج دریایی، جلیل دوستخواه، محمدتقی راشدمحصل، علی رواقی، نورالدین زرین‌کلک، روزبه زرین‌کوب، جلال ستاری، قدمعلی سرامی، میرجلال‌الدین کزازی، مهدی ماحوزی، جلال متینی، علیقلی محمودی‌بختیاری و اکبر نحوی.



 لطفا سوال های زیر را به هر طریقی که می توانید به روشنفکران فارس و بخصوص به نویسندگانی که از برچیده شدن مجسمه فردوسی از سلماس ناراحت شده اند، ارسال کرده و جواب های آنان را در این صفحه نیز منتشر بفرمایید


آقایان و خانم هایی که طرفدار انسانیت، حقوق بشر، حقوق برابر شهروندی برای تک تک اهالی هر کشوری، طرفدار استفاده انسان ها از زبان مادری، طرفدار نجات دریاچه آذربایجان و اورومیه هستند به وبسایت های زشت اندیشان زشت رفتار و به اصطلاح؛ روشنفکران سیاه فکر و نژاد پرست پان ایرانیست اریایی رفته و از آنها بپرسید:
1.
 چرا در طول عمرتان از حقوق زبانی و ملی مردم آذربایجان دفاع نکرده اید؟
2.
 چرا در طول عمرتان در کنار سیاستمداران تورک سیتیز پان فارس قرار گرفته و حداقل از حقوق ملت تورک آذربایجان حمایت نکرده اید؟
3.
 چرا در حمایت از حقوق مردم آذربایجان در سرزمین مادری خودشان در طول عمرتان یک نامه ننوشته اید و از حاکمان گله و شکایت نکرده و به سیاست های دولت های شاهی و ملایی اعتراض نکرده اید؟
4.
 چرا در طول عمرتان، حرکت های مردمی و انقلابی مردم آذربایجان را محکوم کرده اید؟
5.
چرا حرکت مردم آذربایجان برای بهره مندی از حقوق انسانیشان در دوران پیشه وری را تقبیح و یا محکوم کرده اید؟
6.
 چرا آن زمانی که آیت الله العظما شریعتمداری بر علیه خمینی بپا برخواست، دست در دست خمینی با اراده مردم آذربایجان مخالفت کردید؟
7.
 چرا در طول عمرتان یک نامه ننوشته و از خواست های انسانی، حقوق بشری و حقوق بین المللی برای آموزش زبان مادری تورکان در ایرانتان حمایت نکرده اید؟
8.
 چرا از جوانانی تورک آذربایجانی که بر اساس قانون جنبش مشروطه و قانون اساسی جمهوری اسلامی خواهان حق آموزش بزبان مادری خود: زبان تورکی بودند، حمایت نکرده و از دولت نخواستید تا به خواست این ملت تورک احترام گذاشته و قانون مصوب قوانین اساسی را اجرا کنند؟
9.
 چرا برای یکبار هم که شده از زندانیان تورکی که تنها جرمشان خواستار آموزش به زبان مادری و تورکشان است، حمایت نکرده اید؟
10.
 چرا برای یکبار هم که شده، امضا و نام شما در پای طومارهایی که برای درخواست مجوز قانونی از ایران شما جهت گرامیداشت روز بین المللی زبان مادری است، دیده نشده است؟
11.
 برای شما مردم زنده و تورک آذربایجان و اراده و خواست آنان مهم است یا مجسمه پدر نژادپرستی و تورک ستیزی فردوسی که ازار سال قبل مرده است؟
12.
 شما چه زمانی در کناز مردم آذربایجان ایستاده اید که خجالت نمی کشید و خودتان را دوستدار آذربایجان و مردم آذربایجان اعلام می کنید؟
13.
 چرا در طول 17 سال گذشته که سیاست های پان ایرانیستی و ضد آذربایجانی امثال شما دریاچه اورومیه و آذربایجان را می خشکاند، یکبار از این دردانه آذربایجان حمایت نکرده اید؟
14.
 چرا برای یکبار هم که شده خواستار نجات دریاچه آذربایجان (اورومیه) نشده اید؟
15.
 چرا برای یکبار هم شده، خواستاز آزادی زندانیان تورکی نشده اید که برای نجات دریاچه اورومیه اجتماع کرده بودند و دستگیر شده اند.
16.
 چرا به بیکاری عمیق و برنامه ریزی شده پان فارس های ضد تورک و ضد آذربایجان، اعتراض نکرده اید؟
17.
چرا به جوک هایی که تورکان و رشتی ها را هدف تحقیر (توسط فارس ها) و در رسانه های عمومی هدف گرفته است، اعتراض نکرده اید و محکوم نکرده اید؟
18.
 چرا رواج گسترده خودکشی در اثر سیاستهای نژادپرستانه و بیکاری در شهرهای آذربایجان را محکوم نکرده اید؟
19.
 چرا برای یکبار هم شده، سیاست های تبعیض نژادی به نفع فارس ها و به ضرر تورکان، تورکمنان، عرب ها، بلوچ ها، کردها و ... محکوم نکرده اید؟
20.
 چرا کوچ های اجباری و برنامه ریزی شده تورکان از سرزمین های مادریشان به مناطقی که کار ایجاد می شود را محکوم نکرده اید؟
21.
 چرا مردمی را که خودشان را تورک می خوانند و زبانشان را تورکی می نامند، آذری و آذری زبان می نامید؟ این دشمنی شما با اراده و خواست ملت و مردم آذربایجان از کجا نشات می گیرد؟
22.
 چرا تا کنون از دولت ایرانتان و شوراهای شهری و شهرداری های فارسیستان (مناطق فارس نشین) نخواسته اید تا مجسمه های شهریار، بابک خرمدین، ستارخان، باقرخان، شیخ محمدخیابانی، ثقه الاسلام تبریزی، پیشه وری و ده ها شاعر، قهرمان ملی آذربایجان را در میدان های شهرهایشان به نشانه احترام به مردم آذربایجان و فداکاری هایشان، نصب کنند؟
23.
 چرا وقتی مردم آذربایجان در سال 2006 در اعتراض به توهین ها و تحقیرهای یک قرنی پان فارس ها و آریایی ها برای مدت بیش از 3 ماه به خیابان ها آمدند، به آن ملت پیوسته، توهین ها، تحقیرها، تبعیض های نژادی،محکوم نکرده، از خواست های قانوی و اراده آنان به تغییر را تایید نکردید؟
24.
 شما در کنار کدام دسته قرار دارید: فارس ها و آریایی های نژادپرست ضد تورکان آذربایجانی یا در کنار ملت تورک و آذربایجانی هستید که خود را در زیر شلاق استعمار ایرانی و پان-فارسیسم می بیند؟
25. ایا طرفدار رهایی آذربایجانیان از استعمار ایرانی برای دستیابی به آزادی و حقوقشان در قونین بین المللی هستند، هستید یا می گویید: ایران باید با همین شکل و شمایل و وضعیت و به هر قیمتی باید یا مردمی که بماند و تجزیه نشود؟
26.
 یکپارچگی ایران برای شما مهم است یا اراده مردم توزک آذربایجان که حقوق و آزادی های خودشان را در رهایی از زیر یوغ و ستم ایران می بینند؟


داریوش آشوری، عبدالمجید ارفعی، حسن انوری، محمد جعفری‌قنواتی، سعید حمیدیان، ابوالفضل خطیبی، اصغر دادبه، محمد دبیرسیاقی، تورج دریایی، جلیل دوستخواه، محمدتقی راشدمحصل، علی رواقی، نورالدین زرین‌کلک، روزبه زرین‌کوب، جلال ستاری، قدمعلی سرامی، میرجلال‌الدین کزازی، مهدی ماحوزی، جلال متینی، علیقلی محمودی‌بختیاری و اکبر نحوی.

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...