Thursday, May 10, 2012

مردم آذربایجان! وقت تنگ است: " شورای ملی اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید "




مردم آذربایجان! وقت تنگ است
" شورای ملی اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید "

مردم آذربایجان جنوبی یا آذربایجان ایران! فعالان سیاسی و مدنی، احزاب و تشکیلات سیاسی و مبارز، روشنفکران و نظریه پردازان آذربایجان! وقت چنان تنگ است که نمی توانیم آن را درک کنیم. در آستانه باختن همه چیزمان هستیم. اگر این بار ببازیم، این بار دانسته و آگاهانه خواهیم باخت و در طول ده ها سال آینده نخواهیم توانست خودمان را بر سر پا نگه داریم. دیگر بس است و نمی توان بیش از این، بازیچه ماموران باهوش و نفوذی وزارت اطلاعات ایران شد.
آیا موافقیم که آذربایجان جنوبی باید از وضعیت کنونی نجات یابد و جایگاه فعلیش، شایسته آن نیست؟ نزدیکترین هدف ما در آذربایجان جنوبی چیست؟ آیا تعریف روشنی از آذربایجان، آذربایجانی و منافع آن  داریم؟ آیا چنان خشک مذهب و دگم هستیم که نمی توانیم تمامی اختلاف های سیاسی را کنار گذاشته و برای رسیدن به نزدیکترین و مشترکترین هدفمان (هر چند تا تاسیس کشور خودمان) هم پیمان شویم؟ باید به خاطر آذربایجانمان، تعصب های سیاسی خودمان را کنار بگذاریم و بر روی اهداف مشترکمان اجتماع کنیم.
از یک طرف، منطقه خاورمیانه و بخصوص ایران، در آستانه تغییرات بسیار مهمی قرار دارد و همه می توانند دلایل روشن آن را در اخبار هم ببینند. از طرف دیگر، فرصت های تاریخی که ما آذربایجانی ها بتوانیم از آن ها استفاده بکنیم، بسیار کمیاب هستند و تکرار ناشدنی و زمان بسیار تنگ است. باید بخاطر آذربایجان، از بسیاری از خواست های خود و تشکیلاتمان چشم پوشی کنیم. باید با رقبایمان، باید با مخالفان نه چندان جدیمان به وحدت و اتحاد برسیم تا نبازیم و گر نه در تنهایی هایمان، همه با هم خواهیم باخت و آذربایجان را با اختلاف های کوچکمان، دو دستی تقدیم دشمن آذربایجان خواهیم کرد و ننگ ابدی را بر گردن خواهیم کشید.
تک تک ما می توانیم دلایل بیشماری بیاوریم که نمی توانیم با هم متحد شویم اما یک دلیل کافی است تا برای آذربایجان و به نام آذربایجان، با هم یکی شویم و از این مرحله بگذریم و آن دلیل، "منافع آنی آذربایجان جنوبی" است. باید خود و تشکیلاتمان را فدای آذربایجان و منافع مردمش بکنیم. آیا این هدف ما نیست؟
اگر ما، خود و تشکیلاتمان را سیاسی و مبارز می دانیم، باید بدانیم که "سیاست" یعنی شناخت "موقعیت ها"، شناخت "مخالفان"، شناخت "رقبایی که بسیار به هم شبیه هستیم"، شناخت "دشمنانی که منافع و دشمن مشترک داریم" و شناخت "دشمنی که دشمن همه ماست" و باید بدانیم که "با کدام یک از رقبا و دشمن ها، می توانیم برای غلبه بر دشمن اصلی مان متحد شویم". چون، هر کدام ما، در تنهایی نمی توانیم بر دشمن همه مان، پیروز شویم و اگر فکر می کنیم که به تنهایی و در مقابل آن، موفق و پیروز می شویم و همه تاریخ تنها به نام ما ثبت می شود، در اشتباه محاسباتی سیاسی غرق شده ایم و سیاست و کار سیاسی را نمی شناسیم و از آن تعریف غلطی در ذهن خود داریم.
ما آذربایجانیان جنوبی، باید برای تامین منافع آذربایجان با هم متحد شویم و همین امروز هم متحد شویم تا ننگ تاریخ و نفرین فرزندان آذربایجان در تاریخ آینده را متحمل نشویم. باید شورایی برای "شورای ملی اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید" تشکیل دهیم. این شورا باید رقبای سیاسی و فکری را در جهت منافع آذربایجان جنوبی متحد کند. باید اقدام هایی که در خارج و داخل سرزمینمان لازم است انجام گیرد را سر و سامان دهد. باید با کشورهایی که احتمالا می توانیم دوست و متحد شویم و از کمک های همه جانبه آن ها بهره مند شویم، مذاکره بکند. باید دشمنان آذربایجان را شناسایی کند و از میان آن ها با آن دشمن هایی (گر چه با ما و آذربایجان عزیزتر از جانمان دشمنند)  که همچون خود ما دشمن قلدری دارند که از ترس آن حاضرند با ما متحد شوند، اتحاد برقرار کند و از توانایی های همه نیروهای مخالف دشمن اصلی ما که در جبهه ما هستند، علیه دشمن اصلی آذربایجان و ملتش بهره گیرند و با نیروهای بین المللی مذاکره کنند و منافع آنی و آتی آذربایجان را تامین کنند. (آمریکا با آن همه قدرت جهانیش، به تنهایی، اقدامی نمی کند)
برای تاسیس شورای ملی اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید لازم است تا از هر تشکیلات آذربایجان جنوبی (بدون توجه به ایدئولوژی و نگرش سیاسی آن ها به چگونگی تامین منافع آذربایجان) یک نفر نماینده با اختیار و توان تصمیم گیری تام عضو شوند. همچنین باید تعدادی از چهره های نام آشنای آذربایجان جنوبی در داخل و خارج آذربایجان جنوبی در آن عضو شوند. هر تشکیلاتی که در آن عضو است، اجرای تصمیم های شورای ملی اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید را بر خواست خود مقدم بداند اما در عین حال حق داشته باشد تا سیاست های دیگر خود را که با تصمیم ها و اراده اصلی شورای ملی اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید مخالف نباشد را بطور مجزا به پیش ببرد.
اولا: برای تشکیل این شورا وقت بسیار تنگ شده است و همین امروز باید آن را تاسیس کرد تا بیش از این نبازیم و بازیچه وزارت اطلاعات ایران نشویم.
دوما: همه نیروهای داخل و خارج را متحد و هم پیمان بسازیم.
سوما: شورای ملی اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید باید تصمیم بگیرد که در داخل ایران و آذربایجان جنوبی چه اقدام هایی باید بکنیم و چه عملی را نباید انجام بدهیم.
چهارما: شورای اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید، باید مغز تصمیم گیری آذربایجان و فرمانده کل نیروهای سیاسی آذربایجان جنوبی باشد.
پنجما: نباید دربافت شورای ملی اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید از ترک های آذربایجان شمالی و ترکیه کسی یا تشکیلاتی عضو باشند تا توان تصمیم گیری شورای ملی اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید به حد اکثر برسد.
 ششما: شورای اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید برای تامین منافع آذربایجان باید جسارت مذاکره با همه کشورها و استفاده از همه منابع آن ها را در جهت منافع آنی، منافع کوتاه مدت و منافع دراز مدت آذربایجان جنوبی داشته باشد.

سر بلند و سر افراز باد ملت و سرزمین آذربایجان جنوبی
پیش به سوی تاسیس شورای ملی اتحاد و اقدام آذربایجان جنوبی در تبعید


انصافعلی هدایت
روزنامه نگار آزاد و مستقل
تورنتو – کانادا
0016477408070 


***      **   **     ***

No comments:

Post a Comment

گونئی آزربایجان سیاسی پارتیلری "دوشونجه باغی"یندا سیاستلرین آچیلقیرلار

  گونیی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین لیدر/سوزچولری "دوشونجه باغی" آدلی اوتاقدا، سیاستلرین، مرامنامه‌لرین و ایستیراتئژی‌لرین آچیقلا...