Thursday, February 21, 2019

دیالوگ: با انقلاب 1357 چه چیزهایی را باخته ایم؟



برنامه هفته نود و پنجم دیالوگ
موضوع : با انقلاب ۱۳۵۷ چه چیزهایی را باخته ایم؟

مجری و مدیر برنامه: انصافعلی هدایت
تهیه کننده: جواد اسماعیل بیلی
میهمانان برنامه:
صلاح ابو شریف الاحوازی
جمشید شارمهد
محمد شوری
مهیم سرخوش
برنامه دیالوگ، هرهفته، در روز شنبه و از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تبریز از تلویزیون "گوناز تی وی" و بطور زنده پخش می شود
اجرای این برنامه: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
چهل سال از انقلاب 1357 می گذرد. در این مدت و به بهانه سالگرد آن، سخن های زیادی در خوبی و بدی، با ارزش و بی ارزش بودن آن، اسلامی یا اسلامی نبودنش، انسانی یا ضد انسانی بودنش، کشتار ده ها هزار انسان توسط انقلابیون، افکار ضد حقوق بشری که همراه آن حوادث آمدند، نشستن عمامه در جای تاج، تداوم مجلس فرمایشی با نمایندگان گماشته و "بله قربان!" گوی شاه با رهبر، و ... گفته شده و شنیده ایم اما تا کنون، کمتر، در مورد آن چه در اثر حوادث تلخ 1357 باخته ایم و از دست داده ایم، گفته شده است و شنیده ایم.

به عقیده من؛ "شیعیزم پارسی" و "روحانیت شیعه"، دو بازنده اصلی هستند که بیشترین صدمه را یا دیده اند و یا خواهند دید و به این زودی ها هم نخواهند توانست جایگاه شان در سال 1357 و قبل از آن را بدست بیاورند.

این، همان چیزی است که با قتل سه خلیفه اسلام بدست ایرانیان "ساسانی مذهبی" که در قالب "شیعه پارسی یا شعوبیه" و در ضدیت با دین حضرت محمد ظهور کرد تا احکام و تاریخ اسلام را تحریف کنند، تا در دراز مدت، اسلام را در ایران از بین ببرند. بعد از 1400 سال، با حذف روحانیت و اسلام از زندگی اغلب ایرانیان، به نتیجه دلخواه و تاریخیشان خواهند رسید.

چنانچه نقل است، مرحوم علامه محمدحسین طباطبایی، از روحانیان تورک، معتقد بودند که "انقلاب یک شهید داشت و آن هم اسلام بود." ایشان به عنوان یک مفسر قرآن و شیعه در سنت مذهبی تورکی که در زمره روحانیت "ضد ولایت فقیه" تورک بود، مرگ صدها تن برای پیروزی خمینی را به عنوان "شهادت" قبول نداشتند و کشته شدگان را "شهید" نمی دانستند، بلکه تنها "اسلام" را شهید راه عصیان خمینی می دانستند.

راستی، بازندگان اصلی حوادث 1357، کدام افراد، اقشار یا عقاید و ادیان بوده و هستند؟

آیا جریانات 1357 و بعد از آن، دستاوردهایی برای افتخار کردن ملل ساکن در ایران داشته است که برای آن ها، صدها هزار کشته داده اند؟

چه چیزهایی سبب شدند تا روشنفکران و متفکران جوامع در ایران نتوانستند نتایج تلخ دینی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، عقب ماندگی-ویرانی، جنگ، اعدام ها، دشمنی با دنیا و ... را نبینند؟

برای بررسی آن چه، در اثر حوادث 1357 باخته ایم، از آقایان:

جناب صلاح ابوشریف الاحوازی؛ دبیر کل جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز، حقوقدان و سیاستمدار عرب
جناب جمشید شارمهد؛ از اعضای اصلی انجمن پادشاهی و سیاستمدار فارس
جناب محمد شوری؛ روزنامه نگار آزاد و متفکر منتقد آبادانی الاصل فارس زبان
جناب مهیم سرخوش؛ متفکر و سیاستمدار بلوچ
خواسته ام تا با حضور در این برنامه، در روشن کردن تاریخ جاری ایرانیان، سخن بگویند.

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
هفتم (07) فوریه 2019
hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...