Wednesday, October 6, 2021

آیا فارس ها، با غیر فارس‌ها دشمن هستند؟


 چرا فارس ها، با ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب و ... دشمنی علنی می کنند؟


ولی منظور من و ما از پانفارس، شما بشخصه نیستید. سیستم سیاسی، اداری، حقوقی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، بانکی، فرهنگی، مالیاتی، حزبی، آموزشی، رسانه ای و ... است که بر اساس پانفارسیسم بنا شده است.

آیا تا بحال یک فعال سیاسی، حزبی، حقوقی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، هنری، نظامی، امنیتی، و ... دیده آید که از برابری حقوقی همه ملل در ایران دفاع بکند؟ ندیده آید و ندیده‌ایم. چرا؟ چون پانفارسیسم بر سیستم تفکر، درآمد، پاداش و مجازات و ... مسلط است. اذهان را بوسیله هزاران روش، بطور مستقیم و غیر مستقیم می شوید؟ نژادپرست بار می آورد. چرا همه مردم بخصوص فارس‌ها، براحتی به ملل غیر فارس، تاریخ، فرهنگ، زبان، هویت سیاسی، جغرافیایی و ملی ملل غیر فارس حمله می کند؟ چرا ملل غیر فارس را خارجی یا مهاجر می نامد؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟

چون سیستم پانفارس همه را در طول یک صد سال شستشوی مغزی کرده است؟

می دانید چرا ایرانی ها، با آن که دانشگاه دیده هستند و مسافرت خارج رفته و تا حدودی با جهان آشنا هستند اما به هر رهبر و ملتی توهین می کنند و «مرگ بر ...» فریاد می زنند؟ مطمئنم هستم که پاسخ را نمی دانید. چرا؟ چون سیستم پانفارس حاکم در

یک صد سال گذشته و از طریق آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها و رسانه ها و از طریق عرصه هنری مانند نمایش و سینما و عکس و کاریکاتور و ... همه مردمان را شستشوی مغزی کرده اند.

آیا مردم فارسی زبان (چه زبان مادریشان فارسی بوده یا در اثر مهاجرت و اجبار شغلی، بعد از چند نسل فارس زبان شده اند) بیشتر از بقیه ملل شستشوی مغزی نشده اند؟

متاسفانه پاسخ مثبت است. چرا؟ چون فارس ها و فارس زبان ها از حاکمیت پانفارسیسم منافع بسیار زیادی برده اند و می برند. منافع هم، انسان ها را از وضع موجود راضی می کند و اجازه نمی دهد تا ضررها به دیگران را ببینند و یا ضررها را کوچکتر از آنچه هست و دیگران لمس می کنند، فرض بکند تا کانال منافع به نفع او جریان داشته باشد.

فارس‌ها و فارسی زبان ها در صد سال گذشته تمامی امکانات همه ملل در ایران را بخود اختصاص داده اند و از آندها بصورت گسترده بهره‌مند شده اند.

برای همین است که شما در یکصد سال گذشته یک فارس تحصیل کرده، روشنفکر، فعال سیاسی-اجتماعی، عضو یک حزب یا جمعیت، معلم و دانشگاهی، مدیران و نمایندگان، وزرا و مقام های سیاسی و اداری و ... سراغ نداریم که از منافع فارس‌ها مدافعه نکرده و

حتی با حضور فیزیکی، جسمانی، روحی، زبانی، اقتصادی ملت تورک،  تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، و ... مخالفت و دشمنی نکرده باشد.

آیا شما یک اصلاح طلب سراغ دارید که از حقوق مساوی همه ملل در ایران به صراحت و با تاکید و ابرام سخن گفته و از چنین نظریه ای دفاع کرده باشد؟ یا بخاطر پافشاری بر چنین فکر و عقیده ای به زندان افتاده باشد؟ 

چرا نیست؟ چرا نیستند؟

چون پانفارسیسم و برتری نژاد فارس بر ملل دیگر تمامی منطق، فلسفه، طرز تفکر و جهان بینی آنها را تغییر داده و در مسیر دشمنی با ملل غیر فارس، بخصوص تورک ها و عرب ها سوق. داده است.

برای همین است که ما مشاهده می کنیم که تمامی سیاسیون، نمایندگان، قلم بدستان، اهالی رسانه ها در درون ایران و در بیرون ایران که به بیماری روانی پانفارسیسم مبتلا شده اند، به رهبران ملت تورک در جمهوری آذربایجان و جمهوری ترکیه توهین می کنند و هیچ هم از جایگاه سیاسی یا فرهنگی یا هنری یا آموزشی خودشان خجالت نمی کشند.

احترام متقابل در عرصه و صحنه بین‌الملل برای ایرانیانی که به بیماری روانی نژادپرستی و پانفارسیسم مبتلا شده اند، مفهومی بی معنی و بی ارزش است. 

متاسفانه، افراد دارای تحصیلات عالی و وارد در حقوق و فعالیت های سیاسی، بیش از افراد عادی با اصول و قوانین بین الملل مخالفت و دشمنی می کنند. 

چرا؟

چون بیش از افراد عادی قربانی شستشوی مغزی شده اند و منبع درآمد و حقوقشان از این راه تامین می شود.


انصافعلی هدایت

ششم نوامبر 2021

ویسکانسین، آمریکا

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...