Wednesday, February 15, 2023

شب نمایش روحیه ملی برای ساخت تورکیه جدید

 


شب نمایش روحیه ملی برای ساخت تورکیه جدید

شب گذشته و همزمان، بیش از 200 کانال تلویزیونی، 500 شبکه رادیویی در جمهوری های تورکیه، آزربايجان و قبرس شمالی‌ها کمپین "یک دل تورکیه" را براه انداختند تا خانه‌های ضد زلزله برای زلزله زدگان تورکیه پول جمع بکنند.

در این برنامه، مردم، شرکت‌ها، کارخانه‌ها، سندیکاها، انجمن‌ها، موسسات، نهادها، خیریه‌ها و ... 115 میلیارد و 146 میلیون و 528 هزار لیر تورکیه اهدا کردند.

علاوه بر این‌، تورک‌های ساکن دیگر کشورها هم صدها میلیون دلار و یورو کمک هدیه کردند.

همزمان، میلیون‌ها نفر هم از طریق  اس‌ام‌اس، بیش از 9.000.000.000 لیر تورکیه به هلال احمر و سازمان "آفات" تورکیه واریز کرده اند.

عالیجناب رجب طیب اردوغان هم در کفتگو با یکی از کانال های تلویزیونی اعلام کرد که کابینه دولت تورکیه هم  136.589.000 لیر تورکیه هدیه کرده اند.

این مبلغ، جدایی از کمک یکصد میلیارد لیره‌ای دولت به مرحله اول ساخت مسن برلی زلزله زدگان است.

باید این‌ رفتار و روحیه ملی تورک‌ها را با رفتار و روحیه ضد تورک دولت ایران مقایسه بکنیم که از کمک به اسکان موقت و دایمی زلزله زدگان خوی خودداری کرده اند.

این در حالی است که هزاران شرکت، کارخانه، موسسه، نهاد، انجمن، خیریه، جمعیت، حزب و ... در سرزمین تورک‌ها در ایران استعمارگر فعال هستند و از قبل ملت تورک، سرمایه‌های بسیار بزرگی را جمع کرده اند اما در حوادث تلخ آزربایجان یا اصلا مشارکت نداشته و ندارند و یا کمک‌هایشان بسیار اندک است.

باید تورک‌ها، استقلال خودشان از ایران و فارس‌ها را بدست بیاورند تا بتوانند از زیر استعمار فارس‌ها آزاد شوند.

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
15فوریه 2023













No comments:

Post a Comment

سوال از خانم شیرین عبادی

  سوال از خانم شیرین عبادی با سلام و احترام من: انصافعلی هدایت، بشخصه،احترام زیادی برای خانم شیرین عبادی و فعالیت‌های سیاسی و حقوقی ایشان قا...