Thursday, February 2, 2023

زلزله، بستری برای زایش آزربایجان آینده

 

آزربایجان آینده، در همین روزهای سخت زمستانی شکل واقعیش را خواهد گرفت و رهبرانش را خواهد زایید


عدم قبول کمک‌های انسان دوستانه جمهوری‌های تورکیه و آزربایجان از طرف دولت پانفارس ایران، باعث تقویت روحیه تورک‌گرایی در میان مردم تورک آزربايجان جنوبی خواهد شد.

 مردم پی خواهند برد که دولت ایران خودش نمی خواهد به مردم کمک بکند و از این که تورک‌های آزربايجان جنوبی با دیگر تورک‌ها تماس داشته باشند می ترسد.

دولت ایران و پانفارس‌ها می خواهند در بین یک‌ ملت تورک در واحدهای سیاسی مختلف فاصله بیندازد.

 این فاصله، جز گسترش آگاهی و شکوفایی حس ملت گرایی و نیاز به دولت ملی در میان تورک‌های آزربایجان جنوبی، تاثیرات منفی چندانی نخواهد داشت.

مردم و  تورک‌های زلزله زده ها، تمامی مصایب طبیعی و غیر طبیعی و حوادث قبلی، فعلی و آتیه را از چشم دولت ایران و فارس ها خواهند دید.

این رنج‌ها، سختی‌ها، فقرها، و ...  مانند زمستان خواهند گذشت و سخت گیری های دولت ایران بسود ملت تورک رقم خواهد خورد.

تورک‌ها،  باعث و بانی همه این‌ مصیبت‌ها را دولت ایران و پانفارس های ضد تورک خواهند دانست.

چرا که آن‌ها در دنیای اینترنت، شاهد سباست‌های تبعیضی دولت درباره زلزله زدگان فارس و تورک و نقش دولت منفی  ایران در افزایش آلام و رنج آن‌ها تورک‌ها خواهند بود. 

مردم متوجه خواهند شد که دولت ایران برای تهیه کانکس یا  ساختن خانه و آشیانه قابل اطمینان به مردم  تورک کاری نمی کند و در مقابل سیل کمک‌های کشورهای تورک و مردم به تم می ایستد.

از طرف دیگر، نهادهای غیر رسمی مردمی در میان تورک‌ها ریشه بیشتری خواهند دواند.  رهبرانی از میان همین‌ مردم زاده خواهند شد. آینده آزربایجان و اعتماد تورک‌ها به ام در همین بلایا ترسیم خواهد شد.

 این‌حوادث،فضای لازم برای زایمان رهبران‌ملی را فراهم‌می یازند.


انصافعلی هدایت

تورنتو- کانادا

03 فوریه 2023

No comments:

Post a Comment

چند سوال از خانم شیرین عبادی و نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا

  چند سوال از خانم شیرین عبادی  و  نقد یک سند منسوب به دوره ناصرالدین شاه قاجا بو گونکو دانیشیقدا بیر نئچه قونون اوستونده دایاندیم. بیر یاند...