Friday, April 19, 2019

آیا جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، حامی ملل مسلمان هستند؟

مقدمه ای برای برنامه "دیالوگ" روز شنبه (20 آوریل 2019) که بطور زنده، از "گوناز تی وی" و از ساعت 21:30، بوقت تبریز پخش خواهد شد.
در ایران، حکومت، حاکمیت، دولت، سپاه و دیگر سازمان ها و نهادها، مشروعیت خودشان را از قانون اساسی گرفته اند. قانون اساسی هم، در ظاهر، مشروعیت خودش را از آرای مردم گرفته است اما مشروعیت آن، بخاطر تکیه بر اسلام و مفاهیم اسلامی است که رای دهندگان را بخود جلب و جذب کرده است.
قانون اساسی ایران دارای 177 اصل است که در آن ها، کلمات "اسلام" 26 بار، "اسلامی" 173 بار، "حکومت اسلامی" 8 بار، "امت" 31 بار، "امت اسلامی" 5 بار، "مسلمان" 11 بار، "مسلمانان" 3 بار، "مستضعف و مستضعفین" 5 بار، "مردم" 39 بار،"ملت" 33 بار، "ایران" 60 بار، "انقلاب" 35 بار و "سپاه" 8 بار تکرار شده اند.
تکرار یک کلمه در هر متنی، به معنی تاکید هر چه بیشتر بر آن کلمه و مفهوم، بخصوص، برای تاکید بر منبع مشروعیت در قانون اساسی است. در قانون اساسی، دو کلمه "شیعه" و "شیعیان" نیامده است.
حال که بر اسلام و مسلمانی و مردم و ایران این همه تاکید شده است، باید پرسید:
آیا جمهوری اسلامی و نهادها و سازمان های برخواسته از آن در ایران و کشورهای دیگر، در خدمت ملل و مردمان مسلمان در ایران هستند؟
جایگاه مردمان و ملل مسلمان تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، کرد، لر، گیلک و ... در این سیستم حکومتی در کجاست؟
از قدیم گفته اند، "چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است". آیا حکومت اسلامی ایران و نهادهای برآمده از آن، ملل داخل ایران را نمی بیند؟
چرا ایران، نه تنها، از حقوق و آزادی ها و منافع ملل داخل ایران دفاع نمی کند، بلکه بر ضایع کردن حقوق انسانی و اولیه شهروندی ملل غیر فارس در ایران اصرار می ورزد؟
چرا ایران، به اندازه ای که بر بازسازی سریع و مدرن مناطق جنگی لبنان و فلسطین اصرار می روزد، از بازسازی مناطق جنگ هشت ساله، مناطق زلزله زده، سیل زده یا خسارت دیده کوتاهی می کند؟
آیا می توان قبول کرد که واقعا، جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، حامی ملل مسلمان در دیگر مناطق روی کره زمین هستند؟
پس چرا در مقابل اشغال سرزمین های مسلمانان شیعه در "قره باغ" آذربایجان، توسط نیروهای اشغالگر ارمنستان و قتل عام شیعیان تورک آنجا، ایران از اشغالگری ارمنستان حمایت می کند؟
چرا ارمنی های ایران می توانند، در تهران و دیگر شهرها راهپیمایی کرده و از اشغالگری و قتل عام مسلمانان توسط نیروهای مسلح ارامنه حمایت بکنند ولی مردمان و ملل تورک در ایران، حق راهپیمایی در حمایت از شعیان و برادران تورک خودشان را ندارند؟
چرا وقتی که نیروهای اشغالگر روس، سرزمین مردمان‌ مسلمان "چچن" را اشغال و آنان را قتل عام می کنند، هیچ صدای اعتراضی از ایران در حمایت از چچن ها دیده نمی شود؟
چرا زمانی که چینی ها، مردم مسلمان تورک "اویغور" را قتل عام می کنند و کمپ های میلیونی برای اسارت مسلمانان اویغور ساخته اند، ایران از اسلام و مسلمانی سخن نمی گوید؟
آن گاه که ارتش "میانمار"، مسلمانان "روهینگیا" را پاکسازی قومی کرد، چرا ایران از مسلمانان، اسلام و مستضعفان جهان یاد چندانی نکرد؟.
و ...
نقش سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی در دفاع از آن ملل و سرزمین های مسلمانان چه بوده است؟
چرا جمهوری اسلامی و سپاه در اشغال سرزمین مسلمانان و قتل عام آن ها سکوت کرده است؟
چرا سپاه و جمهوری اسلامی در کنار اشغالگران و قتل عام کنندگان‌ مسلمانان و شیعیان ایستاده است؟
چرا غیر مسلمانان در ایران اسلامی تحت کنترل سپاه، از حقوقی بیشتری نسبت به مسلمانان و شیعیان تورک و عرب دارند؟
مثلا: مدرسه و کتاب های درسی از اول ابتدایی تا دکترا، روزنامه بزبان مادری، سازمان ها و احزاب قومی متعلق به خودشان و ... را دارند ولی ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لر، گیلک و کرد ... از آن حقوق و حقوقی که به فارس ها داده شده است، محروم هستند؟
چرا به حقوق ملی و رفاه مسلمانان و شیعیان‌ داخل ایران، کمتر از زیدی های یمن، علوی های سوری بهاء داده می شود؟
در این برنامه تلاش خواهیم کرد تا به این قبیل از سوال ها با حضور مهمانان زیر پاسخ داده و سوال های جدیدی را برای شما پیش بکشیم.
مهمانان این برنامه:
1. جناب احمد اوبالی؛ مدیر و مسئول تلویزیون "گوناز تی وی"، تورک
2. آیت الله عبدالحمید معصومی تهرانی؛ روحانی زندانی و خلع لباس شده توسط دادگاه روحانیت که از احکام آن دادگاه اطاعت نمی کند، فارس
3. دکتر هوشنگ امیر احمدی؛ دبیر کل حزب جدید التاسیس آبان، طرفدار قدرت گیری و کودتا توسط سپاه پاسداران، طالش
4. جناب احمد هاشمی، کارمند سابق وزارت خارجه ایران، دانشجوی دوره دکترا در آمریکا، تورک
انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
نوزدهم (19) آوریل 2019
edayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

پان تورکچولوک، تورک دونیاسینین دوشونجه، اینکیشاف و بیرلیک ایدئولوژیسی دیر

  پان تورکچولوک، تورک دونیاسینین دوشونجه، اینکیشاف و بیرلیک ایدئولوژیسی دیر