Wednesday, April 17, 2019

آن مرد بعد از سیل اما با کیفی از اتهام آمد

آن مرد نامرد، بعد از سیل اما با کیفی از اتهام آمد

آن مرد آمد. او بعد از باران در تورکمن صحرا آمد. وقتی سیل شهرها و روستاهای تورکمن‌صحرا را غرق کرده بود، آمد. 
چون خیلی دیر آمده بود، ندانست که چه شده است. نفهمید، چه گذشته است. و چه بر سر مردم‌ تورک تورکمن‌ صحرا آمده است.
آن‌مرد خواست خودی نشان بدهد اما چه بکند؟ و‌چه بگوید؟ 
اگر سکوت می کرد، خیلی بهتر بود و آبرویش نمی ریخت.
او از اتهام های کهنه و زهوار در رفته سابق، برای متهم‌ کردن تورکمن و تورکمن صحرا، استفاده کرد.
اتهام هایی که دیگر حتی در میان مسئولان ضد تورکمن پانفارس هم خریداری ندارند. حتی سپاه پاسداران هم خریدار آن نوع از  پستی در اتهام‌ زدن‌ها نیست.
جناب بیات، شما کار حرفه ای و خبری خودتان را کرده اید. مردم شما را می شناسند. شما در روشنایی و در زیر نور و در جلو‌ دید و چشم افکار عمومی قرار دارید. برای تامین منافع شخصی خودتان قلم نگرفته اید.
 اما آن مرد ناشناخته، در تاریکی مانده است. 
کیست؟ 
چه کاره است؟ 
تورکمن است؟ 
هنگام سیل، در کجا بود؟ 
در سیل و بعد از سیل در تورکمن صحرا، برای مردم سیل زده تورکمن و تورکمن صحرا چه کرده است؟ 
آیا در زمان وقوع سیل، به تورکمن ها خدمت می کرده است؟ یا مانند اغلب مسئولان منطقه، مشغول خیانت به توکمنان بوده است؟
برای چه از مسئولان خیانت کار به تورکمن‌ و تورکمن صحرا حمایت می کند؟ 
در این حمایت هایش از مسئولان، در پی تامین‌ کدامین منافع شخصی خودش بوده و است؟
 جناب بیات، شما شجاعت امضاء نوشته های خودتان را دارید. چون‌ مسئولیت پذیر هستید. اما آن نامرد که در پشت چند اتهام غیر حقوقی پنهان شده است و می خواهد شما‌ و تورکمن ها را بترساند و به سکوت و گوشه گیری در انزوا محکومتان بکند، معلوم نیست، کیست؟ او مرد قابل توجهی نیست. نامرد به تمامومعنی است.
او بعد از باران آمده است تا از فضای گل آلود سیاست و منطقه، انبان خود را پرتر بکند. شاید هم می کوشد تا دادستان منطقه، علیه او، استاندار، فرمانداران، شهرداری ها و ... پرونده ای باز نکند.
معلوم و آشکار است که باید مسئولان ریز و درشت منطقه تورکمن صحرا، محاکمه شده و از اموال شخصی خودشان یا اموال دولتی، مجموعه خسارت های وارده به تورکمن ها، تامین و تظمین بشود.
اتهام آن‌مسئولان، این بوده است که با توجه به اعلام و پیش بینی های سازمان های متخصص هواشناسی و دیگر سازمان های متخصص، اقلا از ده روز قبل، اقدامات لازم برای پیشگیری از وارد آمدن خسارات به جان و مال مردم را انجام‌ نداده اند. مسئولان در حق تورکمنان، کوتاهی و قضور نکرده اند. خیانت کرده اند. ان ها متهم به خیانت هستند. 
اگر نمی توانستند کاری بکنند، باید چنان مسئولیتی را بر عهدیشان نمی گرفتند. وقتی مسئولیتی را برعهده گرفته اند و برای انجام آن، حقوق هم دیافت کرده اند، اگر کاری را که باید می کرده اند، نکرده اند، خیانت کرده اند. استاندار و فرماندار، شهر دار و بخشدار و ... بودنشان، نافی مسئولیت و خیانتشان به میلیون ها انسان نیست. 

زنده باد تورکمن و تورکمن صحرا!
در ضمن، عشق تورک به تورک و تورکمن، مایه افتخار برای من تورک آزربایجانی است. 
اگر نام عشق و عاشقی به تورک، تورکمن و تورکمن صحرا (تورکان و وطن تورکان)، پان تورکیسم است، من تورکیست هستم. خجالت نکشید و بگذارید، همه پان تورکیست باشیم و به پان تورک بودنمان‌ افتخار بکنیم. 
چون‌ با عشق و عاشقی به تورکمن و تورکمن صحرا،معلوم می شود که ملت خودمان، برادران و خواهران تورک و تورکمن خودمان را دوست داریم و منافع  آن‌ها را در اولویت کاری و فکری خودمان‌ قرار داده ایم.  
چون‌ فرق دوست و دشمن را می شناسیم. می دانیم که دوست کیست و دشمن کیست؟ آگاهیم که حمالان اتهام ها، دشمنان ملت تورکمن هستند و دوست ما تورکان نیستند.
اگر از سیل و ویرانی و صدها میلیارد تومان‌ خسارت های وارده به تورکمن صحرا سخن نمی گفتیم، و اگر مسئولان و بی لیاقتی هایشان را افشا نمی کردیم، چه لقبی می گرفتیم؟

آیا عدم افشای خیانت ها و خیانت کاران، خود، خیانت به ملت تورکمن نیست؟
بگذارید، تاریخ ما را جزو عاشقان تورک، تورکمن و تورکمن صحرا و حتی پان تورک‌ و پان‌تورکمن ثبت بکند.

بگذارید، ملت ما، به فرزندانی چون تو، چون او و چون من، افتخار بکند. 
چرا که من به بزرگی ملت‌ تورکمن و تورکمن صحرا اعتقاد دارم و خودم را پان تورکمن می دانم.
بگذارید، دشمنان تورک، تورکمن و تورکمن صحرا از خودآگاهی ما و برادری ما تورکان، دق بکنند که شما و  ما، بی لیاقتی های پان فارسیسم و مدیرانشان در تورکمن صحرا را افشا کرده ایم.
بگذارید دنیا بداند که ما اشتباهات تاریخی پدرانمان را تکرار نخواهیم کرد. پدرانمان‌ در جنگ مذهبی "سنی و شیعه"، همه شکوه و عظمت تاریخی ملت تورک و تورکمن را به دشمن باختند. 
پدران ما با هم جنگیدند تا دشمن بر ما غلبه بکند و ما نسل جدید و  دو برادر (تورک و تورکمن) در طور دشمن نخواهیم افتاد و برای تامین منافع دشمن، با هم‌ جنگ و نزاع نخواهیم‌ کرد.
دشمنان تورکمن بدانند که آن‌ها نخواهند توانست، تورک تورکمن را از تورک آزربایجان جدا بکنند و اتحاد و یگانگی این‌ دو ملت برادر، محکمتر از همیشه تاریخ خواهد شد.
ما، تاریخ ملت‌هایمان را از نو و دوباره خواهیم‌ نوشت. ما تاریخمان را آن طور خواهیم‌ نوشت که خودمان‌می خواهیم. تاریخمان را دوباره به همان شکلی که دشمنانمان ما آرزو کرده اند و آرزو می کنند.
زنده باد تورکمن‌ و تورکمن صحرا 

انصافعلی هدایت
خبرنگار، مجری و تولید کننده برنامه در تلویزیون‌ گوناز تی وی
تنها تلویزیون تورکان آزربایجان جنوبی در تاریخ دوران پس از اختراع رادیو و تلویزیون‌ در دنیا

تورنتو-کانادا
 هفدهم آوریل 2019
hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

پان تورکچولوک، تورک دونیاسینین دوشونجه، اینکیشاف و بیرلیک ایدئولوژیسی دیر

  پان تورکچولوک، تورک دونیاسینین دوشونجه، اینکیشاف و بیرلیک ایدئولوژیسی دیر