Monday, June 17, 2019

ضرورت تاسیس دانشگاه آنلاین تورکی برای جوانان آزربایجان جنوبی

ضرورت تاسیس دانشگاه آنلاین تورکی برای جوانان آزربایجان جنوبی

سلام. 
سالهاست که من از شما دوستان خواهان تاسیس چنین دانشگاهی (آنلاین) با حضور چند متخصص و در رشته های تخصصی آن ها شده ام اما جواب مثبتی دریافت نکرده ام. 
تاسیس چنین دانشگاهی با حضور تعدادی از متخصصان مثلا زبان تورکی، نه تنها باعث رشد و شکوفایی زبان مادری تخصصی بلکه موجب رونق علم و تخصص در منطقه آزربایجان و در میان تورکان خواهد شد.
 باز هم از شما متخصصان و علاقه مندان به وطن و سرنوشت ملت تورک، می خواهم که آستین همت بالا زده و با گرد آوری چند متخصصی که می شناسید، دانشگاهی برای تربیت متخصصانی با دید و نگرش ملی به آزربایجان جنوبی تاسیس بفرمائید. پروژه های تحقیقاتی ترتیب بدهید. 
به نظر من، اقتصاد، زبان شناسی، روانسناسی، ادبیات و تولید محصولات ادبی، رشته های فیلم و تلویزیون، تاریخ، فلسفه، و ... از نیازهای فوری جامعه تورکان در ایران هستند که باید در آن ها متخصصان ملی آشنا با تاریخ، ادبیات، فلسفه و تاریخ فلسفه، و ... تربیت کرد. 
ای ماخصصان تورک، دست همت بالا برید و با بهره گیری از افراد و متخصصان داوطلب (والانتییر) چنین دانشگاهی را برای مردم آزربایجان جنوبی ایجاد بکنید. 
بگذارید، تاریخ از شما با نامی جدید یاد بکند. 
انصافعلی هدایت

No comments:

Post a Comment

گونئی آزربایجان سیاسی پارتیلری "دوشونجه باغی"یندا سیاستلرین آچیلقیرلار

  گونیی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین لیدر/سوزچولری "دوشونجه باغی" آدلی اوتاقدا، سیاستلرین، مرامنامه‌لرین و ایستیراتئژی‌لرین آچیقلا...