Monday, March 29, 2021

خاطره ای به قدرت ده ها فرضیه سیاسی، اجتماعی، روانشناسانه، اقتصادی، نظامی و امنیتی برای توضیح وضعیت تورک ها در ایران

 

این دوستمان، خاطره بسیار دردناکی را به نقل از زریاب و از زبان تقی زاده مشهور که برای ما تورک‌ها درس آموز است، نقل می کند. 

من با تحلیل روانی "روحیه شکست خوردگی" و "روانشناسی شکست خوردگان" به همین ‌نتیجه ای که نقی زاده بیان کرده است، رسیده بودم و تلاش می کردم تا فرضیه روانشناختی اجتماعی خودم را طی مقاله هایی شرح بدهم و از علل عقب ماندگی، تملق گویی، عدم اعتراض به تک زبانه شدن ممالک محروسه، دشمنی با تورک ها و عرب ها، دشمن قلمداد شدن تورک ها، تلاش برای حذف تاریخی تورک ها از این منطقه، جعل تاریخ به نفع فارس ها، تسلیم شدن جملگی تورک ها و فارس تر شدن از فارس ها، و در نهایت توضیحی برای شستشویی مغز همه ملل غیر فارس در ایران بدهم.و به راز و رمز گشایی از این‌پدیده ها بپردازم.

 ولی متاسفانه ادامه این سلسله از مقاله هایم ناتمام‌مانده اند و بدست آوردن لقمه ای نان و پرداختن اجاره خانه بانک و ... مجالی برای نوشتن نگذاشته است.

با این همه، این خاطره‌‌ای که به نقل از نقی زاده در صفحه دوستی با نام‌مستعار   "خرس 1343 در اینستاگرام شیره فرضیه من را آن هم از زبان تقی زاده زده است. زمانی خود تقی زاده رئیس مجلس سنا بوده است و سخن و خاطره او برای تحلیل وضعیت و چرایی عقب ماندگی همه جانبه تورک‌ها در ایران  بسیار مهم است. او ددر این‌خاطره، روحیه شکست خوردگی و شکست خوردگان را بوضوح توضیح می دهد و نشان می دهد که آن چه شیران را کند رابه صفت، احتیاج است احتیاج است احتیاج.
این مثال نشان می دهد که اگر ما وضعیت کنونی و گذشته تورک های در ایران را از طریق فرضیه های روانی، روانشناسی اجتماعی، جامعه شناسی، اقتصادی، آموزشی، سیاسی و امنیتی و نظامی و ... توضیح بدهیم، بخطا نرفته ایم بلکه به درک درستی از چرایی وضعیت دیروز و امروز  خود خواهیم رسید. شاید هم‌بتوانیم راه خروجی از این بن بست دست ساخته پانفارسیسم بیابیم و خلاص شویم.
انصافعلی هدایت
29 مارچ 2021







No comments:

Post a Comment

آیا این اسکناس جعلی نیست؟

 آیا این اسکناس جعلی نیست؟ اسکناس جعلی ، برای ساخت و تایید تاریخ جعلی ایران بعدی     این اسکناس ، ساختگی و جعلی به نظر می رسد ...