Saturday, March 13, 2021

چگونگی تحقق اتحاد عملی ملل غیر فارس بر علیه دولت ایران‌ و پانفارسیسم

 

 

برنامه امروز را با داستانی آغاز می کنم. روزی، روزگاری، گرگ گرسنه ای وارد آغل گوسفندان شد و گوسفند سیاهی را گرفت و برد و خورد. گوسفندان سفید خوشحال بودند که گرگ، با گوسفندان سفید کاری ندارد. ولی چند روز بعد، گرگ آمده و گوسفند سفیدی را برده و خورد. این بار هم گوسفندهای سیاه و هم گوسفندان سفید، بجای اتحاد و مبارزه با گرگی که به آن ها رحم‌ نمی کرد، خوشحال بودند که گرگ در اعمال ظلم و ستم به گوسفندان، هیچ تبعیضی بین سیاه و سفید روا نمی دارد و به عدالت ظلم‌ می کند که باید آن ها در برابر این ظلم به عدالت، سر تسلیم فرود بیاورند.

این است قصه ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لور، گیلک، مازنی، کرد و ... در ایرانی که گرگ پانفارسیسم به عدالت به همه آن ها ظلم می کند و در ظلم، بیعدالتی روا نمی دارد.

همه ما می دانیم که هیچکدام از ملل غیر فارس به تنهایی نمی توانند با حاکمیت مطلق و با هژمونی پانفارسیسم مقابله بکند. تنها راه این ملل، همکاری همه جانبه و حمایت از هم در مقابل گرگ پانفارسیسم است.

این روزها، روزهای بسیار سخت و خشنی برای ملل بلوچ و عرب در ایران است. پانفارسیسم ضد بشر، شمشیر که نه، با توپ، تانک، مسلسل، هلیکوپتر به کشتار بلوچ ها پرداخته است و بلوچ ها را قتل عام‌ می کند.

از طرف دیگر، پانفارسیسم، سرزمین عرب ها را غارت کرده و با پول نفت عرب ها عیش و نوش می کند. بجای خدمت به عرب ها، با اعدام دسته‌جمعی، پاداش عرب ها را می پردازند.

شاعران و نویسندگان عرب را زندانی و شکنجه می کنند. زنان و کودکان فعالان عرب را گروگان می گیرند و بر خلاف همه قوانین مصوب خود پانفارسیسم، زنان و کودکان خردسال بیگناه الاحواز را بدون اعلام هیچ جرمی، زندانی می کنند.

جوخه های اعدام دسته جمعی عرب ها، از کشتار عرب هایی که در پی حقوق انسانی و ملی-سرزمینی خودشان هستند، خسته نمی شوند.

ملل غیر عرب و غیر بلوچ منتظر سرنوشت مشابه خود هستند.

 تا کی گرگ خونخوار به سراغ آن ها بیاید و عدالت در کشتن، قتل عام و اعادام‌ها را بطور مساوی اعمال بکند‌.

برای بررسی راهکارهای عملی همکاری و اتحاد ملل در حمایت از هم، تلاش کردم تا رهبران بعُی از احزاب و جبهه های ملل غیر فارس را در این برنامه گرد هم بیاورم.

جناب فردین باسامی؛ سخنگوی جبهه اهل سنت بلوچ ها

جناب احمد اوبالی؛ مدیر گوناز تی وی

جناب فرامرزخان بختیار؛ رهبر تنها حزب لورسانات و بختیاری

و جناب  آودی غفور چاریار؛ از رهبران حرکت استقلال خواهی ملت تورکمن

جناب شهرام شادپور؛ دبیر کل حزب دموکراتیک کاسپین

در دو بخش جداگانه در باره روشهای اتحاد عملی و همکاری های ملل غیر فارس سخن خواهند گفت.

لازم به یادآوری نیست که ملل غیر فارس برای همکاری ها و اتحاد در مقابل دشمن مشترکشان، چندین تشکیلات ایجاد کرده اند ولی هنوز به مرحله فراتر از صدور بیانیه نرسیده اند. امید است که در این برنامه و در پی این برنامه راه کارهای عملی اتحاد و همکاری ملل بررسی و حرکت دسته جمعی برای تامین منافع ملی مشترک همه ملل غیر 

فارس در مقابل پانفارسیسم بینجامد.


انصافعلی هدایت

تورنتو - کانادا

سیزدهم (13) مارچ 2021

hedayat222@yahoo.com 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


No comments:

Post a Comment

دوشونجه باغی اوتاقینین سورولاری

دوشونجه باغی اوتاقینین سورولاری       بو سورولار ، توم گونئی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین منصوبلاریندان ، همده آیری آیری سورولاج...