Friday, November 19, 2021

آب و دشمنی فارس‌ها با تورک ها و عرب‌ها



سیاست‌های پانفارس‌ها و پان‌ایرانیست‌ها برای اجبار به کوچ تورک‌های آزربایجان از وطن تاریخیشان، از زمان کودتا بر ضد تورک‌ها و مشروطه، و از هنگام به روی کار آوردن رضا کودتاچی تا امروز تداوم داشته و دارد.
اما در حدود صد سال بعد و در جمهوری اسلامی ایران پانفارس، سیاست مهاجر کردن تورک ها، با خشکاندن دریاچه ارومیه، به اوج خود رسید.
تورک‌هایی که مخالف کوچ از وطنشان بودند، در شهرهایشان، به راهپیمایی مسالمت آمیز، اعتراض بر سیاست های فارس‌ها، در اصرار بر خشکاندن دریاچه ارومیه دست زدند.
فرمان مجازات‌های سنگین تورک‌ها، کشتار، دستگیری، زندان، اخراج از کار، اخراج از دانشگاه، آتش زدن اماکن خصوصی و عمومی در شهرهای تورک توسط پلیس و لباس شخصی ها و غارت اموال مردم توسط عمال دولت و پانفارس‌ها ... صادر شد.
تعداد بیشماری از تورک‌های معترض به سیاست‌های پانفارس‌ها، در این اعتراض‌های مسالمت‌ آمیز کشته شدند. صدها تن زخمی، صدها تن دستگیر و زندانی، صدها تن هم از زندگی عادی و تحصیل محرومانده شدند.
در آزربایجان و هر نقطه ای که تورک ها زندگی می کردند، حکومت نظامیان و بگیر و ببند برقرار شد.
تمامی رسانه های پانفارس، در داخل و بیرون مرزهای ایران جعلی، اعتراض‌های مسالمت‌آمیز تورک‌ها را بایکوت و تورک‌ها محاصره رسانه‌ای کردند تا دنیا از وجود و اعتراض تورک‌ها به سیاست‌های خشکاندن و کویری کردن آزربایجان بی‌خبر بماند.
در حالی که آزربایجان، همیشه تاریخ، دارای منابع آبی لازم بوده و است.
عین داستان بی آبی مصنوعی و برنامه‌ریزی شده برای تورک‌ها، در الاحواز و برای عرب‌ها هم تکرار شد.
همان جنابت‌ها و همان محاصره کردن‌های رسانه‌ای در عربستان هم حکمفرما شد.
اما داستان آب و بی آبی در اصفهان فارس، یزد فارس، کرمان فارس، کاشان فارس، سمنان فارس، قم فارس و ... فارس که هیچ منبع آبی ندارند، بسیار متفاوت از مقوله کشتار در میان تورک‌ها و عرب‌ها بود.
در حالی‌که فارس‌ها، همیشه تاریخ، در بخشی از کویر و صحرای بی آب و علف ساکن بوده اند.
بعضی ها هنوز نمی خواهند بپذیرند که دولت پانفارس، از منافع اصفهانی‌های فارس، یزدی‌های فارس، کرمانی‌های فارس، کاشانی‌های فارس، سمنانی‌های فارس، قمی‌های فارس و ... دفاع و حمایت همه جانبه می کند.
دولت فارس‌ها، در زیر نام ایران، برای آبادانی مناطق فارس نشین و آماده کردن مناطق فارس نشین برای مهاجر پذیری بیشتر از تورک‌ها و‌عرب های مهاجر، از خزر، عمان و خلیج عرب، به آنجا آب پمپاژ کرده است.
در مدت کوتاهی، آب وطن ملت تورک قشقایی‌، لورها، بختیاری‌ها و عرب‌ها را به منطقه کویرستان و فارس نشین منتقل کردند.
برای تصفیه و پمپاژ هر متر مکعب آب به منطقه فارس‌ها، بین چهار تا شش دلار هزینه می کنند.
اگر با کشتی، برای فارس‌ها آب وارد می کردند، ارزانتر تمام می شد.
هزینه آبادانی اصفهان‌ فارس، یزد فارس، کرمان فارس، کاشان فارس، سمنان فارس، قم فارس و ...فارس را به بهای ویرانی سرزمین و زندگی ملت تورک قشقایی، لورها و بختیاری‌ها، عرب‌ها تامین کردند.
آیا این استعمار آشکار و عیان نیست که سرزمین و زندگی چند  ملت تورک قشقایی، لورها، بختیاری‌ها و عرب‌ها را فدای تامین آب فارس‌های کویر نشین بکنند؟
در حالی که اعتراض عرب‌ها و تورک ها را با شدیدترین وجه ممکن پاسخ داده بودند، خود دولت پانفارس، ترتیب اجتماع بظاهر را اعتراضی فارس‌ها در اصفهان را می دهد.
امنیت اجتماع کنندگان فارس را تامین می‌کند.
رادیو و تلویزیون را مامور پخش مستقیم اعتراض اصفهانی‌های فارس می کند.
هیچ‌ فارسی دستگیر نمی شود. هیچ  فارسی زندانی نمی شود. هیچ فارسی کشته نمی شود.
هیچ‌ فارسی از کار و زندگیش نمی افتد.
هیچ فارسی از ادامه تحصیل محروم نمی شود.
در حالی که همه این روند، در آزربایجان و در میان تورک ها و در سرزمین الاحواز، خشن و خونبار و برای این دو ملت، بسیار پر هزینه بود.
نه تنها هیچ‌ خشونتی بر علیه اصفهانی های فارس اعمال نشد، بلکه برای معترضان فارس، غذا گرم هم هدیه دادند تا برای ادامه اعتراض و نرفتن به خانه هایشان، تاب و توان لازم را داشته باشند.
باز هم، تجربه مشروطه، دیگ‌های غذا و سودی که کویری‌های فارس بردند، تکرا شد.
نه، فارس‌ اصفهانی، فارس شیرازی‌، فارس یزدی‌، فارس کاشانی‌، فارس سمنانی‌، فارس قمی و فارس ... هیچ شباهتی به تورک‌ها، قشقایی‌ها، تورکمن‌ها، عرب‌ها، بلوچ‌ها و ... ندارند.
فارس‌ها، در زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مهاجر پذیری، تامین نیازهای زیستی همچون آب، تاسیس کارخانه‌های تولیدی با مصرف آب فراوانی که منطقه کویری فارس‌ها، فاقد آن همه آب است، بسیار لارج، چاق، مرفه و دارای امتیاز فارس بودن هستند و ... هیچ تناسبی، در هیچ‌زمینه‌ای با تورک‌ها، تورکمن‌ها، قشقایی‌ها، عرب‌ها، بلوچ‌ها و ... ندارند.
فارس ها، کدام امتیازهای ویژه‌ دیگر را دارند که بقیه ملل تحت استعمار فارس‌ها از آن امتیازها محروم هستند؟
مبنا و اساس اختصاص آن‌ همه امتیاز برای فارس‌ها چیست جز فارس بودن و داشتن حکومتی مبتنی بر پانفارسیسم؟

انصافعلی هدایت

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...