Thursday, November 25, 2021

من به لهجه ام افتخار می کنم!!!

 




من به لهجه ام افتخار می کنم!!!

چرا؟
چون:
1. من دو، سه، چهار زبان بلدم. تو یکی.
2. مغز من قوی تر از بی لهجه هاست. مغز تو ضعیف است.
3. تارهای صوتی من قدرتمند هستند.
4. دانستن هر زبان، به معنی یک فرد اضافه‌تر است. من چند زبان= انسان عاقل را در خودم جمع کرده ام. تو در حد هیچی.
5. من، می توانم با چند ملت ارتباط برقرار بکنم. تو نمی توانی.
6. من، به تنهایی، چندین ملت، فرهنگ و تمدن هستم. تو نیستی.
7. من می توانم از محصولات فرهنگی، هنری و نوشتاری مللی که زبانشان را می‌دانم، استفاده بکنم. تو نمی توانی.
8. من مولتی کالچرالم و به نوعی جهان وطن هستم. تو نیستی.
9. من بخاطر زبان هایی که می دانم، ذاتا، دموکرات هستم. تو نیستی.
10. من بخاطر زبان هایی که می دانم، به زبان ها و فرهنگ‌ها و درنتیجه به انسان ها احترام می گذارم. تو چون زبان نمی دانی، به فرهنگ‌ها، زبان ها و انسان ها هم احترام نمی گذاری.
11. یک زبانگی، دیکتاتوری زبانی است. چون تو دارای لهجه نیستی، به دیکتاتوری زبانی مبتلا هستی.
12. دیکتاتوری زبانی، به دیکتاتوری فکری و رفتاری منتهی می شود و تو دیکتاتوری.
13. هر زبانی، یک‌ طرز تفکر است. شیوه‌های اندیشیدن، خودش روشنفکری است. من روشنفکرم. تو نیستی.
14. هر زبانی یک روشنایی و محدوده بزرگتری از آزادی است. من به وسعت زبان هایی که می دانم، آزادم اما تو در تاریکی و زندان یک زبان مانده ای.
15. تو لهجه من را مسخره می کنی، چون تو پستی خودت را در پشت تحقیر دیگران پنهان می کنی.
16. بجای تحقیر لهجه‌دارها، یک زبان را یاد بگیر. تو حتی نمی توانی تورکی من را با لهجه صحبت بکنی. پس چرا می خندی؟

















No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...