Thursday, February 21, 2013

در راهپیمایی مکتوب 600 دانشجوی تورک در ایران، خطاب به نشریات فریاد زند: حال که دولت کاری برای زبان ما نمی کند، لااقل شما به تورکی بنویسید‎





سال های سال است که پان فارس ها و ایرانگرایان، ما آذربایجانیان تورک زبان را "هموطن" می نامند و به هنگام خطر نابودی ایران و اشغال آن توسط خارجی ها، می گویند که ما آذربایجانیان "سر ایران" هستیم اما از هموطنی با فارس زبانان نژادپرست تنها چیزی که نصیب ما آذربایجانی ها نشده، احساس سهیم بودن در این خاک و احساس هموطن بودن با آنان در ایران است.
 
پان فارس ها زبان خود را به همه ملت های ساکن ایران کنونی و بخصوص به ملت تورک آذربایجان جنوبی تحمیل کردنده اند. فارس ها، نه تنها به یادگیری زبان ما تورک ها اقدام نکرده اند، بلکه آموزش، خواندن و نوشتن زبان تورکی  ما را به خود ما هم روا ندانسته و ما را از آشنایی با زبان، فرهنگ و تمدن خودمان محروم کرده اند.

در همین 80 سال گذشته، فارس ها و مرکزگرایان، نه تنها به زبان تورکی به عنوان یک زبان "وطنی" فکر نکرده اند، بلکه آن را یک رقیب قدرتمند و یک خطر برای فرهنگ و زبان خودشان دیده اند و بشمار آورده اند و به هر شکلی که توانسته اند برای نابودی زبان تورکی ما کوشیده اند.
  
فارس گرایان ایران وطن، هیچ وقت نخواستند و نمی خواهند تا برابری حقوقی و زبانی ملت ها با خودشان را حس نمایند یا ما ملت های ساکن در ایران کنونی این برابری و تساوی را با همه وجودمان حس کنیم، بلکه زبان ما را به عنوان خطر برای تداوم حیات خودشان شناسایی کرده و بر از بین بردن ما کمر همت بسته اند.

 از زمان کودتای رضاخان قلدر تا کنون، مردم تورک آذربایجانی جنوبی، عرب های عربستان، کردها، ترکمن ها، بلوچ ها و ... بارها و بارها قیام و انقلاب کرده اند تا حقوقی برابر با فارس ها را در ایران به کف بیاوریم اما تاریخ سازان دورغ پرداز آن ها، ملت ها و رهبران ما (مردم تورک آذربایجانی جنوبی، عرب های عربستان، کردها، ترکمن ها، بلوچ ها و ... ) را نه تنها کشتار کره اند بلکه، خائن نامیده اند و عرصه زندگی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی، جغرافیایی را هر چه بیشتر بر ما تنگ تر گرفته اند.

ما ملت ها، هزاران بار به شاه و فقیه، نامه نوشته و با مقام های ریز و درشت ایران ملاقات کرده ایم و از آنان خواسته ایم تا اگر ما را ایرانی می دانند، به حقوق برابر ما به عنوان یک ملت در کنار فارس ها اعتراف کرده و شرایط آموزشمان به زبان خودمان را فراهم نمایند اما آن ها هیچ وقت به زیر بار این خواسته نرفته اند. 

چرا که می دانند، "زبان" سمبل بودن و هستی یک ملت است و ملت آذربایجان تنها به حق آموزش به زبان خود قانع نخواهد شد و بر درخواست های خود برای احقاق دیگر حقوق ممنوع شده و دریغ شده اش ادامه خواهد داد. آن ها چون با حقوق انسانی ما مخالفند، نمی خواهند به آن یکی هم تن دهند.

این در حالی است که اگر استعمارگران دیگر ولی قدرتمندتر از ایران، سال ها و قرن های قبل به سرکوب زبانی، فرهنگی و تمدنی دیگر ملت ها اقدام می کردند و مثلا سرخ پوست ها، هندی ها و ... را از داشته های خود محرم می کردند، سال هاست که برای جبران ستم های خود اقدام کرده اند ودر این راه پیش می روند. 

سرخ پوستان آمریکای شمالی، بخش مهمی از حقوق انسانی و اولیه خود را باز پس گرفته اند. سفید پوستان نه تنها بر ظایع شدن حقوق آنان بیش از گذشته اعتراف می کنند بلکه علاوه بر جبران آن ظلم ها، برای باز پرداخت خسارت به آنان هم زبان می گشایند اما در ایران، روند مدرنیت، مدنیت، حقوق بشر و احترام به حقوق فردی و جمعی انسان ها، عقب گرد کرده و هر روز بد و بدتر می شود.

مردم تورک آذربایجانی جنوبی، عرب های عربستان، کردها، ترکمن ها، بلوچ ها و ... برای هزاران سال آداب، رسوم، فرهنگ، زبان، تمدن و تاریخ خود را در سرزمین پدری و مادری خودشان حفظ کرده بودند اما در کمتر از یک قرن گذشته، فارس زبانان همه داشته های آن ملت ها را از بین بردند. 

قرنی که دنیا به جبران ظلم ها و ستم هایی که بر ملت های دیگر و تحت ستم روا داشته بود، پرداخت و حقوق انسانی همه را به طور برابر و مساوی پذیرفت اما ایران از همین نطقه، به دوران تاریک و گذشته سیاه فرو رفت و در سایه جغد شوم "زبان و نژاد فارس" حقوق همه دیگر ملت ها را به غارت برد و همه را به برگی جمعی کشاند.

   از آن سری از تلاش های ملت ها و به عنوان آخرین آن ها، 596 تن از دانشجویان تورک آذربایجان جنوبی که از فریاد بر سر دولت و حاکمان جمهوری اسلامی خسته شده اند، نامه ای سرگشاده خطاب به مدیران و سردبیران مطبوعات فارسی زبان در ایران نوشتند و فریاد زدند: حال که دولت کاری برای زبان تورکی ما نمی کند، لااقل شما - هر روز- صفحه ای را به زبان تورکی منتشر کنید.

امید که فریاد این دانشجویان توسط صاحبان مطبوعات سراسری در ایران شنیده شود و این مطبوعات در راستای اعاده حقوق زبانی و جمعی ملت تورک آذربایجان جنوبی، بر دولت و حاکمیت در ایران پیشی گیرند. همان طور که مشبوعات در ایران و در طول تاریخ معاصر پیشرو بوده اند. این فریاد، در "روز  جهانی زبان مادری" از حلقوم این دانشجویان بیرون آمد. این دانشجویان با نام مستعار ننوشته اند بلکه فریادشان را با نام واقعی خودشان نوشته اند که در زیر متن نامه آنان دیده می شود.

همان طور که دراین متن دیده می شود، 77 تن از امضا کنندگان این نامه دانشجویان فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد بوده، بقیه ( 519 ) تن دانشجوی کارشناسی یا لیسانس هستند. 

این فریاد دسته جمعی و راهپیمایی مکتوب دانشجویان تورک، اولین این فریادها نیست و آخرین این نوع حرکت ها هم نخواهد بود. برای بیان همین یک خواسته ساده و انسانی، هزاران آذربایجانی طعم زشت و تلخ دستگیری ها، بازجویی ها، شکنجه ها، محاکمه ها و زندان شدن ها را چشیده اند و تعدادی، با روش های مختلف پلیسی، امنیتی و جنایی در شهرها، راه ها، روستاها، کوه ها و دره های این سرزمین قتل و غارت به قتل رسیده اند.

این جنایت ها و خودداری از احترام به خواست ها و حقوق اولیه انسانی آذربایجانیان در حالی ادامه دارد که 14 سال از تصویب جهانی "حقوق زبانی" در سازمان ملل متحد می گذرد، دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی همچون پهلوی ها، تن به آن خواست داخلی و بین المللی نداده و همانند اپوزسیون و مخالفان خارج نشینش، بر تداوم این تبعیض آموزشی و کشتار فرهنگی اصرار می ورزد.

متن راهپیمایی مکتوب 600 دانشجوی آذربایجانی:

فرهیختگان ارجمند، مدیران مسوول و سردبیران روزنامه‌های شرق، اعتماد، بهار و آرمان و مجلات نسیم‌بیداری،‌ آسمان،‌ مهرنامه و اندیشه‌پویا
با سلام و احترام؛
14سال پیش، سازمان یونسکو 21 فوریه برابر با 2 اسفند را روز جهانی زبان مادری اعلام كرد و روز خاصی را برای پاسداشت یکی از مهم‌ترین نعمت‌های خداوندی که همانا زبان مادری انسان‌ها و ملت‌ها است،اختصاص داد. همانطور که شما روزنامه‌نگاران می‌دانید کشور ما نیز،سهم قابل توجهی از کهکشان زبان‌ها دارد و هزاران انسان به زبان‌های متنوعی در این پهنه از خاک می‌اندیشند و سخن می‌گویند. شما نیک می‌دانید که هر یک از این زبان‌ها دریایی انباشته از سرمایه‌های تاریخی و فرهنگی در نهاد خود دارند. 
نیازی نیست که شما را در جریان محرومیتِ سخنورانِ این زبان‌ها و صاحبان این گنجینه بشری قرار دهیم. در حالیکه آموختن و تدریس و به‌کارگیری هریک از این زبان‌ها می‌توانست پنجره‌ای فراخ به غنای فرهنگی‌مان بگشاید؛ ما همچنان خود را به آموختن و نوشتن به تنها یک زبان قانع کرده‌ایم و آموختن و پاسداشت بقیه این میراث ارزشمند زبانی و فرهنگی را نادیده انگاشته و چه بسا بدان بی‌مهری کرده‌ایم. 
شما اصحاب رسانه بهتر می‌دانید رسانه‌ها و مطبوعات، صدای مردم و خوانندگانشان هستند و سخن گفتن با زبان خودِ مردم، از ملزومات مردم‌مداری و دموکراسی است. شایسته است، کسانی که عمر خود را برای آگاهی مردم و نگاشتن رنج و درد آنان وقف کرده‌اند؛ به این مهم، بیاندیشند که محرومیت از زبان مادری، رنجی فزاینده و سیال در تمام برگه‌های حیات انسانی است و چه بسا بسیاری از مصائب دیگر روانی و آموزشی و اجتماعی و اقتصادی، ریشه در این محرومیت داشته باشد.
یکی از این زبان‌های محروم داخل کشور، زبان ترکی آذربایجانی است که میلیون‌ها انسان(مخاطبان شما) بدان می‌اندیشند و سخن می‌گویند و هزاران نفر به‌رغم همه محدودیت‌ها و محرومیت‌ها، بدان می‌نویسند و شعر می‌سرایند. بر آن هستیم، عطف به بی‌اعتنایی مسوولان امر و در نبود اراده‌ای فرهنگی و سیاسی برای رفع این محرومیت، از شما که از فعال‌ترین و کاراترین بخش‌های جامعه مدنی هستید، تقاضا کنیم؛زبان مادری ما هموطنان ترک‌زبان خود را که دومین زبان جهان اسلام نیزاست، به میان صفحات روزنامه‌های خود بیاورید و حداقل یک صفحه از روزنامه و بخشی از رسانه خود را به زبان میلیون‌ها هموطن خود اختصاص دهید.
برای شما که اسوه‌های فرهنگ و اندیشه هستید؛ سخن از اهمیت زبان و فرهنگ انسان‌ها و رعایت حقوق فرهنگی و زبانی همه گروه‌های هویتی بدون هرگونه تبعیض،تکرار مکررات است. شما از پیشینه درخشان تاریخی و جایگاه ویژه فرهنگ و ادبیات آذربایجانی در این کشور آگاهید و واقفید که این سرمایه بزرگ، بیرون از مرزهای این کشور، در دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی دنیا چه‌سان ارزشمندتر و گرانمایه‌تر پاس داشته می‌شود.
این طومار می‌تواند نمادی برای آغاز یک بازگشت باشد؛ بازگشت به عدالت و ارزش‌های اصیل انسانی. شما قطعا می‌توانید با انتشار این طومار ازبی‌مهری‌ها و جفاهای دهه‌های گذشته، اعلام برائت کنید. همچنین این نامه رابه منزله آمادگی صدها نویسنده ترک‌زبان آذربایجان برای تامین مطالبِ صفحات ترکی روزنامه‌های شما مطابق با استانداردهای ژورنالیستی تلقی بفرمایید. به گواه بسیاری از کارشناسان زبده علوم سیاسی و جامعه‌شناسی، پرداختن به این مهم(آموزش و نگارش زبان مادری) موجب قوام و دوام امنیت ملی و منافع همه ملت خواهد شد.
در پایان، سخن حکیمانه دکتر کاظم معتمدنژاد استاد برجسته روزنامه‌نگاری، متفکر فرهیخته حقوق مطبوعات و پدر روزنامه‌نگاری نوین كشور را درباره ضرورت انتشار نشریات به‌ زبان‌های غیرفارسی را حسن ختام نامه خود قرار می‌دهیم؛ باشد که توصیه‌های ارزشمند بزرگانی از این دست، راهگشا باشد. دكتر معتمدن‍ژاد12 آبان 90 در گفتگو با روزنامه شرق گفت: من با انتشار نشریات غیرفارسی زبان موافقم و به نظرم ضرورت دارد. باید در این باره به تاریخ پاسخ داد.انتشار نشریات به زبان‌‌های غیرفارسی، یک حق شناخته شده در حقوق مطبوعات و اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری است.


1. ژاله آذربایجانی علوم ارتباطات کارشناسی ارشد
2. حمید ابدالی ریاضیات و کاربردها کارشناسی
3. هوشنگ ابراهیم پور مهندسی عمران کارشناسی
4. ابراهیم ابراهیمی مهندسی کامپیوتر کارشناسی
5. هانیه ابراهیمی ادبیات کارشناسی
6. مهدی احتشام مکانیک کارشناسی
7. رسول احسانفر مترجمى زبان انگلیسى كارشناسى
8. سیما احمدی ریاضیات و کاربردها کارشناسی
9. صیاد احمدی حقوق کارشناسی
10. حامد احمدی مهندسی آب کارشناسی
11. حسین احمدیان مدیریت بازرگانی کارشناسی
12. اصغر ارژنگ فیزیک کارشناسی
13. فرشاد ارقمی گیاه پزشکی کارشناسی
14. عباس اروجزاده صنایع غذایی کارشناسی
15. یاشار اریان فر مهندسی مکانیک کارشناسی
16. بهزاد ازاداذر فیزیک کارشناسی
17. عباس اژدری فقه و حقوق اسلامی کارشناسی
18. کلثوم اسدالله زاده مهندسی خاکشناسی کارشناسی
19. محمد باقر اسدالله زاده نازیکلی حسابداری کارشناسی
20. حجت اسداللهی فقه وحقوق اسلامی کارشناسی
21. مهدی اسدزاده شیمی کاربردی کارشناسی
22. بهنام اسدی برق- قدرت کارشناسی
23. ژاله اسدی فلسفه تعلیم و تربیت کارشناسی ارشد
24. ژیلا اسدی ارتباطات کارشناسی ارشد
25. سهیلا اسدی پژوهشگری اجتماعی کارشناسی
26. شهرام اسدی حسابداری کارشناسی
27. مهدی اسدی مهندسی متالوژی کارشناسی
28. هادی اسدی مهندسی عمران کارشناسی
29. مهدی اسلام‌زاده کشتی سازی کارشناسی
30. کیومرث اسلامی تربیت بدنی کارشناسی
31. میترا اسلامی ریاضی کاربردی کارشناسی
32. زهرا اسلامی فناوری اطلاعات کارشناسی
33. رضا اسماعیل زاده فیزیک کارشناسی
34. سعید اسماعیلی ریاضیات کارشناسی
35. بهزاد اسماعیلی گیاه پزشکی کارشناسی
36. مجید اسماعیلی ادبیات عربی کارشناسی
37. مجتبی اسماعیلی مهندسی کشاورزی کارشناسی
38. مریم اصغری زیست کارشناسی
39. حامد اصغری فقه و حقوق اسلامی کارشناسی
40. مجید اصغری کشاورزی علوم باغبانی کارشناسی
41. کریم اصغری علوم سیاسی کارشناسی ارشد
42. فرزین اصغری مهندسی نساجی کارشناسی ارشد
43. توحید اصغری اب و هوا شناسی کارشناسی
44. سجاد اصلانی فیزیک کارشناسی
45. بهنام اصلانی فیزیک کارشناسی
46. عارف اطهری گیاه پزشکی کارشناسی
47. فریبرز افشاری فرد مهندسی عمران کارشناسی
48. احسان اقبالی مهندسی عمران کارشناسی
49. وحید اقبالی علوم تربیتی کارشناسی
50. محمد رضا اقدسی صنایع غذایی کارشناسی
51. سعید اکبرپور زیست شناسی کارشناسی
52. سهیل اکبرزاده حاجی عطا کارشناسی
53. امیرحسین اکبری مکانیک کارشناسی
54. اتابک اکسون فیزیک کارشناسی
55. عزت الله قلی زاده مهندسی مکانیک کارشناسی
56. جواد امانلو مترجمی زبان انگلیسی کارشناسی
57. مهدی امانی فیزیک کارشناسی
58. نوید امن زاده شیمی کاربردی کارشناسی
59. بابک امیدی اصل تربیت بدنی کارشناسی
60. بهزاد امیری شیمی کارشناسی
61. احمد امینی مهندسی مکانیک کارشناسی
62. ناصر انتخابی آبیاری زهکشی کارشناسی ارشد
63. زهرا انتظام ادبیات فارسی کارشناسی
64. معصومه انوری برنامه ریزی آموزشی کارشناسی ارشد
65. سعید انوری زاده معماری کارشناسی
66. میلاد اویسی مهندسی عمران کارشناسی
67. حامد ایلغمی فیزیک کارشناسی
68. هاله ایمانی مهندسی پزشکی کارشناسی
69. یوسف آجودانی کامپیوتر کارشناسی
70. کریم آراسته حسابداری کارشناسی
71. سحر آرزومند مدیرت صنعتی کارشناسی
72. محمد آسوده حسابداری کارشناسی
73. موسی آشفته مهندسی پزشکی کارشناسی
74. عیسی آشفته حسابداری کارشناسی
75. افشین آفاری فقه و حقوق اسلامی کارشناسی
76. علیرضا آقازاده علوم سیاسی کارشناسی
77. عبدالرضا آقاسی مهندسی مکانیک کارشناسی
78. صدرا آقاسی مهندسی مکانیک کارشناسی
79. امین آقالاری مهندسی صنایع کارشناسی
80. نادر آقاوردی مدیریت کارشناسی
81. بهمن آقایی صنایع غذایی کارشناسی
82. محمد آقایی حقوق کارشناسی
83. یحیی آقایی ادبیات وزبان فارسی کارشناسی ارشد
84. سیاوش آقایی حقوق کارشناسی
85. بهزاد آقایی صنایع کارشناسی
86. بابک آکسون معماری کارشناسی
87. آرش بادامی فیزیک کارشناسی
88. امین باقر زاد زبان کارشناسی
89. وحید باقرپور عمران کارشناسی
90. پریسا باقرنژاد علوم تربیتی کارشناسی
91. ایوب باقری حقوق کارشناسی
92. حسین بایرام زاده MBA کارشناسی ارشد
93. مهدیه بایرامی فیزیک کارشناسی
94. امیر بایرامی مهندسی برق کارشناسی ارشد
95. ابوالفضل بجانی مدیریت ورزشی کارشناسی ارشد
96. محمد بخشی زبان و ادبیات عربی کارشناسی
97. یوسف بدیعی اقتصادبازرگانی کارشناسی
98. ستار برازش مهندسی برق کارشناسی
99. وحدت برزگر جامعه شناسی کارشناسی ارشد
100. نوید بشیری مهندسی برق کارشناسی
101. سینا بشیری فیزیک کارشناسی
102. بابک بقایی مهندسی برق کارشناسی
103. سید حامد بنی‌فاطمه مهندسی کامپیوتر کارشناسی
104. محمد تقی بهرام نیا مهندسی مکانیک کارشناسی
105. قادر بهرامی فیزیک کارشناسی
106. حسین بهشتی مکانیک کارشناسی
107. سودابه بویه علوم سیاسی کارشناسی
108. ائلشن بویوکوند علوم سیاسی کارشناسی
109. صالح بیاتی مهندسی مکانیک کارشناسی
110. محمدرضا بیضایی مهندسی مکانیک کارشناسی
111. بهزاد بیگ زاده شیمی کارشناسی
112. علی بیگ زاده برق- قدرت کارشناسی
113. بهنام بیننده فقه و حقوق اسلامی کارشناسی
114. حجت پاشاپور فقه و حقوق کارشناسی
115. بابک پاشاجاوید مهندسی هوافضا کارشناسی ارشد
116. فرهاد پاشازاده تربیت بدنی کارشناسی ارشد
117. حسن پاشایی مهندسی عمران کارشناسی
118. عباس پاشایی ریاضیات و کاربردها کارشناسی
119. سعی پاشایی مهندسی برق کارشناسی
120. میلاد پاشایی باغبانی کارشناسی
121. اکبر پاشایی فیزیک کارشناسی
122. سعید پاشایی مهندسی برق کارشناسی ارشد
123. محمد پاهنگ برق کارشناسی
124. محمد جواد پرهیزکار مهندسی مکانیک کارشناسی
125. فاطمه پروین حقوق کارشناسی
126. مرتضی پناهزاده شیمی کاربردی کارشناسی
127. فیروز پناهی مدیریت بازرگانی کارشناسی
128. علی پور حسن ادبیات فارسی کارشناسی
129. پیمان پور رجب توسعه کارشناسی ارشد
130. رامین پور علی حقوق کارشناسی
131. بلال پور نقی صنایع کارشناسی
132. احد پورخلیل زبان و ادبیات انگلیسى كارشناسى
133. مرتضی پورعباس مدیریت کارشناسی
134. رامین پورعلی علوم تربیتی کارشناسی
135. مجتبی پورمحمدحسن علوم تربیتی کارشناسی
136. واقف پورمند منابع طبیعی کارشناسی
137. افشین پوینده مهندسی مکانیک کارشناسی ارشد
138. یاشار پیری حقوق کارشناسی
139. هادی تاجی برق – قدرت کارشناسی
140. سمیرا تازه کندی فلسفه کارشناسی
141. محمد علی ترضیی شیمی کارشناسی
142. صبا تقی بنیاد روابط بین الملل کارشناسی ارشد
143. زهرا تقی بنیاد روانشناسی کارشناسی
144. رامز تقی پور مواد کارشناسی
145. پریسا تقی زاده مدیریت دولتی کارشناسی
146. مهدی تمجید مهندسی کشاورزی کارشناسی ارشد
147. ندا تنومند مهندسی نفت کارشناسی
148. کیانوش توحیدی مهندسی برق کارشناسی
149. فرنوش توحیدی تریت بدنی کارشناسی
150. احسان تیموری مهندسی عمران کارشناسی ارشد
151. وحید ثوابی بهشتی مکانیک کارشناسی
152. مریم جباری پژوهشگری اجتماعی کارشناسی
153. عیسی جباری مهندسی برق کارشناسی
154. حمید جباری تکنولوژی جوش کارشناسی
155. جمیله جباری پژوهشگری اجتماعی کارشناسی
156. نجبه جباری روانشناسی کارشناسی
157. علی جبلی پیما کامپیوتر کارشناسی
158. افشین جدی فقه وحقوق اسلامی کارشناسی
159. هادی جعغرنژاد عمران کارشناسی
160. مطفی جعفر پور زبان و ادبیات انگلیسی کارشناسی
161. علی خوش ترکیب مددکاری اجتماعی کارشناسی ارشد
162. آرش جعفری فقه وحقوق اسلامی کارشناسی
163. قادر جعفری مهدس عمران کارشناسی
164. سمیه جعفری مهندسی نرم افزار کارشناسی
165. آصف جعفری کشاورزی کارشناسی
166. وحید جعفری فیزیک کارشناسی
167. علی جعفری زمان مهندسی عمران کارشناسی
168. نادر جلالی برق کارشناسی
169. مهرداد جلالی فرد علوم دامی کارشناسی
170. نیما جمالزاده تربیت بدنی کارشناسی
171. نوشین جمالی پژوهشگری علوم اجتماعی کارشناسی
172. پریوش جمشیدی مهندسی مکانیک کارشناسی
173. ساسان جهانگیرزاده مکانیک کارشناسی
174. اکبر جهانگیری مهندسی معماری کارشناسی
175. صابر جهانى برق قدرت كارشناسى ارشد
176. سعید جهانی مهندسی برق قدرت کارشناسی
177. توحید جوادی مهندسی کامپیوتر کارشناسی
178. هوشنگ جوادی فقه حقوق کارشناسی
179. احمد جوادی حقوق بین الملل کارشناسی ارشد
180. وحید جوادی دیزجی ریاضی کاربردی کارشناسی
181. رضا جوان جامعه شناسی کارشناسی ارشد
182. فرید جودی مکانیک کارشناسی
183. فرزاد جوشگان مهندسی مکانیک کارشناسی
184. سجاد جولانى علوم تربیتى كارشناسى
185. سینا چایچی مهندسی مکانیک کارشناسی
186. رضا چراغ اب و هوا شناسی کارشناسی
187. منصور چمنگرد مهندسی کامپیوتر کارشناسی
188. رامین چمنی ریاضیات و کاربردها کارشناسی
189. اسماعیل چوپانی گیاه پزشکی کارشناسی
190. فرشید حاج علی زاده مهندسی مکانیک کارشناسی ارشد
191. حامد حاجوی کامپیوتر کارشناسی
192. توحید حاجی بابایی مهندسی پلیمر کارشناسی ارشد
193. بهنام حاجی محمدی مهندسی کشاورزی کارشناسی
194. اسماعیل حبیبی میکروبیولوژی کارشناسی
195. شهریار حبیبی فر علوم اجتماعی کارشناسی
196. محمد حریری برق کارشناسی
197. مرتضی حسن پور ریاضیات کارشناسی ارشد
198. میلاد حسن زاده عمران کارشناسی
199. عظیم حسن زاده جامعه شناسی کارشناسی ارشد
200. سمانه حسنی روابط بین الملل کارشناسی ارشد
201. صمد حسنی مدیریت بازرگانی کاردانی
202. محمد حسین پور شیمی کاربردی کارشناسی
203. پویا حسینی عمران کارشناسی
204. میر هادی حسینی برق – قدرت کارشناسی
205. باقر حسینی فناوری اطلاعات کارشناسی
206. رضا حسینی مدیریت دولتی کارشناسی
207. محمود حسینی نیا صنایع غذایی کارشناسی
208. پیمان حکمروان مهندسی مکانیک کارشناسی
209. آیدین حکیمی مهندسی مکانیک کارشناسی
210. سجاد حمزه لو زبان وادبیات فارسی کارشناسی
211. محمد حنیفه زاده کشاورزی کارشناسی
212. فاطمه حنیفی مهندسی پزشکی کارشناسی
213. لیلا حیدرى آموزش ابتدایى كارشناسى
214. حیدر حیدر پور علوم دامی کارشناسی
215. حسین حیدرزاده صنایع غذایی کارشناسی
216. اکبر حیدری تاریخ و تمدن اسلامی کارشناسی
217. پرویز حیدری مهندسی باغبانی کارشناسی
218. حسین حیدری علوم اجتماعی کارشناسی ارشد
219. مریم حیدری مدیریت بازرگانی کارشناسی
220. آزاده حیدری برنامه ریزی شهری کارشناسی
221. سهیل حیدری مهندسی عمران کارشناسی
222. محمد حسین حیدری مهندسی شیمی کارشناسی ارشد
223. محمد خاكپور عمران روستایى كارشناسى
224. امیر خاندانی مهندسی عمران کارشناسی
225. احد خانی پیرا پزشکی کارشناسی
226. یداله خدابخشی تاریخ کارشناسی
227. فرشته خدابنده لو زمین شناسی کارشناسی
228. بهزاد خدابنده لو علوم سیاسی کارشناسی
229. سجاد خدایی مهندسی عمران کارشناسی
230. رقیه خلدی نیا علوم سیاسی کارشناسی
231. حسین خلفی زاده مهندسی برق کارشناسی
232. میرمرتضی خلقی مهندسی عمران کارشناسی
233. آیدین خواجه ای حقوق کارشناسی
234. عیسی خواجه ای اصلاح نباتات کارشناسی
235. محرم خورشا کامپیوتر کارشناسی
236. اکرم خیرخواه ادیان و عرفان کارشناسی
237. صابر داداش زاده ریاضیات و کاربردها کارشناسی
238. مهدی داداش زاده مهندسی مکانیک کارشناسی
239. شیوا داداش زاده روانشناسی کارشناسی ارشد
240. ندا دریاقلی تاریخ تمدن اسلامی کارشناسی ارشد
241. قاسم دشتی روانشناسی کارشناسی
242. موسی دشتی فیزیک کارشناسی
243. سعیده دل فرح علوم اجتماعی کارشناسی
244. مسعود دلفرح مهندسی کامپیوتر کارشناسی
245. سعید دهقان شیمی کارشناسی
246. حسین دهقان پور کشاورزی کارشناسی
247. علی دهقانی برق- قدرت کارشناسی
248. علی دهقانی زراعت و اصلاح نباتات کارشناسی
249. اسحق دولتخواه زمین شناسی کارشناسی
250. عارف دیانتی فیزیک کارشناسی
251. مسعود ذیحق حقوق کارشناسی
252. شهریار رادمنش مدیریت بازرگانی کارشناسی
253. مهران راستگار مهندسی برق کارشناسی
254. منا راستگو شیمی کارشناسی
255. امیر راعی ثانی فیزیک کارشناسی
256. عباد رافتی گرگری علوم سیاسی کارشناسی
257. سمیه راهب پژوهشگری اجتماعی کارشناسی
258. پریناز رحمت الهی معماری کارشناسی
259. روح الله رحیم پور مطلق علوم سیاسی کارشناسی
260. کیوان رحیم لو مهندسی عمران کارشناسی
261. مصطفی رزم خواه حسابداری کارشناسی
262. علی رزمخواه فناوری اطلاعات کارشناسی ارشد
263. مرتضی رزمخواه حسابداری کارشناسی
264. زینب رزمی مهندسی پزشکی کارشناسی
265. فریبا رستم زاده روانشناسی کارشناسی
266. محمود رستم نژاد منابع طبیعی کارشناسی
267. سعید رستمعلی زاده حقوق کارشناسی ارشد
268. میلاد رسولى فیزیك هسته‌اى كارشناسى
269. امین رشیدی ریاضیات و کاربردها کارشناسی
270. رامین رضایى الكترونیك كاردانى
271. ابراهیم رضایی فیتو شیمی کارشناسی ارشد
272. علی رضایی مهندسی کامپیوتر کارشناسی
273. بهنام رضایی فیزیک کارشناسی
274. عباس رضایی مهندسی برق کارشناسی
275. رضی رضوانی بهداشت کارشناسی
276. فریبا رنجبر کامپیوتر کارشناسی
277. امید رنجی مهندسی نفت کارشناسی ارشد
278. حمید رئوف نیا مهندسی برق کارشناسی
279. اصغر زارع تاریخ و تمدن اسلامی کارشناسی ارشد
280. بهنام زارعی مهندسی کشاورزی کارشناسی
281. الیاس زارعی علم اطلاعات ودانش شناسی کارشناسی
282. حسن زارعی مدیریت کارشناسی
283. آتیلا زارعی علوم اجتماعی کارشناسی
284. یونس زارعیون علوم سیاسی کارشناسی ارشد
285. آرمان زعفرانچی فناوری اطلاعات کارشناسی
286. محمد زعفزانی حقوق کارشناسی
287. میلاد زمانی گرگی مهندسی برق کارشناسی
288. بهروز زنجیره مهندسی عمران کارشناسی
289. امید زینال پور فناوری اطلاعات کارشناسی
290. فرشاد زینالی مهندسی معماری کاردانی
291. حامد زینالی مهندسی مکانیک کارشناسی
292. سجاد زینالی مهندسی مکانیک کارشناسی
293. حامد سالک فر فقه و حقوق اسلامی کارشناسی
294. رضا سالمی پژوهشگری کارشناسی
295. سپیده سامی فیزیک کارشناسی
296. بهنام سبزی مهندسی شیمی کارشناسی ارشد
297. اتابک سپهری مهندسی معماری کارشناسی
298. محمد سخنور مهندسی کشاورزی کارشناسی ارشد
299. حافظ سردارپور مهندسی تولیدات دامی کارشناسی
300. حمید سردارپور صنایع فلزی کاردانی
301. الناز سرداری نیا کتابداری کارشناسی ارشد
302. غفور سعادت ادبیات فارسی کارشناسی
303. علی سعیدی اصلاح نباتات کارشناسی
304. غلامرضا سلطان پور یام فیزیک کارشناسی
305. محمد سلطانی مهندسی پزشکی کارشناسی
306. آرش سلطانی مهندسی هوافضا کارشناسی ارشد
307. سینا سلطانی آذر مهندسی آب – عمران کارشناسی ارشد
308. محمد سلمانی مهندسی برق قدرت کارشناسی
309. حسین سلمانی فیزیک کارشناسی
310. سولماز سلیمانی مهندسی شیمی کارشناسی
311. علی سلیمانی حقوق کارشناسی
312. مهدی سلیمانی حقوق کارشناسی
313. بهزاد سلیمانی منابع طبیعی کارشناسی
314. توحید سلیمانی مهندسی برق دکتری
315. محمد سلیمی مهندسی مکانیک کارشناسی
316. فرزاد سلیمی مدیریت کارآفرینی کارشناسی ارشد
317. سعید سید حسینی مهندسی مکانیک کارشناسی
318. فرشاد سیفی زاده اصلاح نباتات کارشناسی
319. امیر شاکری شیمی کاربردی کارشناسی
320. مرتضی شاهی علوم سیاسی کارشناسی ارشد
321. سمیرا شبروی ریاضی کارشناسی
322. بهنام شتردار صنایع غذایی کارشناسی
323. سجاد شریف زاده ادبیات عربی کارشناسی
324. سجاد شریف زاده زبان و ادبیات عرب کارشناسی
325. افشین شریفی گیاه پزشکی کارشناسی
326. محمد شریفی علوم سیاسی کارشناسی
327. حسین شعبانی علوم دامی کارشناسی
328. سعید شمسی زیست فناوری کارشناسی
329. یحیی شهبازی زیست شناسی کارشناسی
330. حسین شهبازی شیمی کارشناسی
331. لیلی شهسواری فیزیک کارشناسی
332. وحید شیخ بگلو عمران کارشناسی
333. مصطفی شیخ پور مهندسی برق کارشناسی
334. عباس صادق زاده برنامه ریزی کارشناسی
335. صادق صادقی دامپزشکی کاردانی
336. بهمن صادقی فیزیک کارشناسی
337. ابراهیم صادقی برنامه ریزی توریسم کارشناسی ارشد
338. نیما صالح ریاضیات و کاربردها کارشناسی
339. شایان صبحی مهندسی کامپیوتر کارشناسی
340. مینا صدری فیزیک کارشناسی
341. بهزاد صفر قمی ریاضیات و کاربردها کارشناسی
342. رضا طالبی حقوق کارشناسی
343. بهنام طالبی جغرافیای طبیعی کارشناسی
344. ایواز طاها
345. فرهاد طاهری حسابداری کارشناسی
346. حمید طاهری اصل مهندسی مکانیک کارشناسی
347. حسن طباطبایی اقتصاد کارشناسی
348. شهاب طلوعی خطیبی مهندسی کامپیوتر کارشناسی
349. حسین طیبی علوم خاک کارشناسی
350. مهرداد عالی شانی صنایع غذایی کارشناسی
351. عسگر عباد زاده ریاضیات و کاربردها کارشناسی
352. راحله عبادی ادبیات کارشناسی
353. عباس عباس زاده علوم اجتماعی کارشناسی
354. سحر عباسپور حسابداری کارشناسی
355. سارا عباسپور توریسم کارشناسی ارشد
356. محمد عباسپور مهندسی برق کارشناسی
357. جواد عباسپور عظیم مهندسی مکانیک کارشناسی
358. رضا عباسی ریاضی محض کارشناسی
359. فرشاد عباسی کشاورزی کارشناسی
360. توحید عبالرزاق زاد فیزیک کارشناسی
361. یوسف عبداللهی مهندسی مکانیک کارشناسی
362. حامد عبداللهی فناوری اطلاعات کارشناسی
363. علی عبدالهی ریاضیات و کاربردها کارشناسی
364. مهدی عبدی فقه و حقوق اسلامی کارشناسی
365. هادی عبدی تربیت بدنی کارشناسی
366. بهزاد عبدی فقه و حقوق اسلامی کارشناسی
367. سمیه عبدی حسابداری کارشناسی
368. حسین عبدی اصلاح نباتات کارشناسی
369. نوید عبدی مغانجق مهندسی برق قدرت کارشناسی
370. هادی عبدیان مهندسی عمران کارشناسی
371. حسن عراقی ریاضی کارشناسی
372. عقیل عزتی علوم اجتماعی کارشناسی ارشد
373. علی عزیززاده زراعت و اصلاح نباتات کارشناسی
374. وحید عزیزی مهندسی خاک کارشناسی
375. پژمان عسگری شیمی کارشناسی
376. رباب عظیمی جامعه شناسی کارشناسی ارشد
377. رامین علایی فقه وحقوق اسلامی کارشناسی
378. امیر علمی فیزیک کارشناسی
379. محمد رضا علوی صنایع غذایی کارشناسی
380. هادی علی پور حقوق کارشناسی
381. عباس علی پور کامپیوتر کارشناسی
382. حسن علی پور منابع طبیعی کارشناسی
383. فرید علی پور MBA کارشناسی ارشد
384. مریم علی زاده فناوری اطلاعات کارشناسی
385. رحیم علی نژاد علوم دامی کارشناسی
386. عادل علیپور ریاضیات وکاربردها کارشناسی
387. سمیرا علیپور زبان کارشناسی
388. یوسف علیزاده فیزیک کارشناسی
389. رضا علیزاده مهندسی صنایع کارشناسی ارشد
390. یعقوب علیزاده مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد
391. رحیم علیزاده صنایع غذایی کارشناسی
392. فردین علیزاده اصلاح نباتات کارشناسی
393. هادی علیزاده شهرسازی کارشناسی
394. محمود غلامی علوم تربیتی کارشناسی
395. جلیل غنی لو مکانیک کارشناسی
396. توکل غنی لو زبانشناسی کارشناسی ارشد
397. زیبا غیور روانشناسی کارشناسی
398. حجت فاتحی روانشناسی کارشناسی
399. پیام فاخته حقوق کارشناسی
400. سید علی فاطمی فیزیک کارشناسی
401. راضیه فتاحی روابط بین الملل کارشناسی ارشد
402. غلامرضا فتح اللهی فقه و حقوق اسلامی کارشناسی
403. علی فتح الهی مهندسی مکانیک کارشناسی
404. یاسین فتح علیزاده مهندسی مکانیک کارشناسی
405. سینا فتحی اب و هوا شناسی کارشناسی
406. مجتبی فخاری مهندسی مکانیک کارشناسی
407. حمید فدایی فیزیک کارشناسی
408. محمد فراقی شیمی معدنی کارشناسی ارشد
409. زهرا فرج زاده فیزیولوژی جانوری کارشناسی ارشد
410. سکینه فرج زاده روابط بین الملل کارشناسی ارشد
411. کبری فرج زاده کتابداری کارشناسی
412. بهنام فرجی ادبیات فارسی کارشناسی
413. توحید فرجی فیزیک کارشناسی
414. علیرضا فرشی یئکنلی مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد
415. بهزاد فرهنگ مکانیک کارشناسی
416. فرزاد فعال اصل ملکی ادبیات انگلیسی کارشناسی
417. نادر فلاح گیگلو فلسفه کارشناسی
418. یاسر فولادی روانشناسی کارشناسی
419. پیمان فیروزی مهندسی مکانیک کارشناسی
420. کاوه فیضی مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد
421. مرتضی فیضی زبان وادبیات فارسی کارشناسی
422. سجاد قابلی ثانی برق- قدرت کارشناسی
423. سهند قادری عمران کارشناسی
424. محمد قاسم زاده زمین شناسی کارشناسی
425. میثم قاسمی چابک مهندسی مکانیک کارشناسی
426. سینا قراجه داغی صنایع غذایی کارشناسی
427. طاهره قرآنی زبان چینی کارشناسی
428. فریده قرآنی علوم تربیتی کارشناسی
429. فرزاد قربانی ریاضیات و کاربردها کارشناسی
430. محمد قربانیان فقه وحقوق اسلامی کارشناسی
431. صفیه قره باغی فیزیک کارشناسی
432. هادی قره باغی مدیریت مالی کارشناسی
433. مهدی قره داغی مدیریت کارآفرینی کارشناسی ارشد
434. وحید قریشی مهندسی برق کارشناسی ارشد
435. حافظ قصابی اقتصاد نطری کارشناسی
436. رضا قلی پور علوم تربیتی کارشناسی
437. رضا قمری اصلاح نباتات کارشناسی
438. میلاد قنبری حقوق کارشناسی
439. عمران قنبری برنامه ریزی کارشناسی
440. فرید قنبری مهندسی کشاورزی کارشناسی ارشد
441. جواد کارگر ریاضیات کارشناسی
442. لیدا کارگر مترجمی زبان روسی کارشناسی
443. سهیلا کارگر مهندسی کامپیوتر کارشناسی ارشد
444. شروین کارگری مهندسی پزشکی کارشناسی
445. محمد رضا کاشف مهندسی متالوژی کارشناسی
446. حسن کاظم زاده مدیریت مالی کارشناسی ارشد
447. سمانه کاظمی شیمی کارشناسی
448. توحید کاظمی مدیریت بازرگانی کارشناسی
449. آرزو کرملی روانشناسی کارشناسی
450. آیدین کرمی مدیریت صنعتی کارشناسی
451. علی اکبر کریمی مشاوره و راهنمایی کارشناسی ارشد
452. گلشید کریمیان علوم اجتماعی کارشناسی
453. ابولفضل کفاری جغرافیا کارشناسی
454. لطیفه کفیلی اقتصاد کارشناسی
455. ایوب کنعانی اب وهوا شناسی کارشناسی
456. حسین کنگری گرگری مهندسی عمران کارشناسی
457. مهدی کوراوغلی مهندسی مکانیک کارشناسی
458. جلال کویدریلو کارشناسی
459. حجت کیانی حسابداری کارشناسی
460. مهناز گیچلو پژوهشگری اجتماعی کارشناسی
461. مسعود لامی اقتصاد بازرگانی کارشناسی
462. جابر لایق گیگلو برنامه ریزی سیستم‌های اقتصادی کارشناسی ارشد
463. علیرضا لشگرى ادبیات فارسى كارشناسى
464. سلیمان لشگری مدیریت دولتی کارشناسی
465. علی لطفی مهندسی برق کارشناسی
466. اسماعیل لطفی مهندسی برق کارشناسی
467. وحید لطفی تعاون و رفاه اجتماعی کارشناسی
468. مهرداد لطفی زاده فیزیک کارشناسی
469. حامد مهدی لیقوان مهندسی عمران کارشناسی
470. وحید مالکی حقوق کارشناسی
471. حسین ماهری برق- قدرت کارشناسی
472. سعید مجلل فیزیک کارشناسی
473. اصف محبعلی پور فیزیک کارشناسی
474. نادر محبوب پور تاریخ کارشناسی
475. رسول محبوبی مهندسی کامپیوتر کارشناسی
476. ایوب محبی متالوژی کارشناسی
477. علیرضا محرم زاده مهندسی پلیمر کارشناسی ارشد
478. آیدین محسن نژاد مهندسی برق کارشناسی
479. هادی محمد جعفری علوم قرآن و حدیث کارشناسی
480. جواد محمد جعفری علوم دامی کارشناسی
481. رسول محمد جعفری مهندسی کشاورزی کارشناسی
482. پرویز محمد زاده صنایع غذایی کارشناسی
483. محمد محمد زاده صنایع غذایی کارشناسی
484. حامد محمد عزیزی مهندسی معدن کارشناسی
485. مریم محمدزاده اقتصاد کارشناسی
486. شاهین محمدزاده اصل مهندسی پزشکی کارشناسی
487. رحمان محمدی گیاه پزشکی کارشناسی
488. حسین محمدی فقه و حقوق اسلامی کارشناسی
489. بابک محمدی مهندسی صنایع کارشناسی ارشد
490. محبوب محمدی کشاورزی کارشناسی
491. عیسی محمدی فیزیک کارشناسی
492. سمیه محمدی اصل اقتصاد کارشناسی
493. بابک محمدیان دامپزشکی کارشناسی
494. میلاد محمدیان معماری کارشناسی
495. امین محمرزاده شیمی کاربردی کارشناسی
496. صالح محمود وند مکانیک کارشناسی
497. عوض محمودی ادبیات فارسی کارشناسی
498. علی محمودی مهندسی مواد کارشناسی
499. اکبر محمودی حقوق کارشناسی
500. سید احمد محمودی باغبانی کارشناسی
501. حسن مختاری فقه و حقوق اسلامی کارشناسی
502. الهه مختاری زبان فرانسه کارشناسی
503. زینب مختاری کشاورزی کارشناسی
504. وحید مدبر تربیت بدنی کارشناسی
505. حسین مددی فیزیک کارشناسی
506. میلاد مرادی الکترونیک کارشناسی
507. زهرا مرادی ادبیات کارشناسی
508. رامین مرادی نقده پتروشیمی کارشناسی
509. آرش مرامی جغرافیا کارشناسی
510. کمال مردان علوم باغبانی کارشناسی
511. رامین مردانی حقوق کارشناسی
512. حامد مرسلی آقا جاری مهندس علوم خاک کارشناسی
513. عطا مستوفی نیا برق کارشناسی
514. رحیم مسعودی فیزیک کارشناسی
515. غلامرضا مشایخی ادبیات انگلیسی کارشناسی
516. سینا مصتفوی فناوری اطلاعات کارشناسی
517. حسین مظفری مهندسی عمران کارشناسی
518. بهناز معرفت فلسفه کارشناسی
519. فرزاد مقدم MBA کارشناسی ارشد
520. توحید مقنی مکانیک کارشناسی
521. هادی ملازاده مهندسی صنایع کارشناسی
522. سهیلا ملکزاده روانشناسی کارشناسی
523. مجید منافی مهندسی معدن کارشناسی
524. ویدا مهام نیا علوم تربیتی کارشناسی
525. لیلا مهدوی مدیریت مالی کارشناسی
526. مسعود مهدیفر مهندسی برق کارشناسی
527. حمید مهدیلو حقوق کارشناسی
528. مهسا مهرانگیز زبان انگلیسی کارشناسی
529. مهر‌علی مهرعلی‌پور ادبیات فارسى كارشناسى
530. حامد مهینی مهندسی پزشکی کارشناسی
531. سیف الدین موسوی ریاضی کاربردی کارشناسی
532. تقی موسوی فناوری اطلاعات کارشناسی
533. ساسان موسوی مهندسی عمران کارشناسی
534. سید موسی موسوی مدیریت صنعتی کارشناسی ارشد
535. سجاد موسوی مکانیک کارشناسی
536. سید رضا موسوی مدیریت بازرگانی کارشناسی ارشد
537. حجت مولایی گیاه پزشکی کارشناسی
538. بهزاد مؤذن زاده اب و هوا شناسی کارشناسی
539. سیامك میرزایى تولیدات دامى كارشناسى
540. احسان میثاقی مهندسی پزشکی کارشناسی
541. احسان میثاقی مهندسی برق کارشناسی
542. سمیه میرزاپور روانشناسی کارشناسی
543. شفیقه میرزایی علوم اجتماعی کارشناسی
544. یاشار میرزایی مهندسی برق کارشناسی
545. افشین نادری برنامه ریزی شهری کارشناسی ارشد
546. سجاد نادم مهندسی برق کارشناسی
547. میثم ناصح لیقوان برق –قدرت کارشناسی
548. ساناز نامور کشاورزی کارشناسی
549. اکرم نجاری ریاضیات کاربردی کارشناسی
550. سعید نجدمحتشم مهندسی کامپیوتر کارشناسی
551. مرتضی نجف زاده مهندسی عمران کارشناسی
552. بهنام نجفی فیزیک کارشناسی
553. دکتر علیرضا ندیم دامپزشکی دکتری
554. فاطمه نصیرپور علوم سیاسی کارشناسی ارشد
555. مصطفی نصیرزاده فقه و حقوق اسلامی کارشناسی
556. حسن نصیرزاده علم اطلاعات کارشناسی
557. فاطمه نصیری حقوق کارشناسی
558. سید میلاد نصیری مهندسی برق کارشناسی
559. مجتبی نظری تاریخ تمدن کارشناسی
560. رضا نظری جغرافیا کارشناسی
561. سجاد نعمت زاده علوم خاک کارشناسی
562. مهدی نعیمی اقتصاد کارشناسی
563. سعید نعیمی مهندسی زلزله کارشناسی ارشد
564. عباس نعیمی زبان شناسی کارشناسی ارشد
565. سیاوش نقی زاده زیست شناسی کارشناسی
566. حسین نقیلو مهندسی معماری کارشناسی
567. وحید نوبخت ارسی علوم اجتماعی کارشناسی
568. توحید نوبخت ارسی جامعه شناسی کارشناسی ارشد
569. مرتضی نورمحمدی مدیریت صنعتی کارشناسی
570. احمد نورمحمدی کشاورزی کارشناسی
571. اصغر نورمحمدی علوم خاک کارشناسی
572. مسعود نوروزی درآباد مهندسی شیمی کارشناسی
573. حسن نوری ادبیات فارسی کارشناسی
574. وحیده نوری ادبیات انگلیسی کارشناسی
575. مجید نیکنام زبان وادبیات انگلیسی کارشناسی
576. سعید هادی بیوتکنولوژی کارشناسی
577. سید هادی قضایی فیزیک کارشناسی
578. توفیق همایون فیزیک کارشناسی
579. یوسف هوشیار حسابداری کارشناسی
580. بهزاد واحدی پروژ کارشناسی
581. توحید واحدی صنایع کارشناسی
582. امیر واحدی مهندسی آب کارشناسی
583. رضا واعظی زبان وادبیات فارسی کارشناسی ارشد
584. روح الله وفایی برق – درت کارشناسی
585. امیر ولی زاده ریاضیات و کاربردها کارشناسی
586. صفر ولی نژاد ادیان کارشناسی
587. مهدی ولیزاده حقوق کارشناسی
588. فردین یاشانزاده زمین شناسی کارشناسی
589. عبدالصمد یالی مهندسی مکانیک کارشناسی
590. بهنام یاوری فرد فقه وحقوق اسلامی کارشناسی
591. یاسر یحیایی شیمی محض کارشناسی
592. امین فرید یحیایی مهندسی صنایع کارشناسی
593. علی یزدانمهر مهندسی صنایع کارشناسی
594. زین العابدین یزدانی فیزیک کارشناسی
595. حامد یگانه پور مهندسی عمران کارشناسی
596. منصور یوسفی ریاضی کارشناسی


No comments:

Post a Comment

دوشونجه‌نین شرطلری

دوشونجه‌نین شرطلری بورادا، "دوشونجه"، "فیکیر" یا "فلسفه"نین شرایطی حاقدا دانیشدیم. نورمال، گونده لیک فیکیرلشمه...