Thursday, February 28, 2013

تراختور و اعلامیه استقلال آذربایجان جنوبی‎








صدای اعلامیه استقلال آذربایجان جنوبی از اشغال، از مرزهای آذربایجان جنوبی گذشت و در همه کره خاکی دیده و شنیده شد. 
کارکرد اعلامیه های سیاسی برای بیان خواسته ها یا تاسیس یک حزب بوده تا راه و اهداف تشکیلاتی را روشن کند.

در سال های قبل از انقلاب 57، سازمان های سیاسی و مسلحانه، تاسیس خود را با انجام انفجار و کشتن انسان ها یا تخریب بنایی، اعلام می کردند و در پی آن، اهداف شان را در بیانیه جداگانه ای اعلام می کردند. اما نسل نو رسیده، وطن پرست و غیور آذربایجان جنوبی، با خشونت مخالف هستند و تصور می کنند که  برای رفتار خشن در برابر حکومت و اشغالگران، فرصت باقی است و باید به عقلای اشغالگران مجال داد تا واقع بینانه، مسایل و خواست های حقوقی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آذربایجان جنوبی را دوباره و از نو تحلیل کنند. جوانان وطن پرست آذربایجان جنوبی هنوز باور دارند که می توان از راه صلح آمیز به اشغال آذربایجان جنوبی  پایان داد اما کاسه صبر آنان، اقیانوسی نیست.

 پارچه نوشته چند متری که در ورزشگاه "سهند تبریز" بنمایش در آمد: "آذربایجان جنوبی جزء ایران نیست"، بیانیه استقلال خواهان کشور آذربایجان جنوبی اشغال شده از یوغ ایران اشغالگر است. می توان این بیانیه را اولین بیانیه رسمی و بین المللی استقلال خواهان آذربایجان جنوبی و "بیانیه استقلال سهند تبریز" نامید.



 
این بیانیه چند خواسته را به گوش مردم جهان رساند:

یکم: نام کشور ما آذربایجان جنوبی است.
دوم: آذربایجان جنوبی، جزئی از ایران نبوده و نیست و نخواهد بود.
سوم: آذربایجان جنوبی سرزمینی اشغال شده است.
چهارم: اشغاگر آذربایجان جنوبی، ایران است.
پنجم: در راه استقلال آذربایجان جنوبی و رهایی این سرزمین از اشغال مبارزه خواهیم کرد.
ششم: فعلا برای استقلال آذربایجان جنوبی از راه های مسالمت آمیز اقدام خواهیم کرد.
هفتم: در صورتی که در مقابل استقلال آذربایجان جنوبی از اشغال، مقاومت های بی خردانه صورت گیرد، استفاده از سلاح رد نمی شود.

اعلامیه استقلال آذربایجان جنوبی از اشغال ایران را چه کس (کسان) یا سازمان هایی نوشته اند؟ 

امضای هیچ کدام از نهادها، سازمان ها و احزاب سیاسی رسمی و علنی شناخته شده آذربایجان جنوبی در اشغال، در زیر "بیانیه استقلال سهند تبریز" درج نشده است و هیچ کدام از آن نهادهای سیاسی نمی توانند آن را مطالبه به مقصود کنند. گر چه همه این نهاد ها در این حق و راه، همراه و هم داستان هستند و در راه آزادی آذربایجان جنوبی از اشغال ایران، با هم همکاری خواهند کرد.

امضا کننده بیانیه استقلال و رهایی از اشغال، نه احزاب و سازمان های سیاسی که خود ملت وطن پرست آذربایجان جنوبی هستند. این ملت عاشق وطن خود است و برای رهایی سرزمینش از اشغال ایران، به هیچ سازمان و تشکیلاتی چشم ندوخته است. ملت و جوانان وطن پرست و پر شور آذربایجان، منتظر احزاب و سازمان های سیاسی نمانده، خود اقدام کرده اند. این است معنی حرکت سیاسی خودجوش و مردمی و حرکت پیشرو .

 جوانانی که بیانیه استقلال آذربایجان جنوبی از اشغال ایران را به جهانیان نشان دادند، مایه افتخار آذربایجان هستند و نامشان در تاریخ آذربایجان ماندگار خواهد بود. اقدام شجاعانه این جوانان وطن پرست، انقلابی و پیشرو، مانند نام سیدجعفر پیشه وری، در تاریخ ملت آذربایجان جنوبی، همچون ستاره هایی  خواهند درخشید و ملت آذربایجان، به وجود این فرزندان خود افتخار خواهند کرد. آینده از آن شماست و شما سرزمین و آذربایجان جنوبی  خودتان را از اشغال ایران خواهید رهانید.

می دانیم که تمامی ارگان ها و نهادهای امنیتی اشغالگران برای دستگیری، شکنجه و اعتراف گیری از فرزندان غیور ملت آذربایجان، در تکاپو هستند اما فرزندان شیرمرد آذربایجان جنوبی، برای هر گونه فداکاری در راه آزادی و استقلال وطن و رهایی وطن از اشغال، آماده  فداکاری و جان نثاری هستند. باید برای رهایی وطن از اشغال و کسب استقلال، آماده باشیم.

یاشاسین جنوبی آذربایجان
اولوم اولسون اشغالگره
یاشاسین وطن اولادلاری


انصافعلی هدایت
شیکاگو- آمریکا
28 February 2013





No comments:

Post a Comment

دوشونجه‌نین شرطلری

دوشونجه‌نین شرطلری بورادا، "دوشونجه"، "فیکیر" یا "فلسفه"نین شرایطی حاقدا دانیشدیم. نورمال، گونده لیک فیکیرلشمه...