Saturday, October 8, 2016

قاجارها همزمان با ژاپنی ها اصلاحات را شروع کردند اما ...




Your Memories on Facebook
Ensafali, we care about you and the memories you share here. We thought you'd like to look back on this post from 1 year ago.
قاجارها همزمان با ژاپنی ها اصلاحات را شروع کردند اما ...
واقعیت آنی نیست که در کتاب های ایدئولوؤیک دوران پهلوی و خمینی و خامنه ای نوشته اند و همه پلیدی های عالم را به قاجاریه نسبت داده اند. نه این که قاجاریه بی عیب بوده باشد ولی چنانی هم نبوده که دشمنان قسم خورده تورکان: پالانی ها (پهلوی) نوشته اند .
کافی است به کتاب سه جلدی دکتر مهدی محسنیان راد در باره تاریخ نوشتار در این سرزمین ها نظری بیفکنید.
این استاد مسلم روزنامه نگاری و تحقیق در ارتباطات در کتاب "ایران در چهار کهکشا
ن ارتباطی" مطالبی را آورده که در دوران پالانی ها و خامنه ای و خمینی ها مخفی کرده بودند و چنان نشان می دادند که شاهان قاجار همان هستند که شما نوشته اید و همه قبح و زشتی دنیا را به آنان نسبت داده اند.
اما اکر اندکی مطالعه کنید، خواهید دید که تمامی لوازم تکنولوژیکی، علمی، صنعتی، اتومبیل و صدها وسیله و ابزار صنعتی، هنری، مدرسه، دانشگاه، تاتر، سینما، فیلم، عکاسی، رقص، نقاشی، مترجمی، روزنامه نگاری، وووو همه را این امپراطوران در همان دوران و در همان سفرها وارد کرده اند.

هر قراردادی که آنان برای توسعه ممالک محروصه قاجار با خارجی ها منعقد کرده اند، وطن فروشی اعلام شده است.
آیا راه دیگری بغیر از دعوت به کار از خارجی ها برای کار و آوردن تکنوولوژی به این ممالک وجود داشته و دارد؟
آنان با تدابیر بسیار مناسب و استراتژی بسیار دقیق خود، راه را بر دموکراسی؛ پیشرفت و توسعه انسانی و تکنولوژیکی باز کرده اند. ... اما با روی کار آورده شدن پالانی ها، چرخه توسعه و پیشرفت این ممالک را بسته و چرخ ایدئولوژی و باد دماغ فارسیسم را باز کرده و در آن دمیده اند تا غرق در خودبینی و خودفریبی شده کاذب شده و از توسعه و مفهوم توسعه راستین غافل بمانیم.
توسعه و پیشرفتی که ژاپن در همان ایام رفت و به این روز رسید. راهی که ژاپن رفت، قبل از میجی، در امپراطوری قاجار شروع شده بود اما فارس ها و انگلیسی ها توسعه ملل مسلمان و تورکان را نه آن زمان و نه اکنون خواهان نیستند
.

No comments:

Post a Comment

حق آدلی بیر وارلیق یوخدور ایللا کی گوجلو اولوب، حاقی تعریف ادیب، گوجسوزله‌ره قبول اتدیره‌سیز

  حق آدلی بیر وارلیق یوخدور ایللا کی گوجلو اولوب، حاقی تعریف ادیب، گوجسوزله‌ره قبول اتدیره‌سیز بو دانیشیق‌دا، فیکیریمی گیزلتمه‌دن، پولیتیک ا...