Friday, July 7, 2017

یک دانشجو و فعال ملی تورک دیگر در شهر کلیبر دستگیر شد





قاسم محمودی، دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه آزاد شهر کلیبر دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد
بنا به اعلام یکی از اعضای خانواده این فعال ملی-مدنی تورک به گوناذ تی وی، اداره اطلاعات شهر کلیبر این دانشجوی تورک را دستگیر کرده است.
همین عضو خانواده اعلام کرد که "در هفتم خرداد ماه، اداره اطلاعات شهر کلیبر، از طریق تلفن، از محمودی و برادرش خواسته بود تا از حضور در قلعه بابک خرمدین خودداری کنند."

 
 
اداره اطلاعات به آن دو هشدار داده بود که در صورت تخلف از این خواسته غیر قانونی ماموران، هر دو برادر دستگیر و زندانی خواهند شد اما قاسم محمودی که با حقوق قانونی خود آشنا بوده، به خواسته های غیر قانونی اداره اطلاعات بی اعتنا شده و در دفاع از حقوق فردی و آزادی های قانونی خود، در گردهمایی مردم تورک در قلعه بابک خرمدین شرکت کرد.
در پی اجتماع کثیری از مردم از شهرهل و نقاط مختلف در گردهمایی قلعه "بذ"، تعدادی از فعالان ملی-مدنی تورک دستگیر شدند و محاکم ی که باید از حقوق و آزادی های فردی و جمعی آنان در مقابل دست اندازی های ماموران دفاع می کرد، برای آزادی آنان وثیقه های سنگینی خواستار شد. 
این دانشجو، برای آزادی فعالان ملی -مدنی تورک به تدارک وثیقه هایی پرداخت. 

   در پی این فعالیت ها، ماموران اداره اطلاعات کلیبر به منزل خانوده محمودی هجوم برده و او را پس از دستگیری، بدون هر گونه توضیحی با خود برده اند.

No comments:

Post a Comment

پان تورکچولوک، تورک دونیاسینین دوشونجه، اینکیشاف و بیرلیک ایدئولوژیسی دیر

  پان تورکچولوک، تورک دونیاسینین دوشونجه، اینکیشاف و بیرلیک ایدئولوژیسی دیر