Sunday, December 22, 2019

آیا فردا، چهار بیرق آزادگی محکوم خواهند شد؟


فردا، زندانی شدن چهار فعال مدنی تورک را استقلال را هموارتر خواهد کرد
فردا، چهار (۴) مدافع اصل پانزدهم (۱۵) قانون اساسی، در جهت آموزش زبان مادری، در دادگاه تجدید نظر تهران محاکمه خواهند شد تا دادگاه و قاضی آن در تهران، به همه انسان‌های ساکن‌در ایران اثبات بکنند که قانون اساسی و اصول آن، در این‌چهل سال، جز کشک و فریبی بیش نبوده است.
البته دادگاه این پیام را نه تنها به همه فعالان مدنی تورک در وجب به وجب ایران، بلکه به تمامی افراد و مللی که زبان و هویت ملی‌شان در زیر حمله های پیاپی پانفارسیسم قرار دارد، خواهد داد که شما ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لور، کرد و ... هیچ حق و حقوق انسانی در ایران زیر فرمان پانفارسیسم ندارید.
فردا و با حکم دادگاه تهران، اغلب کسانی که به اجرای قانون اساسی بعد از چهل سال امیدی بسته بوده اند، از هر نوع امکان دستیابی به اجرای قوانین ناامید خواهند شد.
فردا و با حکم‌محکومیت چهار فعال مدنی تورک به نمایندگی از چهل میلیون تورک در ایران، کسانی که امیدی به توسعه حقوق انسانی در ایران داشتند و خواستار حفظ ایران در چهار چوب قوانین و قانون اساسی هم بودند، به صف استقلال طلبان آزربایجان جنوبی از ایران خواهند پیوست.
فردا و با محکومیت این‌چهار سرباز وطن تورک در بیدادگاه تهران، آن همه قدرتی که بجای خدمت به اهداف استقلال طلبانه ملت تورک، در خدمت اجرای قانون اساسی پانفارسیسم بوده اند، به صف استقلال طلبان خواهند پیوست.
فردا و با زندانی شدن فرزندان ملت تورک، آن قلم هایی که که در خدمت تقویت برابری و برادری در میان ملل تورک، تورکمن، قشقایی، غرب و ... با فارس بودند، خواهند فهمید که پانفارسیسم اداری، سیاسی، حقوقی و اجرایی به تلاش های آن ها هیچ بهایی نمی داده است. این دسته از صاحبان قلم و اندیشه، به صف کسانی روی خواهند آورد که سال ها قبل، امیدشان را از ایران و پانفارسها  بریده اند و به جمع فکری رهایی ملت تورک از استعمار پانفارسیسم خواهند پیوست.
فردا و در دادگاه، عظیمی از تورکانی که هیچ اعتقادی به سلاح و جنگ مسلحانه برای بدست آوردن حقوق انسانی خودشان از چنگال پانفارسیسم نداشتند و خون ریزی در میان تورک و فارس را آب ریختن به آسیاب دشمن می دانستند، تنها راه دسترسی به حقوق ملی تورکان را در جنگ نهایی و خونریزی در میان تورک و فارس خواهند یافت و احتمالا به جبهه هواخواهان استقلال آزربایجان و تورکان در سایه جنگ مسلحانه بین پانفارسیسم در یک طرف و ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، کرد، دور و .‌.. در جبهه مخالف خواهند پیوست.
فردا و با حکم دادگاه، چهار تورک، به نمایندگی از ملل تورک، تورکمن، قشقایی و ... آزادی خودشان را از دست خواهند داد. ملل تورک و غرب و ... آزادی چهار چهره فعال مدنی و در چهار چوب قانون اساسی پانفارسیسم را از دست خواهند داد.
فردا بر تعداد زندانیان ملل غیر فارس چهار فعال مدنی تورک اضافه خواهند شد
ولی فردا جبهه آزادیخواهان و استقلال طلبان ملل غیر فارس، میلیون ها دلیل برای مبارزه با ایران و پانفارسیسم بدست خواهند آورد.
فردا، یزیدیان (برای مدتی کوتاه) مظفر خواهند شد اما راه بر پیروزی حسین‌چی‌های زمانه، هموارتر از گذشته خواهد شد.
فردا چهار پرچم نیمه افراشته و نشان آزادگی به زندان ها خواهند رفت اما با زندانی شدن آنان، هزاران پرچم استقلالخواهی و مبارزه با ایران و طرد هر گونه امکان‌ سازش با پانفارسیسم و ایرانگرایان به اوج دستان انسان ها و دل و قلب میلیون ها انسان آزاده برافراسته خواهند شد.

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
بیست و دوم (۲۲) دسامبر ۲۰۱۹
hedayat222@yahoo.com


No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...