Sunday, August 15, 2021

دیالوگ: چطور مراحل و سازمان‌های شستشوی مغزی را بشناسیم؟


 

 برای پیشبرد اهداف شستشوی مغزی پانفارس ها و پان ایرانیستها در ایران، هزاران نهاد و سازمان  وجود دارند و فعالیت می کنند. 

بخشی از این نهادها و سازمان ها، طراحان استراتژیست‌ها و چهارچوب های شستشوی مغزی در سطوح مختلف آموزش های مدرسه ای، دانشگاهی، رسانه ای، حقوقی، فکری-فلسفی، مذهبی و اجرایی هستند.

 بخشی از این سازمان های مختلف در نهادها و وزارتخانه ها، در زمینه های تهیه و تولید متون آموزشی و کمک آموزشی، طراحی جنگ های روانی برای بستر سازی جهت اجرای نقشه های از پیش طراحی شده برای شستشوی مغزی فعالیت می کنند.  مانند مرکز تولید متون آموزشی دانشگاه ها (سمت)، انقلاب فرهنگی، بنیادهای مختلفی که در جهت آموزش، گسترش و پاسداشت زبان فارسی در ایران و در خارج فعالیت می کنند.

مراکز تهیه و تولید کتاب های درسی، آموزشی و تفریحی برای کودکان و نوجوانان در وزارتخانه های متعدد مستقر هستند.

مراکزی که متون نمایش‌ها، فیلمنامه ها و برنامه های رنگارنگ برای رادیوها، تلویزیون ها، فیلم ها و سریال ها تهیه می کنند هم در این دسته بندی قرار دارند. 

سازمان ها و بنیادهایی که در حال تهیه و تولید اسناد صحیح، تحریفی و دروغ در جهت تاریخسازی برای ملل منطقه هستند هم در این بخش هستند. بخشی از این بنیادهای تاریخ‌سازی در ایران و بخش هایی هم در اروپا و آمریکا مستقر هستند که با سرمایه دولت ایران و حمایت های مادی سرمایه داران پانفارس- پان ایرانیست اداره می شوند.

بخش دوم زنجیره سازمان یافته شستشوی مغزی، سیستم‌های تقنینی یا قانونگذاری است که استراتژی های طراحی شده در نهادها و سازمان‌های رنگارنگ را به شکل قانون و دستورالعمل اجرایی درمی آورند.

در راس هرم سیستم تبدیل طرح های شستشوی مغزی به قانون، تنها مجلس قرار ندارد. بلکه مجلس بخشی از حقوق قانونگذاری خود را به نهادها و سازمان های دیگر از جمله وزارتخانه ها و بنیادها و سازمان های دیگر محول کرده است. دستورالعمل های جورواجور وزارتخانه‌‌ها که نیازی به تصویب مجلس ندارند، از آن جمله هستند.

بخش سوم مراحل شستشوی مغزی، در جنگ‌های روانی مطبوعاتی - رسانه‌ای، سمینارها، کنفرانس ها و ... پیش برده می شوند. 

این بخش ها با شگردهای مختلف تصویری، فیلم، سریال، جوک، میزگرد، مصاحبه با افراد و چهره های متفاوت و از طریق متخصصان رشته های مختلف دانشگاهی، قوانین و طرح های استراتژیک شستشوی مغزی را برای مردم قابل قبول و مفید تصویر و نقاشی می کنند.

بخش مهمی از این پروسه، بر عهده افرادی هست که نقش پلیس بد یا منتقد برنامه ها و قوانین تصویبی یا دستورالعمل های لازم الاجرای دولت و سازمان‌های نیمه دولتی و حتی بخش خصوصی  را بازی می کنند. آن ها با دفاع بد از حقوق مردم و حمله ها و انتقادهای بدتر، نقاط منفی آن طرح های استراتژیک و قوانین را از منظر عمومی پنهان می کنند و مخالفان را در سطح پایینی از قوه درک و استنباط، منطق، سیاست، منافع ملی و ... نشان می دهند. 

مرحله بعدی، ورود نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قوه قضائیه به جریان شستشوی مغزی است تا اجرای آن را تظمین بکنند. 

نیروهای یاد شده، مخالفان را تهدید به بازداشت و مجازات می کنند تا صدای هر نوع نقد و اعتراض ها را در گلوها خفه بکنند.

نقش قوه قضائیه، دادگاه ها و زندان ها در این مرحله بسیار مهم است. آن ها پاسداران جان‌ بر کف مراکز  و استراتژیست های شستشوی مغزی هستند. بدون وجود بازوی ترس و تهدید، برنامه ها شستشوی مغزی موفق نخواهند شد.

از این مرحله به بعد پای حوزه های تقلیدی دینی و ملاهای پانفارس برای توجیه دینی طرح های شستشوی مغزی و تزریق آن ها به افراد در زیر لوای دین و صلاح دینی به این‌موضوع باز می شود.

همه این مراحل و میلیاردها بودجه هایی که سالانه صرف مجموعه این پروسه ها می شوند، تنها و تنها برای تامین منافع بخشی از ملل موجود در ایران؛ فارس ها و تضعیف قوه عقلانی و قوه تشخیص ملل غیر فارس است.

مللی که به علت نبود نهادها و سازمان های متعلق به آن‌ ملل یا رسانه های مستقل و آزادی که سیستم‌های شستشوی مغزی را افشا بکنند، تسلیم آنچه به ذهن آن ها فرو کرده اند، شده اند.


انصافعلی هدایت

ایندیانا -یو اس ای

ششم آگوست 2021

hedayat222@yahoo.com


No comments:

Post a Comment

ساواشدا ایکی سوی قیریم سیاستی

  ساواشدا ایکی سوی قیریم سیاستی بو گونکو "94-اینجی گونئی آزربایجاندان باخیش" برنامه سینده اوچ قونو حاقدا سایین اوغوز تورک و انصافع...