Saturday, August 19, 2023

تروریسم ایرانی-فارسی

 

تروریسم ایرانی-فارسی
دوستی در کامنتی نوشته است: آخوندیسم ریشه تروریسم در منطقه است.
نوشتم:
در نوشتار شما، بخشی از حقیقت نه تمتم آن هست اما واقعیت آناست که پانفارسیسم، (بر اساس داستان‌های تاریخی غیر قابل اعتماد) از اوایل اسلام، دستی بر تروریسم داشت. 
طبق همان داستان‌ها، فارس‌ها، چند خلیفه اول اسلام را ترور کرده‌اند.
فارس‌ها، در دوره حاکمیت عباسیان و تورکها هم گروه های تروریستی بسیار زیاد و گسترده‌ای داشته اند.
حتی در دوره قاجاریه هم گروه های تروریستی فارس بسیار فعال بوده‌اند. نه تنها ناصرالدین شاه را شهید کردند، بلکه برای ایجاد زمین‌های سیاسی، اجتماعی و روانی برای کودتا، برای قتل عام ملل غیر فارس، برای بستن بوقچه مجلس، برلی برچیدن لوازم ضروری مشروطه و برای از میان برداشتن قاجاریه هم در همه جای ممالک محروسه دست به ترور و کشتار و قحطی مصنوعی زدند. 
فارس‌ها حتی در دوره پهلوی ها هم دست از ترور برنداشتند. تعلیم و تربیت در دوره پهلوی‌ها به تروریست شدن روحیه عامه انجامید. تروریسم حزبی، دولتی، در دوره جمهوری اسلامی، از دوره پهلوی بر لرث رسید و تروریست‌ها فرصت یافتند تا بر مبنای فعالیت های دولت استوار گردند و عمل بکنند تا جایی که در قانون اساسی جای گرفتند. این تروریست‌ها قبل از جمهوری اسلامی متولد شده، طوری تربیت و تعلیم شده بودند که با برخواستن مهمیز از دهان آن‌ها، تروریسم فکری، سیاسی، دینی و حتی تروریسم رقبا علنی و شکوفا شد. 
انچه در جمهوری اسلامی می بینیم، گریز از دین، ملا و مقدسات، اخلاق حاکم است و همه این‌ها در اثر نوع تعلیم و تربیت سیستماتیک برای تربیت ابزارهای مورد نیاز رهبران ایدئولوژیک است. اما تضاد میان ملل، اقشار بشدت رشد کراه و شکاف های اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، تبعیض‌ها و ... عمیق‌تر شده است.
تصور من آن است که با حذف جمهوری اسلامی، تروریسم در ایران کنونی بیش،از گذشته گسترش تواهد یافت.
انصافعلی هدایت 



No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر