Wednesday, April 22, 2009

نامه سرگشاده انصافعلی هدایت از زندان

نامه سرگشاده انصافعلی هدایت از زندان

من یك روزنامه‌نگار مظلومم. مدت زندانی كه به من تعلق گرفته است در مقابل محكومیت صاحبان اندیشه ، بزرگان سیاست ، نویسندگان قدر و روزنامه‌نگاران دگر اندیش ، ناچیز است اما من به سهم خودم تصمیم گرفته‌ام ، به ظلم در لباس قانون ، تسلیم نشوم و به بی‌قانونی ، قانون شكنی و نقض قانون اعتراض كنم. من اعتراض می‌كنم و دست یاری به سوی شما دراز می‌كنم. از شما كمك می‌طلبم تا از تداوم ظلم در لباس قانون و اسلام ، جلوگیری كنید. 1
چهار‌شنبه ٣٠ اردیبهشت ۱۳۸۳
به نام الله حق و حقیقت 
این اعتراضیه و نامه سرگشاده‌ای است ، خطاب به آنانی كه می‌خواهند حق ، حقیقت و عدالت را جاری كنند.1 
حكم دادگاه انقلاب ، در دادگاه تجدید نظر تایید شد. دادگاه تجدید نظر بر ظلمی در لباس قانون ، بر رویه قضایی استوار بر نفوذ ، بر رویه محاكمه بدون ارائه دلیل در اثبات اتهام ، بدون پرس و جو و تحقیق در جلسه رسیدگی به اتهامات ، حكم ظالمانه دادگاه انقلاب صحه گذاشته شد من ، بارها اعلام كرده‌ام و می‌كنم كه به قوانین جمهوری اسلامی ایران ، معترضم و انتقاد دارم اما تا زمانی كه ملت ایران ، آنها را تغییر نداده‌اند ، بر همین قوانین نصف و نیمه گردن خم می‌كنم اما نگفته‌ام كه به هر چه كه لباس " قانون " و " اسلام " بپوشانند ، تسلیم خواهم شد. این محاكمه به دلایل فراوان ، درست نبوده و نیست. در نتیجه حكم آن را نمی‌پذیرم و تسلیم نمی‌شوم ولی به اعمال خشونت باز هم دست نمی‌زنم. اسلحه به دست نمی‌گیرم. از زندان فرار نمی‌كنم. بلكه با تداوم اعتصاب غذایم ، با این نوع محاكمات و رویه‌ها و نقض قوانین داخلی و بین المللی ، نفوذ بر قاضی از طرف هر كس كه باشد ، به مبارزه بر می‌خیزم و چنین احكامی را نمی‌پذیرم تا اینكه یا بكشندم و یا خود بمیرم.1 
چون بارها در دفاعیاتم و نامه‌های سرگشاده‌ام ، به افشای اعمال خلاف قانون قاضی و رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی پرداخته‌ام ، به آنها طول نمی‌دهم: 1

انصافعلی هدایت 
روزنامه نگار آزاد و مستقل – بهداری زندان 
٢٨/٢/١٣٨٣

 
http://74.125.93.132/search?q=cache:w1DGtykJ01YJ:www.mihan.net/75/mihan-75-04.htm+انصافعلی+هدایت&cd=4&hl=en&ct=clnk&gl=ca

No comments:

Post a Comment

دوشونجه باغی و دوشونجه نین شرطلری

دوشونجه باغی و دوشونجه نین شرطلری دوشونجه‌نین اوزللیک‌لری و «دوشونجه‌ باغی» اوتاقینین قونوسو، قوناقلاری و ایش قوراللاری   بو جانلی یایئندا، ...