Saturday, July 23, 2016

یک سیمنار نژادپرستانه و چند سوال

در جایی که نژادپرست، از "نژادپرستی" سخن می گوید و سمینار برگزار می
کند، امیدی به رشد جریان "ضد نژادپرستی" و "ضدنژادپرستانه"نمی رود.
زمانی می توان امیدی به حرکتی در ضدیت با نژادپرستی در فرهنگ نژادپرستانه فارثیسم داشت که در چنان نشستی، نمایندگانی از نژادهای قربانی نژادپرستی فارثیسم در آن نقش اصلی را داشته باشند.
با این حال، خیلی مایلم که از زبان شما بشنوم و بخوانم که سخنرانان چگونه می اندیشیدند؟
آیا سخنرانان توانسته بودند خودشان را از زیر صدها تن آموخته ها و کتاب های نژادپرستانه یکصد سال اخیر و با تیترهای علمی نجات بدهند؟ و آزاد شوند؟
یا هنوز آن همه کتاب های تاریخی، ادبی، سیاسی و اقتصادی عیرانیسم و فارثیسم را با خود حمل می کردندو به آن ها به عنوان آثار علمی و دانشگاهی و تاریخی باور دارند؟
آیا سخنرانان سمینار "نژادپرستی در فرهنگ ایرانی" با تکیه با دانش های آغشته خود به نژادپرستی، سعی در انکار، دانش های دانشگاهی نژادپرستانه داشتند یا پذیرفتند که همه کتاب های علمی و غیر علمی، دانشگاهی و غیر دانشگاهی، ادبی و هنری، تار و پودشان نژادپرستانه بوده و است؟

آیا آنان می توانند شخص خودشان، اندیشه های شخص خودشان را و دانششان را که سال ها برای کسب و گسترش آن تلاش کرده اند، نقد کنند؟
چرا در میان سخنرانان ضد نژادپرستی این سمینار، فقط یک نژاد و آن هم نژاد نژادپرست و «نژاد مسلط" و استعمارگر، سخن گفته اند؟
آیا این سخنرانان تحت ظلم نژادپرستی حاکم بر عیران فارث زده قرار گرفته اند؟
آیا این سخنرانان تلخی نژادپرستی را چشیده اند و می توانند بفهمند و حس کنند که نژادپرستی یعنی چه؟
آیا این سمینار"نژادپرستی در فرهنگ ایرانی" پیام نژادپرستانه نمی دهد که دیگر نژادها اندشمند ندارند؟
در عیران، نژادی غیر "ایرانی(!)" و غیر فارس وجود ندارد؟
آیا حاضرند در سمیناری که سخرانان آن ها از تورکان، تورکمانان، عرب ها، بلوچ ها، کوردها، لرها، مازنی ها و گیلانی ها و ... باشند، شنونده باشند؟
آیا حاضرند که بپذیرند، باید همه کتاب های آموزشی و غیر آموزشی از نو و ضد نژادپرستانه نوشته شوند؟
آیا حاضرند اندیشه ها، کتاب ها و خودشان را از نو و ضد نژادپرستانه بنویسند؟
آیا حاضرند از غیر ایرانی ها (تورکان، تورکمانان، عرب ها، کوردها، بلوچ ها، گیلی ها و مازنی ها و ... ) عذر بخواهند؟
و قبول کنند که به عنوان اساتید دانشگاهی، نقش مهمی در ترویج نژادپرستی و افکار و اعمال نژاتدپرستانه داشته اند؟


No comments:

Post a Comment

حق آدلی بیر وارلیق یوخدور ایللا کی گوجلو اولوب، حاقی تعریف ادیب، گوجسوزله‌ره قبول اتدیره‌سیز

  حق آدلی بیر وارلیق یوخدور ایللا کی گوجلو اولوب، حاقی تعریف ادیب، گوجسوزله‌ره قبول اتدیره‌سیز بو دانیشیق دا، فیکیریمی گیزلتمه دن، پولیتیک ا...