Friday, June 2, 2017

مادر و نامادری آزربایجان کیست؟




من نمی دانم این سیاست تفرقه افکنانه در میان فعالان حرکت ملی، از طرف کدام شخص و نهاد و تشکیلات و ... طراحی شده است و یا از کجا نشات می گیرد؟
اما می دانم و مطمئن هستم که دشمنان حرکت ملت تورک آزربایجان می خواهند حرکت ملی را به نزاع های درونی و ریز، سرگرم نمایند تا موفق به مهار این جریان ملی شوند و آن را عقیم و نازا سازند

آن ها می خواهند تا نفرت و دشمنی در داخل حرکت ملی ما ملت تورک تحت ستم، رشد نماید و با رفتارهای ضد اخلاقی ما، حرکت ملی از درونش تهی شود. بیزی، ایچیمیزدن قورد یئسین!!
ما باید آگاه باشیم و در نطقه ای که اکنون هستیم، بیدار شویم و به تله دشمن نیفتیم. بس است! بدانیم که همه ما، به تله دشمن ملتمان افتاده ایم. بجای خدمت به حرکت ملی، در خدمت به دشمن می نویسیم. گام بر می داریم

دشمن می خواهد ما و حرکت ملی را به دو دسته و جناح تقسیم کرده و بجان هم بیندازد. بهانه ها هم زیاد هستند برای این که به این دام بیفتیم! دشمن می خواهد جناحی از حرکت ملی آزربایجان جنوبی، در دفاع از این فرد و تشکیلات و جناح دیگر، در حمله به آن دیگری، نقش بازی کنیم تا زحمت دشمن کم شود و همه هم در این خیال باشیم که با دشما اصلی "پانفارسیسم" مبارزه می کنیم!

حالا، وقت آن است که از خودمان بپرسیم، آیا من و قلم و زبانم در خدمات دشمن ملت تورک آزربایجان نیستیم؟ 
کدام یک از ما به دشمن خدمت می کنیم و در آستانه خیانت به آزربایجان قرار داریم؟
مواظب باشیم و بدانیم که نوشته ها و سخنان ما بر علیه همدیگر، حمله به فرد یا یک تلویزیون نیست، حمله به یک ملت است. هر رفتار ما، عملی در راستای سست کردن اراده ملی یک ملت است. 

چرا تا دیروز در صفوف ما اتحاد بود و حالا تفرقه؟ 
چه کسی از این وضعیت در میان صفوف ما سود می برد؟ 
مگر نه این که قرار ما بر این بود تا در راه تامین منافع ملی آزربایجان صبر کنیم و فدا شویم؟
مگر نه این که در این حالی که هستیم، من و شما داریم به خدمه دشمن قدار ((پانفارسیسم)) بدل می شویم و خودزنی می کنیم؟
به عقیده من، هر کسی که خودش را بیش از دیگری دلسوز حرکت ملی و آزربایجان می داند، باید بیشتر از دیگری، فدا کاری کرده و در راه منافع ملت تورک آزربایجان سکوت کند. 

استخوان در گلو ماندن بهتر از ...
مواظب باشیم تا به سرباز دشمن، برای ضربه زدن خط خودی بدل نشویم!!!
انصافعلی هدایت

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...