Monday, April 19, 2021

ایرانیان، ملتی تو سری‌خور اما ظالم

 

من، محکوم می کنم

اخیر یک ویدئو در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد که یک جوان ایرانی (لابد ایده آل) حدود بیست ساله، می خواهد با یک ملا ی تنهایی که در خیابان خلوتی و به تنهایی راه می رود، سخن بگوئید. 

ولی چند ثانیه طول نمی کشد که آن جوان، ملا را تنها و بیکس، فقیر، و ... دیده،  بر سر آن ملا داد و فریاد می کشد و تمامی عقده های اجتماعی خودش را بر سر آن ملا خالی می کند و ... سپس یک سیلی محکمی، بر گونه و گوش پیرمرد شصت-هفتاد ساله می زند.

این است اوج شجاعت و انسانیت آدم‌های عقده ای  ایرانی-اسلامی که از دست رژیم استبدادی که با آن ها همان رفتار را می کند، به تنگ آمده است.

واقعا و بسی جای خجالت، شرم، حیا و ... دارد. جا  دارد که انسان، از ایرانی و هموطن بودن با  چنین جانوران دو پای ایرانی شرمنده باشد و بهتر است بمیرد تا ایرانی نباشد.

متاسفانه، بسیاری از افراد برای این ویدئو کامنت های مثبت نوشته اند و از آن جوان حمایت کرده اند. این دسته از ایرانی‌ها با آن جوان در این کار غیر انسانی و ضد انسانی و ضد حقوق بشری شریک هستند. یعنی، اگر دستشان برسد، همان کار را شاید هم‌بدتر، تکرار می کنند و نمی اندیشند که آن ملا در هیچ دادگاهی و با ارائه هیچ مدارکی محکوم نشده است. و این اصل اول حقوق انسانی و جزو اصول حقوق بشر است.

 تعدادی از کامنت و نظر نویسان هم ملا را (همه ملاها را) مسئول وضع موجود دانسته و سزاوار ضرب و ستم دانسته اند. برای آن ها فرقی نمی کند که ملا کاره ای است یا نیست؟ مسئولیتی داشته یا نداشته؟ آن ها فقط می خواهند یکی را بزنند.

 البته که اگر این ملا یا هر ملای دیگری در اداره ای کاره ای می بود و یا چند محافظ داشت، امثال این جوان،  بجای زدن او، تملقش را می کردند و قربان صدقه اش می رفتند. و الا اگر این جوان و امثال او با مسئولان و کسانی که کاره‌ای هستند و با محافظ می گردند، حمله می کردند و آن ها را می زدند، وضع مدیریت کشور فرق کرده بود. 

بعضی از کامنت نویسان هم آن ویدئو را ساختگی دانسته و آن را حیله ای تبلیغاتی برای  جلب مردم برای شرکت در  انتخابات پینه و وصله کرده اند.

 ولی باز، این گروه هم در دلشان، طرفدار بی قانونی و اعمال ضد حقوق بشری هستند. هر کس می خواهد خودش قانون، خودش دادگاه، خودش مدرک، خودش دادستان، خودش قاضی، خودش جلاد باشد.

 آن ها طرفدار انتقام گیری نه از مسئولانی که این ملل و ممالک را به این حال و روز در آورده اند هستند که از بی پناهان و عاجزان و حتی مخالفان حاکمیت انتقام می گیرند. چون آن ها آن ملا یا هر کس دیگری را نمی شناسند. فقط فرصت مناسب، پیر مرد تنها و ... موقعیتی برای مردانگی ایرانی.

به عقیده من (انصافعلی هدایت) مردمان و ملل در ایران، به انواع بیماریهای روانی و بیماری های دگر آزاری، به بیماری های اجتماعی، به نفهمی، به استبداد، به ظلم و ستم به دیگران، به بیماری انتقامگیری از همدیگری که هیچکاره هستند، به خشونت علیه هم، به لذت بردن از اعمال خشونت علیه هم، عاشق شکنجه همدیگر و ... مبتلا شده اند.

 برای همین است که به هر کس که زورشان بچربد،  بدون این‌که طرف را بشناسند و علیه او مدارکی در دست داشته باشند، ظلم و ستم‌ می کنند.

 تنها معیار این گروه از بیماران اجتماعی، آن است که زور چه کسی به چه کسی می چربد. هر کس زور بیشتری دارد، حق با اوست.

فرقی هم نمی کند که طرف را بشناسیم یا نشناسیم. بدانیم که او با رژیم همکاری کرده است یا همکاری نکرده است. زن است یا مرد، پیر است یا جوان، خود مظلوم یا ظالم؟ ضد حاکمیت است یا نیست، زن من است، دختر من است، مادر من است، پدر من است و ... کافی است که من دست بزنم از او بلندتر باشد تا به خودم حق بدهم که دیگری یا دیگران را بزنم.

این، همان‌منطقی است که رژیم، سپاه، اطلاعات، بسیجی ها و نمایندگان مجلس، دولتمداران، مدیران ادارات و سازمان ها، نمایندگان رهبر در هر کجا که هستند، و .... از همین منطق زور استفاده می کنن، سوء استفاده می کنند، دزدی می کنند، اختلاس می کنند، به مال و ناموس مردم دست درازی می کنند، شکنجه می کنند، حقوق مردم را پایمال می کنند، آزادی ها را سلب می کنند، و ... خون می ریزند.

فکر و تصور نکنید که این جوان شکنجه نکر  و خون نریختو اختلاس نکرد و دزدی نکرد و ... اگر توان و اجازه ... داشت و اگر احساس حاشیه امن قضایی داشت، اگر می دانست که مجازات نمی شود، همه آن کارها را می کرد و خون هم می ریخت.

مگر افرادی که در حامی رژیم هستند و قتل و جنایت می کنند، به مردم تیر اندازی نمی کنند، شکنجه نمی کنند، یا در خیابان ها قمه نمی کشند، به زن‌ها و دختران تجاوز نمی کنند، در خانه هایشان به زنان و بچه هایشان خودشان زور نمی گویند و حتی آن ها را شکنجه نمی کنند؟ این جوان و امثال او، دست کمی از عوامل دارای حاشیه امن دارند؟

این ملا چیکاره در این مملکت است که می زنید؟ 

شما که او را زدید، چکاره این مملکت هستید؟ 

کدام قانون و انسانیت به شما اجازه داده که یک پیرمرد بدبخت و فقیر و بیچاره و تنها و ضعیف را بزنید؟ 

رفتار این جوان، کپی رفتار اوباشان جمهوری اسلامی است که مظلوم کشی می کنند. این رفتار آن جوان نشانه ای از لوطی گری و زور و ستم به ضعیف و ضعفا است.

 اگر آن ملا یک بادی گارد داشت یا جوان و جنگنده بود، باز هم این جوان آن جسارت را می کرد که او را بزند؟ 

آیا او به خامنه ای سیلی زد؟

 آیا او آیت الله های شورای نگهبان را زد؟ 

آیا نمایندگان مجلس را زد؟

 آیا وزرا یا رئیس جمهور را زد؟

آیا نمایندگان خامنه ای در دانشگاه ها را زد؟ 

آیا یک روحانی و ملا را زد که کاره ای در این ممالک بوده و هست؟

 چرا ما این قدر طرفدار ظلم و ستم هستیم؟

 چرا یا دولت و حاکمیت به ما ظلم و ستم می کند یا خود ما و هر کس که زورش بیشتر و قدرت بازویش بیشتر است، به هم ظلم و ستم می کنیم؟

 آیا ما مخالفان ایران و مخالفان جمهوری اسلامی مظلوم کش هستیم؟

 آیا ما می خواهیمدافرادی بی قانون باشیم یا برای قانون باشیم و هر کس زورش رسید، دیگری را بر اساس افکار خود  و نه بر اساس ادله قانونی و حقوقی، مجازات بکند؟

این جوان و امثال او جنایتکاران و باید محکوم شده و مجازات بشوند. ما آینده‌ای تا یکار از ملاها با چنین افرادی خواهیم داشت.


انصافعلی هدایت

تورنتو - کانادا

نوزدهم (19) آوریل  2021

hedayat222@yahoo.com 

No comments:

Post a Comment

گونئی آزربایجان سیاسی پارتیلری "دوشونجه باغی"یندا سیاستلرین آچیلقیرلار

  گونیی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین لیدر/سوزچولری "دوشونجه باغی" آدلی اوتاقدا، سیاستلرین، مرامنامه‌لرین و ایستیراتئژی‌لرین آچیقلا...