Wednesday, June 23, 2021

نتیجه پیروزی تورک ها در شورای های شهری: رشت، تورک شد؟

به این‌وسیله، تورکلرین ها ابزاری برای مشروعیت سیاست های ضد تورو پانفارس های پان‌ایرانیست شدند. این نشانه پیروزی نیست. نشانه هضم شدن در معده پانفارسیسم و مشروعیت دادن به رژیمی است که ضد تورو است. می توان شرکت تورکها در انتخابات را به تحویل حکومت تورو قاجار به فارس‌ها تشبیه کرد. اگر استقرار فارس ها به جای تورو هایی که برای نابودی تورو های قاجاری تلاش کردند، ارزش سیاسی برای تورو ها داشت، این انتخابات هم ارزشی برای تورو ها خواهد داشت. در حقیقت، تورو ها با شرکت در انتخابات، بر سیاست های قبلی و سیاست های آینده ضد تورک پانفارس های پان ایرانیست ضد تورک مهر تایید گذاشتند.
آیا این تورک هایی که به شوراهای شهری راه یافتهداند، خواهند توانست در مقابل سیاست های ضد تورک ایستادگی بکنند یا به ابزار پانفارس ها برای ستیز با تورک ها بدل خواهند شد.
در جایی که محمد خاتمی و روحانی با چهل سال سابقه حضور در نهادهای امنیتی، نتوانستند با سیاست های دولت در سایه مقابله بکننند، این تورک هایی که هیچ توان و پشتوانه ای برای مقابله با دولت سایه ندارند، چه خواهند کرد؟

وقتی محمدعلی شاه علیه پانفارس هایی که حاکمیت را در دست می گرفتند، تورک هایی که جهان  و سیاست را درک نمی کردند، با نام مشروطه و بر علیه تورک و به نفع فارس ها جنگیدند و تصور کردند که تورک ها همه کاره ایران هستند و خواهند بود.
وقتی رضا میرپنج کودتا کرد و حاکمیت را از تورک ها گرفته به فارس‌ ها منتقل کرد، ده ها هزار تورک که جهان و سیاست را نمی شناختند، پیروزی پانفارسیسم را جشن‌گرفتند و تصور کردند که تورک ها پیروز شده اند و تورک ها همه کاره ایرانند.
وقتی شیخ محمد خیابانی توسط پانفارس‌های پان ایرانیست سرکوب شد، بسیاری از تورک هایی که جهان و سیاست را نمی شناختند به نام تورک شادی کردند و تصور کردند که تورک ها پیروز شده اند و همه کاره اند.
وقتی لاهوتی شکست خورد، تورک ها بسیار خوشحال بودند و تصور می کردند که ایران و اداره ایران برای تورک ها خواهد ماند.
وقتی حکومت ملی سرکوب شد و ده ها هزار تورک قتل عام و ده ها هزار مجبور به تهجیر اجباری و ده ها هزار فراری شدند، بسیاری از تورک هایی که جهان و سیاست را نمی شناختند، به قتل خواهران و برادران خودشان اقدام کردند و جشن گرفتند و خوشحال شدند که آزربایجان

را نجات داده و به آغوش ایران برگردانده اند.
فرض نکنید که این ها تعداد اندکی بودند، نه. تلخ است، ولی اکثریتی ناآگاه بوده اند که با سیاست، دونستی سیاسی و منافع ملی و تورک و تورک ها آشنایی نداشتند و فارسان می شد که  خودشان را تورک خطاب بکنند.
این ها مانقورها و شستشو شدگانی بودند که درکی از منافع تورک و تورک و ملت تورک نداشتند.









No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...