Wednesday, June 9, 2021

استراتژی دو مرحله ای تورک ها در انتخابات

 


استراتژی دو مرحله ای تورک ها در انتخابات:
الف- اصلا رای نمی دهیم
ب- از هر کسی که از زبان، هویت، تاریخ و سرزمین تورک ها دفاع بکند، حمایت معنوی (بدون رای) می کنیم.
یعنی، به هیچ عنوان در انتخابات شرکت نکرده و رای نمی دهیم. در عین حال که بیزاری خود از سیاست های ضد تورک در ایران و توسط پانفارس‌ها را نشان می دهیم، از هر کاندیدایی و هر کسی که از حقوق، خواست ها، هویت زبانی، تاریخی و سرزمینی تورک ها سخن بگوید هم، حمایت روانی و معنوی می کنیم.
هر کس که تن به اراده ملی تورک ها خم‌بکند و اراده ملی تورک ها را برسمیت بشناسد، مورد حمایت تورکان قرار می گیرد.
چرا استراتژی دو مرحله ای بالا را انتخاب می کنیم؟
چون در چهل و دو سال گذشته، با چند جمله تورکی یا چند جمله در باره حداقل حقوق تورک ها و دیگر ملل، سر تورک ها و دیگر ملل کلاهی به بزرگی چهل دو سال عقب نگه داشتن گذاشته اند.
ما به عنوان تورک، نمی توانیم به مواضع سیاسی مقطعی، کوتاه مدت، آنی و انتخاباتی افراد اعتماد بکنیم. چون نمی توانیم اعتماد بکنیم‌که آن چه کاندیداها در مقطع تبلیغات انتخاباتی می گویند، اعتقاد قلبی آن هاست.
ما تورک ها مطمئن نیستیم که کاندیداها می توانند بر خلاف خواست حاکمیت پانفارسیست ها، بر خلاف قوانین ضد غیر فارسی و فارس ها، گفته هایشان را در عمل و در عرصه سیاسی و حقوقی و اجرایی، عمل بکنند؟
در عین حالی که هر کس موضوع حقوق و اراده و خواست ملی ملل غیر فارس را در هر سطحی مطرح بکند، نباید از طرف ما تورک ها طرد و مطرود بشود.
به هر حال، آن ها به بخشی از بدنه سیاسی حاکمیت تعلق دارند و مانند اغلب تورک ها، آنان هم در صد سال گذشته، قربانی شستشوی مغزی پانفارس ها بوده اند.
هیچ کدام ما تورک ها، مادر زادی با حقوق و آزادی ها و خواست و اراده ملی ملت تورک آشنا نبوده ایم. در مقطعی از زندگی، به این آگاهی تدریجی رسیده ایم‌و هر روز، تلاش می کنیم تا خودمان را از زیر هژمونی شستشوی مغزی و اطلاعاتی پانفارسیسم آزاد بکنیم. آن ها هم مانند ما هستند و شاید و شاید و شاید که به مرحله ای از خودآگاهی ملی و به سطحی از شعور و آشنایی با هویت تورکی خود رسیده باشند.
لذا، د عین حالی که باید از آن ها حمایت معنوی (بدون رای) بکنیم، اما باید از انتقاد دوستانه، مهربانانه، تشویق گرایانه، هم خودداری نکنیم.
نباید آن ها را مانند پانفارس ها، دشمن بدانیم. بلکه باید فرض را بر این بگذاریم که آن ها هم به سطحی از شعور و خودآگاهی ملی تورک بودن و دفاع از حقوق تورکها رسیده اند و حداقل کارکرد حضور آن ها در صدا و سیما و در صحنه انتخابات، آن است که خواست، اراده و حقوق تورک ها با صدای بسیار بلندتری شنیده می شود.

ولی می دانیم که آن ها نمی توانند قانون اساسی و قوانین و دولت در سایه یا پنهان را در جهت منافع ملی تورک‌ها و دیگر ملل تغییر بدهند.

با احترام

انصافعلی هدایت

تورنتو-کانادا 

نهم (9) جون 2021

hedayat222@yahoo.com 


No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...