Friday, June 25, 2021

شستشوی مغزی از طریق حذف شخصیت های ملل غیر فارس: نمی دانیم، پس نیستند!

 

شستشوی مغزی روش ها و زمینه های متعددی دارد که در چند ماه اخیر دست بر شناسایی تعدادی از آن زمینه هایی زدیم. 

دامنه های شستشوی مغزی بسیار وسیع است. یکی از این زمینه ها، شستشوی مغزی از طریق حذف شخصیت های معاصر و تاریخی ملل غیر فارس در ایران است. 

حذف شخصیت های این ملل، در حالی رخ داده است که بر شخصیت های ملت فارس تاکید بسیار شدید و غلیظی شده و می شود. 

سیستم شستشوی مغزی پانفارسیسم، بر این هم بسنده نکرده، بر مصادر شخصیت های تاریخی و معاصر ملل غیر فارس، به نفع ملت فارس هم دست یازییده است. تا شخصیت های غیر قابل انکار ملل غیر فارس را از دست آن ملل خارج کرده و به خدمت اهداف مغز شویی خودشان در بیاورند.

هدف از این اقدام آن است تا به تک تک احاد ملل غیر فارس و حتی به احاد ملت فارس اثبات بکنند که ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لور، گیلک، مازنی، گیلک و ... هیچ شخصیتی نداشته اند. 

یعنی این ملل، مللی بوده اند و هستند که فاقد توانایی پرورش شخصیت های مهم در زمینه های مختلف بوده اند و دارای یک نوع عقب ماندگی ذاتی بوده اند و هستند.

آن ها می خواهند تاکید بکنند که اگر هم آن ملل شخصیتی داشته اند، به خاطر آن، چنان شخصیت هایی در میان ملل غیر فارس رشد کرده و شکوفا شده است که چیزی به فارسی نوشته اند. 

یعنی این زبان و فرهنگ فارسی بوده است که آن فرد را به متخصصی غیر قابل انکار در یکی از زمینه های علمی، فنی، تکنولوژیکی، ادبی، سیاسی، فقهی، عرفانی، فلسفی، ریاضی، هندسه، طب، مدیریت، جنگاوری و فرماندهی و ... تبدیل کرده است. وگرنه، آن ملل، زبان و فرهنگشان فاقد استعداد و توانایی پرورش انسان های متخصص در یکی از زمینه های مورد نیاز انسان و اجتماع بوده و است. 

برای همین هم ملل غیر فارسی که اکنون در ایران اقامت دارند، نه در دوران گذشته دور، و نه در دوران معاصر، شخصیت های مهمی را به جهان نداده اند. 

در نتیجه، ملل غیر فارس، نمی توانند به خودشان، فرهنگشان، تمدنشان، هویتشان، تاریخشان و خاکشان افتخار بکنند. یعنی چیزی برای هویت یابی و افتخار ندارند. یعنی چز تحقیر چیزی عایدشان نمی شود. 

به سخن دیگر، تنها راه خلاصی فرزندان ملل غیر فارس از این حقارت تاریخی، آن است که از ملت تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لور و ... دوری بگزینند و با آب فارس ها و زبان فارسی غسل تعمید گرفته و نجات یابند.

در پی همین سیاست ها و القایی شستشوی مغزی است که کمتر کسی از ملل غیر فارس، از شخصیت های معاصر و تاریخی مهم و موثر جامعه و ملت خود خبر دارد. 

چرا؟

چون، در صد سال گذشته، بر انکار شخصیت های آن ملل و بر مصادره بخش دیگری از شخصیت های آن ملل به نفع ملت فارس داستانسرایی ها کرده اند.

بخش دیگر این روش شستشوی مغزی، سیاه نمایی، وحشی، متجاوز، اشغالگر و قاتل معرفی کردن شخصیت های غیر قابل انکار ملل غیر فارس توسط دستگاه شستشوی مغزی پانفارسیسم است. 

برای همین است که شما نمی توانید یک شخصیت مهم تورک را نشان بدهید که سیستم شستشوی مغزی پانفارسیسم، وی را تخریب یا سیاه نمایی نکرده باشند.

چند تن از تورک های تحصیل کرده مدرسه ای و دانشگاهی، ده تن، (چه مرد و چه زن) از شخصیت های معاصر یا تاریخی  تورک را می شناسند که در یکی از زمینه های زندگی بشر تاثیر مثبت گذاشته است؟

چقدر در باره کار، زمینه فعالیت ها و زندگی نامه آن ها می دانند؟ چقدر با افکار، اندیشه ها، نوشته ها و کتاب های آن ها آشنا هستند؟ آیا همه نوشته های تورک ها در تاریخ، به زبان فارسی بوده و کتابی به زبان مادری خودشان ننوشته اند؟ یا ما از وجود هزاران کتاب به زبان تورکی بی خبر بوده ایم.

این نا آگاهی و شستشویی مغزی، تنها منحصر به افرادی با تحصیلات اندک نیست بلکه افرادی مانند سیدجواد طباطبایی که مثلا استاد دانشگاه و نظریه پرداز ایرانشهری و تورک ستیز هم هست، است.

هزاران تن مانند طباطبایی وجود دارند که  با هزاران کتاب تورکی در زمینه های مختلف بی خبر هستند ولی آن ها، این بی خبری را عین با خبر بودن و آگاه بودن خودشان فرض می کنند و نمی خواهد بپذیرند که اگر در باره ضخصیت ها و کتاب های تورکی معلوماتی ندارند، یعنی از وجود آن ها آگاه نیستند. البته کی آن ها، زندانی نوع نگاه و ایدئولوژی سیاسی و نژادپرستانه و قدرت هستند و نمی خواهند بپذیرند که احتمالا صدها و هزاران کتاب مهم تورکی در رشته های مختلف وجود دارند ولی امثال وی از آن ها بی خبر هستند.

در علوم، مدرسه و دانشگاه باید به ما یاد می دانند که اگر معلوماتی در باره هر چیزی، کسی یا ملتی نداریم، دلیل بر آن نیست که آن چه نمی دانیم، وجود ندارد بلکه دال بر آن است که جاهل هستیم و تحقیق نکرده ایم و آگاهی نیافته ایم که چنان چیزی وجود داشته و دارد.

متاسفانه، پانفارسیسم، این توهم را در مدرسه، دانشگاه، رادیو، تلویزیون و رسانه ها رنگارنگ، به مخ های ما رسوبانده اند که "اگر چیزی را نمی دانی، نیست! تحقیق نکن! اگر بود، ما به تو یاد می دادیم! اگر هم هست، قابل بحث و ارزش گفتگو ندارند."

ما در دو-سه هفته آینده، تلاش خواهیم کرد تا این بخش از شستشوی مغزی همه افراد و ملل در ایران را واشکافی بکینم و نشان بدهیم که همه ملل، شخصیت های بسیار مهمی را داشته اند اما پانفارسیسم نمی خواسته و نمی خواهد، شما و ما با آن ها آشنا بشوید و بشویم. چرا که اگر شما و ما، از تاریخ و شخصیت های خودمان آشنا بشویم، به اعتماد بنفس ملی می رسیم و از زیر توطئه های صد ساله پانفارس ها خلاص می شویم.

اگر شخصیتی را ایرانی نامیدند، فورا باید پرسید، مادر، پدر و سه جد آن فرد به کدامین ملت و جغرافیا تعلق داشته است؟ زبان مادری چند نسل او چه بوده است؟ 

 باید پرسید، چرا او را به ایران یا فارس ها نسبت می دهند؟

نسبت دادن افراد به فارس ها در حالی که فارس نبوده اند، جز مغز شویی و تولید تاریخ جعلی برای فارس ها، چه منافعی برای ملت فارس ببار می آورد؟

چرا سیستم شستشوی مغزی در ایران، شخصیت ها را با تعلق ملی و خانوادگی آن ها معرفی نمی کند؟

منظور از ایرانی بودن افراد، یعنی چه؟

آیا ملل غیر فارس، دارای نویسندگان، فیلسوفان، عارفان، شاعران، مخترعان، مکتشفان، توسعه دهندگان علوم و فنون در عصر خود یا سیاستمداران و فرماندهان چیره ای نداشته اند؟

آیا ملل غیر فارس، مانند فارس ها، تنها دارای مردهای شاخص در یکی از عرصه های علمی، سیاسی، حقوقی، فقهی، جنگاوری، شعر و ادب و ... بوده اند یا زنان ملل غیر فارس هم نقش مهمی در تاریخ آن ملل داشته اند؟


برای بررسی این مسایل، دو مهمان

جناب اوغوز تورک - تورک

جناب مهدی هاشمی - عرب

مهمانان این هفته دیالوگ خواهند بود.


انصافعلی هدایت

تورنتو - کانادا

بیست و ششم (26) جون 2021

hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

دوشونجه‌نین شرطلری

دوشونجه‌نین شرطلری بورادا، "دوشونجه"، "فیکیر" یا "فلسفه"نین شرایطی حاقدا دانیشدیم. نورمال، گونده لیک فیکیرلشمه...