Saturday, June 24, 2023

چرا نام خلیج را "خلیج ایران" نگذاشته و "خلیج فارس" نامیده اند؟ و چرا ایران را "فارس" ننامیده اند؟

 




دوستی پرسیده:

چرا نام خلیج را "خلیج ایران" نگذاشته و "خلیج فارس" نامیده اند؟ و چرا ایران را "فارس" ننامیده اند؟

پاسخ:

زمانی می‌تواند کشور با خلیجی یا حتی استانی به نام ایران، پارس، پرشیا و فارس وجود داشته باشد که قوم یا ملتی به آن نام، در تاریخ وجود داشته باشد. ولی حتی پانفارس‌های پان ایرانیست هم وجود ملت و قومی بنام فارس یا با کلمات مشابه را برسمیت نمی شناسند. 

حتی نام استان فارس هم بسیار جدید است. شیراز که مرکز استان فارس است، در تاریخ هویت سیاسی مستقل از تورک‌ها، یا عرب‌ها، یا قشقایی‌های تورک و ... نداشته است تا فارس نامیده شود و ملت فارسی نبوده که برایش نام جغرافیایی هم تعیین یکنند.

در تاریخ و بخصوص تاریخ این منطقه، ملت و قومی که در اکثریت باشد (مانند عرب‌ها در اطراف خلیجی که تورک‌ها از زمان حاکمیت تورک‌های صفوی، "خلیج کنگر" نامیده اند) یا بر این منطقه و بر ملل مختلف حکم رانده باشند و نامشان فارس، پارس، پرس، پرشیا باشد، وجود خارجی نداشته است. 

آنچه در برخی منابع در این باره دیده می شود، تاریخی است که در کمتر از یک و نیم قرن اخیر و با قدرت یابی فراماسونرها ساخته و جعل شده یا از خارجی هایی که مشغول تولید تاریخ-رمان‌های هیجان انگیز و تخیلی برای این منطقه و فارس‌ها بوده اند، کپی شده‌اند.

 تاریخ نویسان ملل این منطقه، با چنین ملتی سر و کله نزده اند.

 البته مهمترین کتاب جعلی و جدید فارس‌ها، شاهنامه فردوسی است که تورک‌ها تا چند سال قبل به آن "قاسدان‌نامه" یعنی نامه های دروغین می گفتند. ولی حتی در قاسدان نامه فردوسی هم، ایران و فارسی با سرزمین مشخصی وجود ندارد.

 به نظر می رسد که ایران و فارس های شاهنامه در  کویر تمرکز یافته اند و سعی در حمله به ملل حاشیه این منطقه و اشغال سرزمین آن ها می کنند ولی بلوچ‌ها، عرب‌ها، کرمانی‌ها، مردمان شمال و ... با این کویرنشین‌های مهاجر و مهاجم جنگیده اند و آن‌ها را شکست داده اند تا نتوانند بر وطنشان چیره بشوند. 

برای همین، می بینیم که اکنون نیز، فارس‌ها در کویر متمرکز شده اند و با استعمار ملل غیر ایرانی، سعی در آبادانی کویر دارند. 

انصافعلی هدایت 







No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر