Wednesday, June 3, 2009

نامه سرگشاده به اکبر اعلمی


اعلمی و چرتگه سیاست

انصافعلی هدایت

ژورنالیت آزاد و مستقل

کانادا – تورنتو

تلفن: 14164978070

ایمیل:

Hedayat222@yahoo.com

نمی دانم تو هم مثل من خوابی؟ تا محاسبه بکنم و نتیجه بگیرم و تنبلی را کنار بگذارم و بنویسم، روزها و هفته ها می گذرد. اما فرصت ها منتظر من و شما نمی شوند.

زمانی بود که دستی در دم و دستگاه سیستم داشتی. اما حالا از در آن سیستم رانده شده ای و هیچ شفیعی در آن درگاه نداری. اما تو یک شفاعت کننده پر زور و پتک پر قدرت داری که می توانی ضربه را بزنی و به آهن گداخته، شکل و شمایل بدهی. ولی فرصت مثل برق می گذرد و نمی دانم، می توانی در این اندک فرصت، به همه مسایل سروسامان بدهی یا نه؟

تو آذربایجان و مردم آن را برگزیدی؛ کاری برای انتحار سیاسی. آذربایجانی که در سده اخیر، برای خودش لقمه ای نگرذفته است. برای آن بیگانه چرا. چون مادری، آن چه داشته را از دهانش در آورده، به دهان رقیب گذاشته است. اکنون خود محتاج آن یتیمی است که خودش آن را پرورانده تا ...

در کنار و در حمایت تو، دستان و آرای میلیون ها آذربایجانی، به یاری ایستاده اند. آن ها را رد نکن. تو فرزند آنانی. در این مرحله، فرزند ومادر به هم محتاجند. باید هم دیگر را یاری کنند. تا هر دو زنده بمانند و سخن از زنده ماندن در گدایی و فقر نیست. سخن در عزت از دست رفته است. ربوده شده!

تو می توانی با تکیه به مادرت؛ آذربایجان، پیش بروی. دستان مادرت را هم بگیری. مادر با آن چه دارد و اندخته است از تو حمایت خواهد کرد و تو هم دستان مادرت را می گیری تا نیفتد. نیرو بگیرد و برای فردا آماده شود.

تو می توانی یک حزب برای آذربایجان و آذربایجانیان تاسیس کنی. می توانی. این توان را داری. ولی اگر بتوانی چرتگه ات را بکار بگیری، می توانی برای این سرزمین عقب نگه داشته شده؛ مادرت، کارستان بکنی؟

تو نیروی پر زور یک ملت را در پس سر خود داری. نیرویی که دیگران نمی توانند نادیده اش بگیرند. هیچ کس نمی تواند. می بینیم که همه به التماس رای او برآمده اند. کافی است که یک ضرب، تقسیم، منها و جمع بکنی. سر جمع، به نفع آذربایجان خواهد بود اگر...

زمان و فرصت شاید تکرار نشود و من می دانم که تو نمی توانی با احمدی نژاد کنار بیایی. اما می توانی با موسوی یا کروبی کنار بیایی. آن دو هم به رای آذربایجان و به حمایت تو از خودشان، نیاز دارند.

اگر چرتگه ات، تو را خانه نشین کند، از این رای و توان ملت چه چیزی عاید آذربایجان خواهد شد؟ جز این که حزبی تاسیس کنی. اما اگر فرصت ها را غنیمت شماری، باید با آن ها وارد مذاکره شوی. چیزی بدهی و چیزی بگیری که برای ملت ما نان و آبی داشته باشد. حالا که امکان ریاست جمهوری را از تو دزدیدند، از یک وزارتخانه صرف نظر کردن خطاست. رای ملت ما و همراهان تو در یک طرف و یک وزارتخانه در طرف دیگر. یکی از وزارتخانه های کشور، امورخارجه، اطلاعات یا حتی وزارت آموزش عالی برای خدمت به آذربایجان بد نیست. بهتر از هیچ چیز خواهد بود.

فکر می کنی، وزارت در ایران، از نمایندگی مجلس برتر نیست؟ تو که می دانی اغلب نمایندگان درباری و لقمه بر دهان، کرنشگران درگاه وزارتخانه ها هستند. آن چه وزرا می خواهند، در قالب طرح، برنامه، بودجه، عزل و ابقا مدیران، به پیش می رود.

آذربایجان نیازمند یک وزیر کشور یا وزیر خارجه یا وزیر اطلاعات آذربایجانی است که دلش برای این منطقه بتپد. منافعش را فراموش نکند. نه این که نان این سفره را بخورد و نوکری دیگران کند. آذربایجان وزیر می خواهد که در آبادانیش بکوشد. احزاب و ان. جی. او. های آذربایجان را تقویت کند. سازمان بدهد و برای ریاست جمهوری بعدی ...

دقت کنیم که آرای مردم آذربایجان چون رودخانه های سرزمینش نباشد که به هدر می روند. زمین های کشاورزی و حتی انسان هایش تشنه می مانند. نباید در پشت سدهای خاکی هم مهار شوند که دردی را دورا نخواهند کرد که فصل کاشت و آبیاری می گذرد. این آب ها را باید به کشتزارها برد. امتیاز بده تا امتیاز بگیری. تعصب و غفلت، کاری را پیش نخواهد بود. یادت باشد: یکی مرد جنگی به از صد هزار!

1 comment:

  1. نوشته شما تعچب مرا برانگیخت! چگونه چنین توصیه هایی می کنید؟ شما فقط بنامیزد بودن یک وزیر را حتی برای وزارت اطلاعات برای آذربایجان حیثیت آفرین و نان آور قلمداد میکنید!؟ من خود آذری هستم ولی اصلا با این دیدگاه شما موافق نیستم. دمکراسی و آزادی طعامی است که از سوی ملتی به دهان روبهی بی چشم و رو افتاده و باید برای آزادی ملتی به چالش رفت این تفکر که من خانه خود را پاس بدارم و بی تفاوت از هماسه باشم ربط ویقی دارد با فرهنگ آخوندی و قناعت به اندکی در ففرهنگ دینی.
    جناب اعلمی را بدینکار فرانخوانید که تشکیل یک حزب خاستگاه مردمی و فراگیر و از پایین به بالا می خواهد نه منطقه ای. بنده حتی چنین با شتاب به تایید جناب اعلمی هم نمی پردازم که ایشان نیز از بدنه قدرت هستند و باید کمی احتیاط کرد. امید خارج نشینی سبب پاسیویزم شما نیز نشده باشد.

    ReplyDelete

گونئی آزربایجان سیاسی پارتیلری "دوشونجه باغی"یندا سیاستلرین آچیلقیرلار

  گونیی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلارین لیدر/سوزچولری "دوشونجه باغی" آدلی اوتاقدا، سیاستلرین، مرامنامه‌لرین و ایستیراتئژی‌لرین آچیقلا...