Tuesday, July 17, 2012

تبریز یک شهر عقب نگه داشته شده ایران است




سلام دوست خوب من: یوسف رفیعی گرامی


خوشحالم که عاشق شهر منی! تبریز من! جان من! و به تو هم افتخار می کنم اما باید بدانی که این سایت
 Rankopedia
 سایتی مرتبط با سازمان ملل نیست و این هم تحقیقی نیست که سازمان ملل انجام داده باشد. این، یک سایتی هستش که افراد عادی ساختن و برای همه چیز در همه جای دنیا "رنکینگ" می کنند. یعنی "امتیاز می دهند". 


کسی که این رو ساخته، این مشخصات رو داره 
: Ranking created by chwba
و اونی که این رنکینگ رو در باره شهرهای ایران را براه انداخته، این آدم هست

:Ranking created by basyirun .
 آن هایی که در این نظر سنجی و امتیاز دهی شرکت کرده اند یا اهل آذربایجان و بسیار متعصب بوده اند و  از نظر روانی حتی دهات و روستاهای آذربایجان را بر شهرهای فارس نشین و بسیار پیشرفته  ترجیح می دهند و یا ایرانی های ضد آذربایجان بوده اند که می خواسته اند به خود ما مردم آذربایجان بقبولانند که "ایران" ما را عقب مانده نگه نداشته است بلکه، ما و آذربایجانمان در ایران از همه دیگر مناطق پیشرفته ایم و  سر ایرانیم


 این کار نشان می دهد که تبریز و حتی روستاهای دور آن، بسیار پیشرفته اند و عقب نمانده اند و ایران تا توانسته به توسعه آن همت گذاشته است. و ما می دانیم که این دروغی بسیار بزرگ و شاخدار است. در حالی که همه می دانیم که تبریز در مقابل شهرهای بزرگ و پیشرفته ایران، شهری عقب مانده است و تنها آدم سیاسی که من هم دوستش ندارم ولی جسارت کرد و گفت که "تبریز یک روستای بزرگ است"، اکبر هاشمی رفسنجانی بود که ما از این جهت به او بدهکاریم. اعتراف او به عنوان یک مقام عالی رتبه ایرانی بسیار مهم و حیاتی بوده و هست و من از این نظر خودم و آذربایجان را به او مدیون می دانم. چون او همه پرستیژ سیاسی خود را در زیر پا گذاشت و اعترافی را کرد که همه آن را کتمان می کردند و تلاش می کردند تا ما باور کنیم که پیشرفته ترین نقطه زمین و زمانیم و  ... باور کنید، هاشمی رفسنجانی بسیار دوست خوبی برای آذربایجان است تا آن هایی که در این رنکینگ شرکت کردند

حد اقل خود ما نباید خودمان را گول بزنیم. اگر ما خودمان را گول بزنیم، دیگران ما را به راحتی فریب می دهند. مواظب و بیدار باشیم و بدانیم که آذربایجان به اندازه یک دهم شیراز و اصفهان و یزد و تهران و کرج پیشرفت نداشته و همه آثاری که پدران ما در تاریخ ساخته بودند، بدست عوامل حکومتی رضاشاه و محمدرضا شاه از بین برده و تخریب شده است. تا مستعمره ای باشیم که گذشته اس برای افتخار کردن به خودمان و پدرانمان نداشته باشیم و در مقابل برای فارس ها تخت جمشید را ساختند تا من مقهور بزرگی آن شده و خودمان را و پدرانمان را پست و فرو مایه بدانیم و از خودمان متنفر باشیم



برای درک این فرایند تخریب و تاریخ سازی کافی است به عکس های تاریخی تبریز بنگرید. تفاوت ها بسیار آشکار هستند 
فیس بوک پر از این عکس هاست و شاید من آلبومی از آن عکس ها را تهیه کردم و برای همه فرستادم

این "رنکینگ" یا "امتیاز دهی" با غرض خاصی روی سایت ها اومده است. مدت ها پیش هم همین رو گذاشته بودند. من از صفحه ام دلیت کردم و همان زمان نوشتم که این سایت به سازمان ملل مربوط نیست و نوشتم که آمارش صحت ندارد 


 وقتی شما دوست روزنامه نگار و خوب من، این رو توی صفحه فیس بوکت  و همچنین فیس بوک من  گذاشتی، به شک افتادم که این همون است یا نه؟


 امروز مشخصاتی که شما از آن سایت داده بودید را چک کردم و همان سایت رو دوباره دیدم


 همون بود و باز همون آدمای زرنگ که پدرانشان برای یک قرن پدران ما را تحقیر کردند و تاریخ ما را تخریب کردند و برای خودشان تاریخ ساختند، پدرانشان پدرانمان را متعمره کردند و پدرانمان به مستعمره بودنشان افتخار می کردند "افتخار می کنم که ایرانیم"


و این بار هم فرزندان زرنگ و با هوش آن ها می خواهند ما ندانیم که عقب مانده نگه داشته شده ایم و "ایران" این عقب ماندگی رو به ما تحمیل کرده است و تحمیل می کند


 ولی من و تو خوب می دانیم که چقدر ما را عقب نگه داشته اند 
دوست دارم تبریز را با اصفهانی که پدران من و تو ساخته اند (صفوی ها) یا با تهرانی که باز هم پدران من (قاجارها) و تو ساخته اند، مقایسه کنی. اصلا قابل مقایسه هستند؟


ما را گول می زنند!!! بیدار شویم.


انصافعلی هدایت


روزنامه نگار آزاد و مستقل

1 comment:

  1. ساغولون بئی
    منده بیر یا ایکی ایل اؤنجه رنکوپدیادا تبریزه اوی ورمیشدیم و فیس بوکدادا یایمیشدیم و بو خبر 1 هفته قاباخ یاییلاندا منیم ائله هرشی دن اول فیکریم بو سایتا گئتدی. گئنه سیزی ساغولون کی چوخ گؤزل آراشدیردیز . بللیدیر کی چوخ آچیق دوشونجه لی اینسانسیز

    ReplyDelete

سوال از خانم شیرین عبادی

  سوال از خانم شیرین عبادی با سلام و احترام من: انصافعلی هدایت، بشخصه،احترام زیادی برای خانم شیرین عبادی و فعالیت‌های سیاسی و حقوقی ایشان قا...