Sunday, April 7, 2013

تا کار و نان سر سفره مردم نبا شد، گدایی خواهد بود



این مطلب برای گوناز تی وی نوشته شده و در آدرس زیر قابل مطالعه است:

http://gunaz.tv/?id=2&vmode=1&sID=63203&lang=2



شهرداری ارومیه از جمع آوری 100 گدا از شهر اورومیه خبر داد. به گفته این مقام شهر اورومیه، این گدایان به مراجع قضایی داده شده اند تا مجازات شوند.

شهرداری اورومیه و مقام های قضایی این ایالت آذربایجان برای رفع بیکاری و ایجاد کار برای خانواده های این فقرا چه اقدامی کرده است که آنان را مجازان می کند؟ آیا این کودکان و پیران کاری داشته اند اما از کار کردن فرار کرده اند و به گدایی رو آورده اند که باید مجازات شوند؟

این وظیفه دولت بوده و است که نیازهای خانواده های بی سرپرست، بد سرپرست، بیکار، پیران و سالمندان را تامین کند تا آنان مجبور به گدایی در کوچه و بازار نشوند. اما دولت دست روی دست گذاشته و هر روز بر عمق فقر و فلاکت در ایران و بخصوص در مناطق آذربایجان جنوبی می افزاید.

همان طور که اکونومیست: یک مجله اقتصادی که در آمریکا منتشر می شود نوشت، خط فقر و فلاکت در ایران در بالاترین نقطه در میان 92 کشوری است که خط فقر و فلاکت در آن ها محاسبه شده است. ایران تنها از ونزوئلا و مقدونیه در میزان فقر و فلاکت بالاتر است اما میزان گسترش فقر عمومی در ایران نسبت به 90 کشور باقی مانده، عمیق تر است. با این حال، اگر میزان فقر را بر اساس ایالت ها در ایران محاسبه می کردند، فقر در آذربایجان جنوبی شدیدتر از ونزوئلا و مقدونیه می شد.

فرمول محاسبه خط فقر و فلاکت، از ضرب بیکاری در تورم بدست می آید (تورم صربدر بیکاری) و این محاسبه بر اساس آمارهای رسمی دولت ایراندر سال 1390 انجام گرفته است. در حالی که از سال 1390 تا 1392 بر میزان تورم و بیکاری بشدت افزوده شده است.

آمار شهرداری ارومیه در حالی از گسترش و عمق فقر و فلاکت در اورومیه خبر می دهد که باید بدانیم، مردم تورک آذربایجان جنوبی، تنبل نبوده و برای پیدا کردن کار آبرومندانه، خانه، کاشانه و وطن خود را رها کرده و به فارسیستان می روند. به علت این که در فارسیستان فارسی را با لهجه تورکی بر زبان می آورند، تحقیر هم می شوند.

این فقر و کوچ اجباری آذربایجانیان از سرزمین هایشان بر اساس برنامه دولت برای تغییر بافت جمعیت آذربایجان به این مردم اعمال می شود. چرا که با کوچ اجباری اما برنامه ریزی شده تورکان به مناظق فارس نشین، مهاجران بیشتر از خود و فرهنگشان بیگانه می شوند و هویت خود و فرزندانش را از دست می دهند و در عین حال، از تورک ها چهره ای فقیر، زمخت در ذهن بیننده تصویر می کند. سرزمین های این محاجران آذربایجان تخلیه می شود. فارس ها و کورد ها می توانند این سرزمین ها را اشغال کنند.

مردم آذربایجان، تجربه مناسبی در تبریز: پایتخت آذربایجان جنوبی داشته اند که می تواند برای مردم همه شهرهای آذربایجان جنوبی الگوی مناسبی باشد. مردم تبریز با کمک بازاریان این شهر،انجمنی با نام "خیریه نوبر" را تاسیس کرده اند که تنها گدایان را جمع آوری نمی کند. بلکه برای آن ها کار و منبع درآمد هم مهیا می کند تا دست نیاز به مرد و نامردان دراز نکنند.

اگر ارومیه هم این تجربه که در دوران رژیم پهلوی پایه گذاری شده و موفق بوده را بکار گیرند، اجازه نخواهند داد که نیازمندان جامعه یشان به علت فقر، هم آبرویشان برود و هم در دادگاه ها محاکمه شده و برایشان پرونده پلیسی تشکیل شود.

در زیر خبر مربوط  به جمع آوری گدایان شهر اورومیه را از خبرگزاری فارس: وابسته به سپاه پاسداران را بخوانید :




مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارومیه خبر داد
جمع‌آوری 100 متکدی در ارومیه
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارومیه گفت: 100 متکدی در ارومیه جمع‌آوری و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
خبرگزاری فارس: جمع‌آوری 100 متکدی در ارومیه

مسعود شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه ارومیه یکی از شهرهای گردشگرپذیر بوده و هر سال پذیرای مسافران از اقصی نقاط کشور است، اظهار داشت: در گذشته شاهد رواج تکدی‌گری در شهر بودیم که این امر چهره شهر را در اذهان مسافران بد جلوه می‌کرد که با اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان که از ماه‌های منتهی به پایان سال گذشته آغاز شد، این معضل به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در این مدت بیش از 100 متکدی جمع‌آوری و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارومیه با اشاره به زیباسازی شهر در ایام پایانی سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های به عمل آمده، تمام اکیپ‌های مدیریت پیشگیری در روزهای پایانی سال گذشته در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌بردند و تلاش زیادی در راستای کنترل و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و سد معبر انجام شد.
شیخی با اشاره به حجم بالای کاری این مدیریت در ایام نوروز، افزود: در هفته پایانی سال بیش از 50 مورد عملیات در این زمینه به ثبت رسیده که اغلب آن‌ها در چهارشنبه آخر سال و لحظه تحویل سال بودند.
وی خاطرنشان کرد: در اغلب این مأموریت‌ها به ویژه در چهارشنبه آخر سال شاهد بودیم که برخی متخلفان با برپایی آتش و پرتاب نارنجک دست‌ساز به سمت مأموران پیشگیری، زمینه مداخله نیروی انتظامی را فراهم کردند.
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون با هماهنگی دادستانی، در حال تهیه لیستی از پیمانکاران و متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز برای ارائه به دادگاه هستیم.
شیخی ادامه داد: مأموران سد معبر شهرداری با گشت‌زنی‌های مکرر و 24 ساعته در معابر پرتردد شهری برای اولین‌بار اقدام به جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان در یکی از پارکینگ‌های خیابان امام کردند که این امر در نوبه خود منجر به تسهیل تردد عابران شده است.



No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...