Tuesday, April 16, 2013

تورم بالای 47 درصدی برای فقرا ، تورم زیر 30 درصدی برای سرمایه دا ران



جمهوری اسلامی با همه قوایش می خواهد از بحران مالی بگذرد اما در رو دربایستی رای گیری و کسب آرای مردم مانده است. برنامه این حاکمیت، ترویج بازار آزاد و لجام گسیخته، کسب سود هر چه بیشتر برای سرمایه داران وابسته به دولت و خارج کردن هر چه بیشتر پول از جیب مردم عادی است.

در همین راستا، تورم را برای فقرا، کارگران و کارمندان بیشتر از اغنیا و پولداران کرده است. به طوری که احمد توکلی؛ نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون تلفیق در این زمینه کفته است: تورم را کنترل کردن بهترین راهکار حمایتی از اقشار کم درآمد است.
 
این در حالی است که به گفته وی، نرخ تورم متوسط ۳۰ درصد است. تورم برای اقشار فقیر ۴۷ درصد و برای اغنیا زیر ۳۰ درصد است. همیشه نرخ متوسط تورم برای دهک های پائین ، بالاتر و برای اغنیا از نرخ متوسط پائین تر است و اگر تورم را کنترل کنید، بهترین لطف را به مردم کرده اید.

 این نماینده تهران در باره وعده احمدی نژاد مبنی بر ارائه ۲۵۰  هزار توان یارانه نقدی به هر نفر گفت: من پیشنهاد می کنم آقای احمدی نژاد رفراندومی برگزار کرده و از مردم بپرسد که آیا حاضر هستید ما قیمت های حامل های انرژی را ۸ برابر کنیم تا به شما ۲۵۰ هزار تومان بدهیم؟

توکلی افزود: من مطمئن هستم که اکثریت مردم مخالفت می کنند.



نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دولت اکنون با قیمت های فعلی ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می کند و ۴۵ هزار تومان به مردم می دهد. اگر قرار باشد این ۴۵ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان برسد، باید ۲۸ هزار میلیارد تومان ۸ برابر شود و قیمت ها هم ۸ برابر شوند.

او در ادامه در باره تورم گفت: وضعیت تورم کشور در سال ۹۱ به صورت صعودی بود اما در سال 92 از ۳۰ درصد هم تجاوز کرده است.

این نماینده مجلس افزود: هم تورم شدید است و هم رکود شدید است. در حالی که اگر دلار را به قیمت ثابت محاسبه کنیم، درآمد نفتی به طور متوسط در دوره برنامه سوم، سالانه  ۲۷.۲ میلیارد در دوره برنامه چهارم، یعنی ۶ سال اول دوره آقای احمدی نژاد، سالانه ۶۰.۷ میلیارد دلار و در دو سال اخیر سالانه ۶۳.۹ میلیارد دلار بوده است.

رئیس سابق مرکز پژوهش های مجلس گفت: دولت نرخ ارز را در بودجه امسال ۲۴۵۰ تومان در نظر گرفته است. یعنی با این کار، به طور رسمی ارزش پول ملی نصف می شود. از مهر ماه سال ۹۱ با کاهش ارزش پول ملی مواجه بودیم اما از این لحظه به طور رسمی ارزش پول ملی نصف می شود. این اتفاق برای دولت مطلوب است. چون بودجه را تراز می کند. برای دلالان و فاسدان هم مطلوب است که از این بازار پرتلاطم منفعت کسب می کنند. در حالی که دولت ابتدا باید سیاست ارزی خود را مشخص کند.

توکلی در باره فروش ارز حاصل از نفت توسط دولت گفت: دولت دلارهای نفتی را به بانک مرکزی می فروشد. پول پرقدرت در بازار زیاد می شود و تورم بالا می رود.
 
به عقیده وی اگر درآمد نفتی هنگفت باشد، رکود تورمی شدید اتفاق می افتد. 

رئیس سابق مرکز پژوهش های مجلس در باره درآمدهای هنگفت دولت از محل فروش اوراق مشارکت گفت: بر اساس اوراق مشارکتی که دولت سال های قبل فروخته، دولت باید ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت اصل آن برگرداند و ۸۰۰ میلیارد تومان هم باید بابت سودش بدهد که جمعا می شود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه اوراق مشارکت سال های قبل.
 
او نگفته است که با وجود مجلس، قوه قضائیه، و سازمان های نظارتی عریض و طویل، این همه پول به کجا رفته و چه کسانی آن ها را دزدید اند؟
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...