Sunday, April 7, 2013

در تعطیلات عید نوروز 1038 تبریزی دستگیر شدند






http://gunaz.tv/?id=2&vmode=1&sID=63206&lang=2#.UWHXToA_cVo.facebook



پلیس تبریز علت دستگیری این همه آدم در شب عید و تعطیلات آن را مواد مخدر اعلام کرده است.

باغبان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفته است که طرح مبارزه با "معتادان تابلو" از 21 اسفند سال قبل آغاز شده و تا هفتم فروردین 1392 ادامه داشته است. او نگفته است که چرا این مبارزه ادامه نیافته است.

به گفته آقای باغبان؛ در این مدت تنها به  15 خانه حمله شده و آن ها را تفتیش کرده اند. در این بازرسی ها، 18 قاچاقچی و 29 "معتاد تابلو" دستگیر شده اند.  همچنین چند سلاح سرد که احتمالا کارد و چاقوی آشپزخانه بوده است هم کشف و ضبط شده است. 

در سال های نه چندان دور، پلیس و مقام های سیاسی تهران در آذربایجان جنوبی، به پاک و "سفید" بودن مردم و شهرهای این منطقه اعتراف می کردند. آن ها تعجب می کردند که مردم آذربایجان به مواد مخدر آلوده نگشته اند اما رژیم و عوامل آن، همزمان با گسترش آگاهی های مردم در باره حقوق آذربایجان و تبعیض هایی که بر علیه این ملت روا می رود، به ترویج مواد مخدر در این ایالت ها اقدام کرده اند.

به گونه ای که بنا به تماس تلفنی شهروندان از شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی با تلویزیون "گوناز تی وی"، در کمتر از 10 سال، تعداد معتادان در سرزمین سفید به بیش از 60 درصد مردان رسیده است و کمتر خانواده ای هست که در آن معتادی وجود نداشته باشد.

این آمارها می توانند نادرست باشند اما اگر "درست" یا "تا حدی" درست باشند، از عمق فاجعه و برنامه ای برای معتاد کردن مردم آذربایجان جنوبی خبر می دهد که در کمتر از 10 سال، این ملت را آلوده کرده اند.

طبیعی است که این آلودگی، منشا سیاسی دارد. چرا که یک  ملت نمی تواند در کمتر از یک دهه، این اندازه تحت تاثیر ملت معتاد و فرهنگ اعتیاد دیگری (فارس ها) قرار گرفته و فرهنگ اعتیاد را درونی کند. تعداد فراوانی به فروش مواد مخدر و صدها هزار جوان هم به مصرف آن روی بیاورند.

ایجاد چنین بازار بزرگی، به تبلیغات، پول، زمان و بستر سازی فرهنگی و آماده کردن ذهن انسان ها در بازار هدف نیاز دارد و این پروسه، زمان بسیار طولانی می طلبد.

این در حالی است و بوده که ارگان های اداری و امنیتی ایران هم ادعا می کنند که با این فرهنگ و مواد مخدر مبارزه می کنند. به گفته آن ها داشتن مواد مخدر، خرید و فروش آن ها و مصرف مواد مخدر جرم است و مجازات دارد.

 بنا بر این، باید گسترش فرهنگ اعتیاد در سرزمین های آذربایجان جنوبی بسختی امکان پذیر باشد و اگر به روش طبیعی و بدون برنامه ریزی دولتی باشد، دهه ها سال طول می کشد تا فرهنگ مردم سفید، به مصرف مواد مخدر تغییر کرده و به فرهنگ دود و سیاه، بدل شود. چرا که در مقابل استعمال مواد مخدر، در خانواده ها، فرهنگ و اجتماع آذربایجانی، مقاومت ذهنی وجود داشته و دارد.

به نظر می رسد که برنامه ها و سیاسیت هایی در کار بوده و است تا ملت آذربایجان را از کار، فعالیت، سیاست و خودآگاهی ملی به ورطه بحران مواد مخدر بکشانند تا این ملت را از درون خنثی کرده و در مقابل مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مربوط به خودشان بی تفاوت بکنند.


در این باره، به خبر خبرگزاری فارس: وابسته به سپاه پاسداران توجه فرمایید:






رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی خبر داد
جمع‌آوری 1020 معتاد در کلانشهر تبریز/ دستگیری 18 توزیع‌کننده مواد مخدر
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی از جمع‌آوری یک هزار و 20 معتاد طی 17 روز گذشته در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: جمع‌آوری 1020 معتاد در کلانشهر تبریز/ دستگیری 18 توزیع‌کننده مواد مخدر
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمیدعلی باغبان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  از اجرای طرح جمع‌آوری معتادان تابلو از سطح کلانشهر تبریز در چند روز اخیر خبر داد.
وی افزود: طرح جمع‌آوری معتادان تابلو و پاکسازی نقاط آلوده شهری از 21 اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین امسال در شهر تبریز به اجرا درآمد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این طرح، یک هزار و 20 نفر معتاد تابلو جمع‌آوری و به مراکز نگهداری و ترک اعتیاد مجاز معرفی شدند.
باغیان گفت: شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های 197 و 110 با ارائه پیشنهاد، انتقاد، شکایات و تقدیر خود در خصوص عملکرد پلیس، ما را در تأمین نظم و امنیت بهتر و آسایش بیشتر جامعه یاری کنند. 
اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در کلانشهر تبریز
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی همچنین از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری 18 نفر توزیع‌کننده مواد مخدر در کلانشهر تبریز خبر داد.
باغبان ابراز داشت: این طرح روز گذشته و با هماهنگی با مقام قضایی در کلانشهر تبریز اجرا شد که در این راستا تعداد 15 باب از منازل افراد توزیع‌کننده مواد مخدر مورد بازرسی قرار گرفت.
وی در ادامه اذعان داشت: عوامل انتظامی در این طرح موفق شدند، 18 نفر از توزیع‌کنندگان مواد مخدر را دستگیر و تعداد 29 نفر معتاد تابلو را نیز جمع‌آوری کنند.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین در این طرح مقدار قابل توجهی از انواع مواد مخدر، آلات استعمال و چند قبضه سلاح سرد کشف شد.
باغبان در پایان عنوان کرد: این پلیس با تمام توان دستگیری قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر را در دستورکار خود قرار داده است.




No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...