Monday, April 8, 2013

حکومت ایران با سلامتی مردم بازی می کند






گوناز تی وی :برای حکومت ایران، سلامت و رفاه مردم هیچ اهمیتی ندارند. هر روز سطح رفاه و سلامتی مردم کاهش می یابد. شاهد این ادعا، سخنان خانم معصومه ابتکار، معاون سید محمد خاتمی و رئیس سابق سازمان حفظ محیط زیست ایران است.

 خانم معصومه ابتکار در گزارشی اعلام کرد: ایران در شاخص های "زیست محیطی" در میان 149 کشور، در هشت سال گذشته نه تنها رتبه ای بالا نرفته، بلکه از رتبه 64 در 8 سال قبل به رتبه 114 در همین سال سقوط کرده است.

به گفته معاون دولت اصلاحات، جایگاه محیط زیست ایران در میان 149 کشور در سال 2006 در رتبه 53 بود که دو سال بعد (در 2008) به رتبه 68 سقوط کرد اما این روند شتاب گرفته و در سال 2012 به 114 رسید. بنا بر این آمارها، جایگاه 35 کشور در رده های بعد از ایران قرار دارند.

این ادعا نشان می دهد که ایران در هر سال، از 5.25 کشور عقب مانده است و به همان میزان و سرعتی که در جدول پایین می رود، سلامتی ملت های ساکن در ایران کنونی را هم به خطر می اندازد.

اگر بخواهیم تاثیر خسارت ها در بخش محیط زیست بر سلامتی مردم را با دلار بسنجیم، به گفته خانم ابتکار؛ در هر سال، مردم ایران برای جبران خسارت هایی که به جسم آنان وارد می شود، 9 میلیارد دلار می پردازند. 9 میلیارد دلار به نرخ امروز دلار در بازار ایران (هر دلار 3650 تومان) 3 تریلیون و 150 میلیارد تومان خواهد شد.


این سخنی نیست که خانم معصومه آن را از معده خود بیرون آورده باشد بلکه به گفته وی، این 9 میلیارد دلار خسارت جانی که بر مردم در شهرها و روستاهای ایران تحمیل می شود، حاصل تحقیقات بانک جهانی و محققان ایران بوده است.

این نشان می دهد که دولت و حاکمیت در ایران، هر سال نسبت به سال قبل، ضعیف تر و بدتر عمل می کند و اوضاع سلامتی مردم در ایران، نسبت به کشورهای همسایه که رو به پیشرفت هستند، عقب تر می رود.

خانم ابتکار وقتی خواست ایران را با کشورهای همسایه اش مقایسه کند، به وضع محیط زیست در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: وضع محیط زیست در جمهوری آذربایجان رو به بهبودی است.


اینجا تبریز من است و این هوای ...

دولت ایران در مقطعی برای جلوگیری از شیوع سریع سرطان ها در میان مردم  ایران و از سال 1379 تا سال 1384 به کنترل آلاینده هایی که از طریق سوخت اتومبیل ها وارد هوا و جان مردم می شد، اشاره کرد اما افزود که این برنامه از سال 1384 متوقف شده است.

این در حالی بوده است که پایتخت مکزیک هم از نظر جمعیتی، آلودگی هوا و محیط زیستی در شرایطی عین شهرهای بزرگ ایران و از جمله، تهران و تبریز بسر می برد اما دولتمردان مکزیک برای نجات جان مردم از چنگال انواع سرطان ها و بیماری های شناخته و ناشناخته ، از سال 2000 برنامه کنترل همه جانبه محیط زیست در این شهر را اجرا کردند.

نتیجه همه برنامه ها آن شد که پایتخت مکزیک در سال 2010 به شهر "پاک" بدل شد و انسان ها کمتر از گذشته بیمار شدند و جان خودشان را از دست دادند.

وضعیت آلودگی هوا از طریق سوخت اتومبیل ها در شهرها، با تشدید تحریم ها سازمان ملل متحد بر علیه ایران، شدت گرفت. با آن که سلامت و رفاه مردم به خطر افتاده است اما ایران تولید بمب اتم را بر سلامتی و رفاه مردم ترجیح می دهد.

برای همین هم، ایران نتوانست برای تامین سلامتی ملت های ساکن در ایران، بنزین با کیفیت بهتر را تهیه کند. لذا از سوختی استفاده کرد که آن را دستاورد علمی متخصصان داخلی می دانست. در این سوخت، "سرب" و "بنزن" بسیار بیشتر از استانداردهای جهانی بود.

به گفته خانم ابتکار؛ با افزایش میزان "بنزن" ، "آزبست" و "سرب" در هوا،  مردم شهرهای بزرگتر، بیش از گذشته با انواع سرطان رو به رو شدند.

ایران برای این که به نیازهای آنی مردم جواب بدهد، بدون توجه به کیفیت کالاها و صدماتی که آن کالاها به جان مردم می زند، از چین و دیگر کشورها وسایلی را وارد کرد که استفاده از آن ها به رشد افزون تر سرطان در میان مردمان ایران  دامن زد.

خانم معصومه ابتکار، خبر داد که دولت برای مبارزه با آفات گیاهان، سمومی را در اختیار کشاورزان قرار داده که مقدار سرب در آن ها بسیار زیادتر از معمول بوده است. برای همین هم وقتی محصولات گیاهی مانند کاهوی ایران به کشورهای دیگر صادر شد، به علت بالا بودن میزان سرب در برگ کاهوها که 10 برابر مقدار معمولی بوده است، کشورها، همه کاهوها را به ایران پس فرستاده اند.

به گفته خانم معصومه ابتکار؛ سرب در گوشت مرغ تولیدی ایران هم بسیار زیاد است و باعث بروز انواع سرطان می شود.

خانم ابتکار به موضوع پارازیت هایی که دولت ایران برای جلوگیری از ورود امواج ماهواره ها، بر روی مردمان ایران پخش می کند، اشاره کرد و گفت که پارازیت ها بر سلامت مردم، اثر مستقیم گذاشته و باعث سقط جنین و بیماری های دیگر می شوند و هنوز بخشی از پیامدهای پارازیت ها ناشناخته هستند.




No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...