Thursday, April 4, 2013

آذربایجانی جنوبی هم رفراندم می خواهد: خطاب به رهبر ایران و نمایندگانش در مجلس




http://gunaz.tv/index.php?id=2&vmode=1&sID=63123&lang=2#.UV3VGaUxhWY.facebook



جناب خامنه ای، نمایندگان مجلس، سیاستمداران و فعالان ایران محور(!)، شاید هنور ندانسته اید که "گذشته" در تاریخ مانده و ما در قرن 21 زندگی می کنیم و قرن بیست و یکم قواعد بین المللی خاصی دارد که باید به آن تن در دهید. 

می دانیم که خاک پر گهر آذربایجان، زمانی، چه در شمال و چه در جنوب رود خروشان آراز اشغال شده بود. فرقی برای ما نمی کرد که خاک ما را روسیه تزاری اشغال کرده باشد، یا اتحاد جماهیر سوسیالیستی و یا ایران اشغال کرده باشد.

به هر حال، اکنون، آذربایجان شمالی استقلال خود را در همه زمینه ها بدست آورده، حاکمیت و دولت خود را دارد. دولتی که همه کشورهای جهان موجودیت آن را پذیرفته  و به استقلالش احترام می گذارند. شما هم باید زانو زده و علیرغم خواست قلبی تان، به این کشور، پرچم و ملتش سر خم کنید و با این واقعیت کنار بیایید و گر نه، با ملت آذربایجان در شمال - جنوب از یک طرف، مردم و دولت های دموکرات دنیا از دیگر سو، مواجه خواهید شد.

اما متاسفانه مردم و سرزمین های آذربایجان شمالی در اشغال شماست. شما این ملت و سرزمین هایش را مستعمره کرده اید و چپاول می کنید. شمایی که نه خدا، نه انسانیت و نه حقوق بشر می شناسید و نه به خواست و اراده انسان ها احترام می گذارید. خواست و اراده ای که دهه ها است خود را به انواع و اقسام مختلف نشان داده و شما با گلوله، طناب دار و آتش زدن کتاب هایش، جوابش را داده اید.

چند روزی است که قیافه دموکرات به خودتان گرفته اید و نقشه می کشید که چگونه آذربایجان شمالی را به زیر استعمار خود بیاورید و می خواهید به آذربایجان شمالی پیشنهاد بدهید که برای پیوستن به ایران، در رفراندمی شرکت کنند.
 
مگر شما به رفراندم و نظر مردم هم اعتبار قایل هستید؟ کی این چرخش در اندیشه های شما پدیدار شده است و خواست مردم برایتان اهمیت پیدا کرده است؟

البته که ملت آذربایجان شمالی استقلال را نمی دهد تا استعمار را بپذیرد و به همین سادگی به شما "غلط زیادی موقوف!" می گوید و ایده یتان را به سخره می گیرد.
 
از طرف دیگر، آیا این افکار شما نشان نمی دهد که در شرایطی که توان نظامی داشته باشید، به اشغال نظامی آذربایجان اقدام خواهید کرد؟
 
آیا سال ها نیست که به جای واژه مقدس "آذربایجان" از کلمه "آران" استفاده نمی کنید؟ آیا شما در شهرهای مرکزی آذربایجان جنوبی، کنگره هایی در رابطه با شمال یا به قول خودتان "آران" برپا نمی کنید؟
اگر واقعا با آذربایجان و آذربایجانیان در دو طرف رود آراز دشمنی ندارید، چرا در باره ارمنستان و دیگر نقاطی که یک زمانی تحت اشغال حاکمیت ها و سلسله های تورک مسلط بر ایران بوده و سپس به اشغال روس ها در آمده، به صراحت سخن نمی گویید؟
 
مگر نه آن که همیشه نگران استقلال آذربایجان جنوبی و تحت استثمار خودتان هستید؟ و هر چه زمان برای استقلال آذربایجان جنوبی نزدیکتر می شود، فشار عصبی شما هم افزایش می یابد و عکس العمل های غیر عقلانی و عصبی تان هم بیشتر می شود.

مگر شما رهبر و نمایندگان ایران استعمارگر نیستید؟ و مگر ادعا نمی کنید که تاریخ واگذاری آذربایجان به روس های تزاری بسر آمده است؟ چرا اسناد ادعایتان را ارائه نمی کنید؟
 
از دیگر سو، مگر مهمتر از برسمیت شناخته شدن استقلال یک ملت-دولت، قرارداد بین المللی دیگری هم هست که شما می خواهید بر عکس اراده و خواست آن ملت-دولت و آن هم در صحنه بین المللی رفتار کنید؟
یا می خواهید آذربایجان شمالی را در سایه بمب اتم خیالی تان اشغال کنید؟

ملت آذربایجان جنوبی، گر چه تحت اشغال شماست اما ملتی صلح طلب و صلح جو هست و البته در شرایط بین المللی کنونی، نمی خواهد دست به سلاح برده و خون بریزد و گر نه این توان و قدرت را دارد.
 
اما آیا در گفتار و پیشنهاد سیاسی خودتان صادق هستید؟ 
آیا به حقوق ملت ها برای جدایی از یک کشور و پیوستن به کشور دیگر و یا کسب استقلال از یوغ استعمار دولتی، ایمان دارید؟
 
آیا به حق تعیین سرنوشت ملت ها بر اساس آرایشان، احترام می گذارید؟

 شاید در سایه همین تغییر نگرشی که در شما رخ داده، است که به ملت و دولت آذربایجان شمالی پیشنهاد کرده اید که در رفراندمی جهت پیوستن یا نه پیوستن به ایران شرکت کنند.
 
لکن، ما در آذربایجان جنوبی، این پیشرفت فکری و سیاسی در شما را به فال نیک می گیریم و پیشنهاد و خواستمان از دبیر کل سازمان ملل متحد را (اگر تا کنون ندیده و نخوانده اید را) به شما یاد آوری می کنیم. شاید "حق تعیین سرنوشت" را برای ملت آذربایجان جنوبی تحت اشغال ایران هم برسمیت بشناسید.

چه شما بپذیرید یا نپذیرید، ما ملت آذربایجان جنوبی، خودمان را ملتی تحت اشغال ایران می دانیم و برای استقلالمان از زیر یوغ ایران شما، فعالیت صلح آمیز می کنیم اما بر عکس شما، ما ملت آذربایجان جنوبی، واقعا، هم به حقوق انسان ها و هم به حق تعیین سرنوشت ملت ها بر اساس قوانین بین المللی اعتقاد داریم و می پذیریم و به اراده ملت ها هم احترام می گذاریم.

بر اساس همین احترام به اراده و خواست ملت ها برای "تعیین سرنوشت ملی خود"، تعدادی از احزاب و جمعیت های ملت آذربایجان جنوبی در تبعید از وطن، سندی را به رئیس کنونی سازمان ملل تقدیم کرده و از او خواسته اند تا برای تامین شرایط شرکت تک تک مردم آذربایجان جنوبی در رفراندمی برای استقلال از ایران تلاش بکند.
 
اگر شما در احترام به حقوق ملت ها، اراده و خواست آنان و حق تعیین سرنوشت از طرق صلح آمیز اعتقاد دارید، با جناب بان کی مون در همین زمینه همکاری کرده و اجازه بدهید که ملت آذربایجان جنوبی برای آینده خود و در مقابل چشمان میلیاردها انسان تصمیم بگیرد. ما به این تصمیم ملت آذربایجان جنوبی (هر چه باشد = ماندن در زیر استعمار ایران و یا استقلال از ایران) سر تسلیم فرود خواهیم آورد.

خلاصه نامه احزاب استقلال طلب آذربایجان جنوبی به جناب بان کی مون این است: ما می خواهیم از راه یک رفراندم آزاد، خواست ملت آذربایجان جنوبی برای استقلال از ایران را به رای همین ملت بگذاریم. ما را یاری کنید.
 
جناب آیت الله علی خامنه ای و نمایندگان ملت های ایران، آیا توان دارید که تن به یک رفراندم در راه حق تعیین سرنوشت ملت آذربایجان بدهید؟

No comments:

Post a Comment

سریال قتل‌های زنجیره ای دانشجویان

  چند سوال: أيا باور می کنید که او خود کشی کرده باشد؟  مگر در اتاق های خوابگاه دانشجویی یک نفر به تنهایی زندگی می کند؟  دانشجویان دیگر کجا ب...