Sunday, June 19, 2016

چرا به جرایم شهردار تبریز رسیدگی نمی شود؟




چرا اسامی محله ها و اماکن تبریز دوباره فارسیزه می شود؟


یک فعال اجتماعی تورک، با شکایت شهردار تبریز به پلیس فتا فرا خوانده شد. این فعال اجتماعی: سیامک کوشی با ارسال رونوشت نامه سر گشاده اش به شورای شهر به خبرنگاران، از این شورا ، سوال هایی به شرح زیر را پرسیده است:
1- چرا اسامی محله ها و اماکن تبریز به امر شهردار تبریز، دوباره فارسیزه می شود؟ و چرا از بازگرداندن اسامی تاریخی تبریز به محله ها و اماکن تبریز، آن هم به فرمان جناب نجفی جلوگیری می شود؟ چرا شهدار اجازه داده اند تا اسامی تورکی شهر "تحریف" شوند؟
2- چرا شهردار تبریز فعالیت های فرهنگی مرتبط با موسیقی کلاسیک آزربایجانی را متوقف کرده است؟
3- چرا جناب شهردار، بر خلاف خواست مردم تبریز، از بازسازی آثار باستانی شهر تبریز مانند مجموعه دانشگاهی "ربع رشیدی"، خانه تنها "سردار ملی" آزربایجان: ستارخان، و تنها "سالار ملی" آزربایجان: باقرخان و ده ها شخصیت تورک آزربایجان خودداری کرده است؟
4- جناب نجفی چرا پاسخگوی مرگ دختر تبریزی که در زیر بتون های سوء مدیریت زیر نظر شهردار تبریز جان باخته است، نیست؟
5- چه کسی جز شهردار تبریز باید پاسخ دهد که چرا باید پیزن تبریزی زیر تنه درختی که عوامل او در "شاهگولو" قطع کرده اند، بمیرد؟
6- چه کسی جز جناب نجفی باید پاسخ دهد که چرا عوامل او موجب کشته شدن دستفروش تبریزی شدهند؟
وی در این نامه سرگشاده، خبر دستگیری بیش از پنجاه تن از مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای این شهر را تایید کرده است اما جز نام سه نفر از شهروندان عادی که به گفته وی "به انتقاد از شهردار تبریز برخواسته بوده اند" و با شکاست شهردار در معرض بازداشت و محاکمه هستند، نامی را افشا نکرده است.
به گفته سیامک کوشی؛ شهردار تبریز بر علیه آقایان سردار نصرت الله شاهدی (یکی از شهرداران سابق تبریز و بسیجی)، رشید دانشجویی (یکی از مجریان تورکی رایو تبریز و فعال اجتماعی) و خود وی شکاست کرده است.




No comments:

Post a Comment

آیا این اسکناس جعلی نیست؟

 آیا این اسکناس جعلی نیست؟ اسکناس جعلی ، برای ساخت و تایید تاریخ جعلی ایران بعدی     این اسکناس ، ساختگی و جعلی به نظر می رسد ...