Tuesday, July 10, 2018

چرا خبر رقص یک دختر فارس از دستگیری صدها تورک مهمتر است؟

برای این که
1. مدیریت و ساخت خبر دستگیری و اعتراف تلویزیونی آن دختر خانمی که رقصیده است، تنها و تنها برای پنهان کردن و نادیده انگاشتن مسئله حرکت ملی در آزربایجان جنوبی است.
2. آن خبر برای در سایه نگه داشتن خبر اعتراض ها و اجتماع مردم تورک در قلعه بابک طراحی شده تا رسانه های فارس، به نشخوار آن مشغول شده و بدون عذاب وجدان و نگرانی از بجا آوردن مسئولیت خبرنگاریشان، به بی خبر نگهداشتن ملل در ایران از حادثه ای که در آزربایجان می گذرد، ادامه بدهند و سکوتشان را توجیه بکنند.
3. آن خبر، به این منظور ساخته و مهندسی شده است تا رسانه های فارسی را تغذیه کنند تا آن ها بهانه ای داشته باشند تا هم داوطلبانه نخواهند به مسئله آزربایجان بپردازند.
4. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان، نتوانند به مسئله جریان و پیشرفت حرکت ملی در آزربایجان انگشت تاکید بگذارند.
5. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان، اجتماع شمار زیادی از مردم آزربایجان برای درخواست اعاده حقوق غصب شده یسان در قلعه بابک را نادیده بگیرند.
6. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان اعلام حکومت نظامی در منطقه "قاراداغ" (از تبریز تا مرز جمهوری آزربایجان) و بخصوص در اطراف شهر "کلیبر" و قلعه بابک را نبینند.
7. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان، حمله به خانه های فعالان ملی-مدنی ازربایجان را ناشنیده بگیرند و خبری در باره آن ها و حقوق و خواست ها و شعارها و اعتراض ها و نوشته ها و پلاکارها و .. آنان ننویسند.
8. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان، اشغال محل کار فعالان ملی تورک در آزربایجان و دیگر مناطق ایران را قانونی نشان بدهند. در حالی که اجتماع برای حقوقی که قوانین بین الملل و قانون اساسی به آنسان ها داده است، جزو حقوق این مردم هم هست.
9. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان، دستگیری های غیر قانونی فعالان ملی را در سکوت سپری بکنند.
10. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان، به اتهام های دستگاه عدل "ایرانی-کوروشی" انگشت نگذارند.
11. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان از آدم ربایی های نیروهای امنیتی در چند روز گذشته، نه تنها در ازربایجان، بلکه در جای جای ایران، چشم بپوشند.
12. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان، در رابطه با شکنجه های جسمی و شکنجه های سفید به دستگیر شدگان سکوت پیشه بکنند.
13. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان تا در باره شکنجه های روحی-روانی که به خانواده های دستگیر شدگان داده می شود، سخنی نگویند.
14. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان، به نیروهای سیاسی ایران برای فرار از موضعگیری سیاسی و محکوم کردن دولت و سیستم سیاسی ایران یاری برسانند تا آن نیروهای سیاسی مجبور به شنیدن صدای مردمان تورک در ایران نباشند.
15. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان، احزاب، تشکیلات حقوق بشری و مدنی، "ان.جی.او"-ها را از زیر بار مسئولیت پذیرش حقوق و خواست های مردم تورک در ایران رها بکنند.
16. تا هم رسانه های داخلی و خارجی فارسی زبان، تا دولت و قوای سه گانه در ایران، به مردم تورک در ایران پاسخگو نباشند.البته، همان طور که در ابتدا نوشتم، آن خبر، تنها یک بهانه به دست رسانه های فارسی می دهد تا خودشان را به بیراهه بزنند. خودشان را (داوطلبانانه و خواسته) بازیچه مهندسان خبری و نژادپرستان ضد تورک در ایران بکنند.
نظر شما چسیت؟
انصافعلی هدایت
تورنتو-کانادا
دهم جولای 2018
hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

میلی دوشونجه، میلی سرمایه، میللی سرمایادار، میللی یاشام

  میلی دوشونجه، میلی سرمایه، میللی سرمایادار، میللی یاشام بو گون چالیشدیم‌؛ میللی دوشونجه‌نی میللی سرمایا، میللیدسرمایادار ین نه اولدوقونو ...