Tuesday, November 3, 2020

خامنه ای برای فریب تورک ها سخن گفت

فریب خامنه ای را نخوریم

باید گفت: آمدی جانت به قربان سربازان آزربایجان ولی دیر و با حیله آمدی

حدود چهل روز از جنگ آزادیبخش سربازان دلیر آزربایجان با اشغالگران ارمنستان می گذرد. در این مدت خامنه ای در سکوت مطلق بود. به فرمان او،  همه رسانه های ایران بر علیه آزربایجان پروپاگاندا براه انداخته بودند.

به فرمان‌مستقیم خامنه ای، تمامی توان سیاسی، اقتصادی، فنی، تکنولوژیکی، نطامی، لوجستیکی، ترابری، دارویی، غذایی، سوخت و الکتریکی و ... ایران در خدمت تقویت ارمنستان در مقابل آزربایجان بود.

خامنه ای می خواست وضعیت اشغال قره باغ و سرزمین های تورک های آزربایجان توسط ارمنستان ادامه یابد تا روحیه شکست خوردگی در میان تورک های ایران ادامه داشته باشد.

تا تورک های ایران به توان خودشان پی نبرند

تا بیداری تورک های در ایران سرعت نگیرد

تا پیوندی همه جانبه شما و جنوب آزربایجان رخ ندهد

تا احساسات ملی و برادری شما و جنوب آزربایجان غلیان نکند

تا احساسات وطن پروری و وطن پرستی در تورک های زیر سلطه پانفارسیسم ظهور نیابد و ... ولی هیچکدام از آرزوهای پانفارسیسم عملی نشد.

با وجود کمک های همه جانبه ایران به ارمنی ها، رزمندگان دلیر تورک ارمنی ها را عقب راندند و سرزمین های اشغالی را آزاد کردند.

در ایم میان، ایران به تورک و ضد تورک کامل بدل شد. ایران صحنه جنگ روانی، ملی، احساسی بین تورک و فارس شد.

تورک ها در حمایت از بخش شمالی وطن خود و در حمایت از آزادی فره باغ از اشغال ارمنستان به خیابان ها آمدند. 

در این حرکت های حمایتی در خیابان های تهران و تبریز و اردبیل و اورمیه و زنجان و قزوین و ... صدها جوان و پیر، زن و مرد توسط نیروهای پانفارس حامی ارمنستان دستگیر و زندانی شدند.

جبهه جنگ تاریخی پانفارس علیه تورک، شفافتر از گذشته عریان و صریح خود را نشان داد.

آنگاه ویدئو های زیادی کمک های ایران به ارمنستان را ثابت کردند و این بار مردمان تورک در سراسر ایران خواستار بسته شدن همه مرزهای هوایی و زمینی ایران به ارمنستان و توقف کامل حمایت همه جانبه پانفارس از ارمنستان شدند.

شکاف در میان تورک و فارس و تجزیه ایران به دو بخش سیاسی، روانی، احساسی و نژادی و زبانی کاملا آشکار شد. پانفارسیسم ایران را تا آستانه جنگ داخلی بده بود. جدایی تورک ها از ایران در عمل، در فکر، در احساسات ملی رخ داده است.

دستگاه دیپلماسی و سیاست ایران به فرمان خامنه ای بکار افتاد. نتیجه تحقیقات مراکز تحقیقات استراتژیک به دست خامنه ای رسید و خطر جنگ داخلی و تجزیه ایران را به او گوشزد کردند.

به دستور خامنه ای وزارتخارجه ایران یک تورک را به باکو اعزام کرد تا با چند جمله تورکی، تورک های ایران را خام و تسلیم بکند. ولی مردمان تورک در سراسر ایران مانند گذشته های چهل و دو سال، فریب چند کلمه و جمله تورکی را نخوردند.

اقدام وزارتخارجه ایران، از افزایش شکاف میان تورک و فارس نکاست بلکه بر شدت آن افزود.

چاره رهایی ایران از احتمال جنگ داخلی و تجزیه ایران، در به صحنه آمدن شخص خامنه ای بود. چرا که بزرگترین متحد فارس ها در مقابل عرب ها، بلوچ ها، کردها، لورها، مازنی ها، گیلک ها و ... تورک ها هستند. اگر این اتحاد بین فارس و تورک تحت نفوذ شیعه پانفارس (شعوبیه) شکسته بشود که شکسته شده است، ایران خود بخود تجزیه می شود. فارس ها نمی توانند کش تنبان ایران را ببندند.

خامنه ای می توانست با چند جمله تورکی، به تحقیر و تمسخر تورک ها ادامه بدهد ولی او زیرکترین راه را در پیش گرفت تا تورک ها را بفریبد. گر چه او در اول جمله اش، گفت که این جنگ در بین آزربایجان و ارمنستان برای ایران خطرناک است و باید هر چه زودتر تمام شود ولی ناچارا و مجبورا و برای جلب حمایت تورک های شما و جنوب آزربایجان و برای وصله کردن اتحاد بین تورک و فارس در ایران، اعلام کرد که باید تمامی سرزمین های تحت اشغال ارمنستان آزاد شده و به آزربایجان داده بشود‌

خامنه ای در این گفتار خود صادقانه رفتار نکرد. اگر راست می گفت، باید به صراحت اعلام می کرد که ایران برای آزادی فره باغ از اشغال ارمنی ها، نه تنها در جبهه آزربایجان است بلکه مانند تورکییه، از دادن هیچ نوع کمک و حمایت از آزربایجان دریغ و کوتاهی نخواهد کرد.

می توانست بگویند که در شورت درخواست آزربایجان، تمامی توان نظامی ایران در خدمت آزربایجان خواهد بود.

نگفت. چرا؟ چون برای فریب افکار عمومی تورک های جنوب آزربایجان و همه تورک های ساکن در وجب به وجب ایران سخن گفت.

فریب تاکتیک حیله خامنه ای را نخوریم.


انصافعلی هدایت

  تورنتو - کانادا

سوم (03) نوامبر 2020

hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...