Saturday, July 3, 2021

آیا متهم شدن به پان تورکیسم، پان عربیسم و ... و افتخار نیست؟

ایران یک جغرافیای سیاسی جدیدی است که پانفارس ها و پان ایرانیست ها می خواهند با زور تفنگ و دشنه و شکنجه، آسیمیلاسیون و شستشوی مغزی، از همه آن ملل رنگارنگی که در زیر سیطره دارند، یک ملت بسازند. 

در حالی که با هیچ چسب و سیرشومی نمی توان تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لور، کرد، گیلک و مازنی را به فارس ها چسباند و از همه آن ملل، یک ملت با نام ایرانی فارس، با یک رنگ و یک زبان و یک نژاد و یک دین ساخت. 

زبان این ملل، با هم سازگار نیست. تاریخ این ملل، با هم جور در نمی آید. مدنیت و تمدن، باورها و رسم و رسوم این ملل، عید و عزای این ملل و حتی جغرافیایی این ملل هم با هم سازگار نیستند.

پانفارس ها و پان ایرانیست ها با انکار زبان، هویت، تاریخ و انکار یا مصادره شخصیت های این ملل و تحمیل زبان فارسی و مذهب شیعه به همه این ملل، در حال ساخت یک ملت از همه آن ها در آینده است. پان فارس ها و پان ایرانیست ها در حال ساخت و ساز یک ملت یکدست و یک زبان و یک نژاد و یک دین و یک فرهنگ و یک تمدن ساختگی و قلابی در منطقه هستند.

پانفارس ها تنها قوم یا ملتی (اگر دیگران قوم یا ملت هستند، فارس ها هم همان صفت را دارا هستند.) هستند که تاریخ دیگران را حذف و انکار می کنند و شخصیت های ملل دیگر را بدون اشاره به هویت وطنی، زبانی او، ایرانی؛ یعنی فارس و شیعه اعلام می کنند. در بهترین حالت، در باره دین، مذهب، زبان و تاریخ و هویت ملی شخصیت های ملل غیر فارس سکوت می کنند و تنها با اشاره به زادگاه آنان، می گذرند.

فارس ها، تنها قوم یا ملتی هستند که نژادپرستی جزو سیاست های رسمی و علنی آن ها در همه زمینه ها است. 

فارس ها، تنها قوم و ملتی هستند که بطور علنی احزاب پان ایرانیست دارند و بطور علنی هم طرفدار فاشیسم هستند و هم از افکار و سیاست های فاشیستی حمایت کرده و در سیاست هایشان اصول فاشیسم را بکار می بندند.

با این همه، چرا پانفارس ها به فاشیسم و پانفارسیسم متهم نمی شوند؟

اگر چنین است که است و پانفارس ها در حال ساختن یک ملت مصنوعی برای آینده هستند، چرا ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لور، مازنی، گیلک، کرد و ... در باره ملت بودن خود و تاسیس یک ملت -دولت واقعی و ملی برای خودشان خجالت بکشند و پنهانکاری بکنند و سکوت بکنند؟

چرا این ملل وقتی از ملت بودن خود، از آرزوهایشان برای برپا کردن دولت مستقل خود، داشتن زبان رسمی خود، تملک شخصیت های تاریخی خود و ... سخن می گویند، به فاشیسم و پان تورکیسم ، به فاشیسم و پان عربیسم، به فاشیسم و پان لوریسم، به فاشیسم و پان مازنیسم، به فاشیسم و پان گیلکیسم، وبه فاشیسم و پان کردیسم متهم می شوند؟

چرا استانداردها و واحدهای اندازه گیری پانفارس های پان ایرانیست، استاندارد نیست و در باره یک موضوع، چند نوع اصول اخلاقی، فلسفی، فکری و سیاسی و ... عرضه می کنند که با هم در تضاد هستند.

ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لور، گیلک، مازنی، کرد و ... حق دارند که در باره حقوق جمعی-ملی خودشان بحث کرده و سازمان های خودشان را تاسیس بکنند.

 نباید از متهم شدن به پان تورکیسم و پان عربیسم و پان فلانیسم بترسند ونگران باشند. چسب های "پان" و مانند آن ها، بخشی از جنگ روانی پانفارس ها و پان ایرانیست ها بر علیه ملل غیر فارسی است که در اشغال پانفارس ها بوده و در حال شستشوی مغزی آن ها توسط کارشناسان جعل و شستشوی مغزی باتجربه هستند..

نوع قضاوت و انگ هایی که پانفارس ها و پان ایرانیست ها به تک تک افراد فعال ملل غیر فارس می زنند و آن ها را پان تورک و پان عرب و ... می نامند، نباید افراد این ملل را دلسرد بکند. 

فعالان این ملل متوجه باشند که حداقل بر اساس همان اصول فکری، فلسفی، اخلاقی و سیاسی عمل می کنند که پانفارس ها و پان ایرانیست ها در یکصد سال گذشته عمل  کرده اند.

آیا متهم شدن به پان تورکیسم، پان عربیسم، پان بلوچیسم، پان مازنیسم، پان گیلکیسم و ...  افتخار نیست؟ 

آیا پانفارس ها و پان ایرانیست ها مجبور نمی شوند، در همین اتهام زدن هایشان، ملیت اصیل شما را برسمیت بشناسند و شما را متهم به عاشق شدن بر ملت خودتان بکنند؟

در همین حالی که اروپای چند زبانه با مدنیت و تمدن ها و تاریخ های متفاوت با هم متحد شده و اروپای متحد را می سازند، چرا نباید تورک از اتحاد سیاسی، نظامی، اقتصادی، جغرافیایی، ملی و ... سخن نگویند و از یک ملت چند پاره شده، دوباره یک ملت نسازند.

وقتی آمریکا، از مهاجرانی که شاید هم هیچ شباهت فرهنگی، زبانی، نژادی، تمدنی و ... به هم نداشته باشند، آیالات متحده آمریکا می سازند، چرا تورک ها و عرب ها نتوانند، بسازند؟

انصافعلی هدایت

تورنتو - کانادا

سوم (3) جولای 2021

hedayat222@yahoo.com



No comments:

Post a Comment

دوشونجه باغی‌ اوتاقینین سورولاری تورکلره سونولدو

  دوشونجه باغی‌ اوتاقینین سورولاری تورکلره سونولدو بو ویدئونون اساس قونوسو، گونئی آزربایجان سیاسی تشکیلاتلاریندان سورولمایا حاضیرلانان سورول...