Friday, July 15, 2022

ای کسانی‌ که سال‌ها فریاد می زدید: "چاغیرسان‌ گلرم‌ من، سن یاشا آزربایجان"



ای کسانی‌ که سال‌ها فریاد  می زدید:

"چاغیرسان‌ گلرم‌ من،
سن یاشا آزربایجان"

آزربایجان و دریاچه در حال مرگ ارومیه، تو را به امداد و یاری می طلبد.

بر پا خیر!
نترس!
مرگ یک بار و شیون یکبار!

اگر عاشق ملت و وطن خودت هستی، کفن بپوش، دست در دست هم، چون سلسله زنجیرها، در مقابل رژیم فاشیستی و نقشه‌های او ایستادگی بکن!

بگذار تاریخ، وطن و ملت، از جسارت تو داستان‌ها بسرایند.

وطن و دریاچه ارومیه چشم براه قهرمانی دو باره ملت تورک در سراسر ایران است.

ای کاش، من در وطن بودم.
حتما کفن می پوشیدم و به میدان شهرم می آمدم و تا حقم را نگرفته بودم، به خانه برنمی گشتم.

انصافعلی هدایت 
تورنتو - کانادا
14.07.2022






No comments:

Post a Comment

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه ل...

توم‌ پارتیلر و سیاسی چالیشقانلارین دوشونجه‌لری، ایستیراتئژیلری، برنامه لری میللته‌ آیدین اولمالی دیر