Sunday, May 29, 2016

فرق "تبریز" با "آزربایجان" جنوبی




در اخبار روزانه شنیده ایم که "واشنگتن به مسکو هشدار داد" یا "طهران با کایل قراراد ... را امضا کرد". آیا این درست است که در همه جمله ها از پایتخت یک کشور به جای نام و کلیت آن کشور نام برد؟مثلن وقتی در باره افغانسان سخن می گوییم و قصدمان کلیت سیاسی افغانستان است، نه قدرت سیاسی که شهر پایتخت (کابل) آن را نمایندگی می کند، از نام "کابل" استفاده نمی کنیم.
چرا؟چون کابل سمبل قدرت سیاسی یا دولت است، نه سمبل کلیت کشور افغانستان.
با توجه به همین مثال، می توان گفت که شهر "تبریز" نماینگر و سمبل قدرت یا سیستم سیاسی است ولی می دانیم که سیستم سیاسی آزربایجان جنوبی در شهر "تبریز" استقرار نیافته است و آزربایجان جنوبی، دولت و سیستم سیاسی ندارد که در شهر تبریز مستقر شده باشد.
در حالی که می دانیم منطقه ای جغرافیایی و سیاسی با نام "آذربایجان" و با صفت "جنوبی" در اذهان ملتی وجود دارد. این دو عنوان: "آزربایجان جنوبی" نام یک واحد سیاسی ولی مستعمره و تحت اشغال قبیله فارث است. بنا بر این، آزربایجان جنوبی هنوز به عنوان واحد سیاسی حقوقی مستقل و آزاد رسمیت خارجی نیافته است.
از آنجایی که آزربایجان جنوبی هنوز دارای قدرت یا سیستم سیاسی و دولتی با مرکزیت تبریز نشده است، این اشتباه خواهد بود که کشور و سرزمین ما: آزربایجان جنوبی را با نام "تبریز" بشناسانید.
یعنی، نام کلیت کشور ما "آزربایجان" با صفت جنوبی است.
آن زمانی که دولت و سیستم سیاسی آزربایجان جنوبی تاسیس شد، می تواند شهر یا محل استقرار دولت و سیستم سیاسی خود را در تبریز یا زنجان، یا قزوین، یا اردبیل و یا اورومیه و یا کرج یا طهران قرار دهد. تا شما بتوانید محل استقرار دولت (پایتخت) را به عنوان سمبل دولت مرکزی آزربایجان جنوبی بکار ببرید.
تا آن زمان همه مجبور هستیم بجای پایتخت آذربایجان جنوبی، کلیت کشور آزربایجان جنوبی را بکار ببریم. چون در این شرایط، جنگ ما برای تاسیس آزربایجان جنوبی جنوبی و دولت است. بعد از آن تبریز یا هر شهر دیگری قدرت سیاسی را نمایندگی خواهد کرد.






No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...