Sunday, May 29, 2016

ما تورکان با هیچ همسایه ای دشمن نیستیم، دوستی و همکاری چرا!




با این که ما تورکان خوهان جلای وطن هیچ فرد و جمعیتی نیستیم اما ما را بخاطر وطن دوستی مان از وطنمان: آزربایجان جنوبی جلای وطن کرده اند.
ما بیش از همه دیگر ملل منطقه و ملل همسایه یمان، خواهان دوستی، برادی و برابری حقوق و انسانی در منطقه هستیم.
دلیل این علاقه هم، آن که نه مسلحانه عمل کرده ایم و نه کس یا کسانی را که در وطن ما: آزربایجان عزیزتر از جانمان، ساکن هستند، به کوچاندن از وطنمان تهدید می کنیم.
 ما تورکان، تنها یک دشمن داریم و آن؛ شونیسم نژادپرست فارس ضد حقوق بشر و ضد قوانین بین الملل است.
ما اعتقاد داریم که عرب ها، کوردها، تالش ها، بلوچ ها، تورکمانان، و ... مانند ما تورکان، قربانی سیاست های غیرانسانی، تبعیض آمیز و نژادپرستانه پان فارسیسم و پان عیرانچی ها شده اند.
همان پانفارسیسمی که دشمن مشترک همه ما ملل تحت ستم و زیر سلطه استعمار پرس ها (تورکان، عرب ها، کوردها، تالش ها، بلوچ ها، تورکمانان و ...) هستند.
نه تنها این ستمگران ضد بشر قبیله پارسیان، به خواست های اولیه و حقوق انسانی این ملل بی توجه هستند، بلکه آگاهانه و به عمد، وجود و هستی ما ملل مختلف ساکن این جغرافیاها را انکار می کنند.
ما بر علیه این انکار توسط دشمنی مشترک  قیام کرده ایم.
این دشمن، با پولی و نیروی نظامی که با نفت عرب ها و از معادن آزربایجان و دیگر سرزمین ها و همچنین از مالیات همه این ملل بچنگ می آورد، تلاش می کند تا کورد، تالش و حتتا مردم کوچه و بازار قبیله فارس را با ما دشمن بکند.
اما ملل یک قرن استعمار شده توسط عیران و پان فارسیسم، آگاهتر از آن هستیم که در دام شگردهای بافته ضد بشری و ضد قوانین بین المللی پان فراس های عیرانگرا بیفتیم.
تاکید می کنم که ما تورکان با هیچ کس و ملتی دشمنی نداریم و در پی برادری با دیگر ملل همسایه و زیر ظلم فارس ها هستیم.
با این وجود، اگر یکی از همسایگانمان به دشمنی با ما و یا به اتحاد با پان فارسیسم بر علیه ما تورکان برخیزد، در دادن جواب مناسب هیچ تردید نخواهیم کرد.
ما تورکان آماده ایم هم برای برقراری دوستی و آیین همسایگی قربانی بدهیم و هم در راه دفاع از وطن و شهروندانمان خونمان ریخته شود.
هیچ عجله ای هم برای اثبات عقایدمان در کوتاه مدت نداریم ولی برای دشمنی با همسایگانمان که همدرد ما هستند، پیشدستی نخواهیم کرد.

No comments:

Post a Comment

در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان

 در حسرت سنت روشنفکری ملل قبل از سرکوب توسط کودتاچیان https://youtu.be/Rw7VQVAIMAU?si=B_nulJvCDnyIaojl ممالک محروسه قاجار روشنفکران و رهبران...