Friday, January 1, 2021

دو هزار و پانصد (2500) سال حقوق بشر ایرانی: دروغ یا راست؟


حقوق بشر به تنهای دارای سی (30) ماده است که اغلب دولت ها پذیرفته و به اجرای آن متعهد شده اند اما حقوق بشر، یکی از زنجیره‌های حقوق انسانی و ملل است و به تنهایی مجموعه مشلات حقوق بشری ملل، اقوام و اقلیت ها را حل نمی کند.

رژیم‌ها و حکومت‌ها در ایران و حتی اپوزیسیون ایرانی که بطور علنی یا مخفی به پانفارسیسم و پان ایرانیسم حامله هستند، از تن دادن به اجرای حقوق بشر و کنوانسیون های مرتبط با حقوق مختلف ملل و اقلیت ها خودداری می کنند.

در حالی که هم‌ حکومت های شاه، ملا و هم ‌مخالفان شاه و ملا مدعی داشتن 2500 سال سابقه در تدوین قوانین مربوط به حقوق بشر هستند.

آیا واقعا ایرانی ها و کوروش در باره حقوق بشر ابداعی داشته اند؟

و به آزادی ملل از تن دادن به حاکمیت کوروش و بالطبع به حاکمیت طرفداران حقوق بشری کوروش، آزادی ادیان و برابری همه جانبه انسان ها و حقوق آن ها اعتقادی دارند؟

آیا منشور کوروش، واقعا، به این سه آزادی اعتقادی داشته است یا ایرانی ها برای فرار از اجرای حقوق بشر، به جلو فرار کرده اند تا متعهد به اجرای حقوق بشر نباشند و دروغ‌های بزرگی به خود، به تاریخ، به بشریت و کوروش بسته اند؟

اعتقاد به 2500 سال حقوق بشر، چه دستاوردهایی برای ملل ساکن در مجموعه این جغرافیا داشته است و دارد؟

آیا سنگ بزرگ علامت زدن و دروغ بزرگی به نام منشور حقوق بشر کوروش، علامت عدم اجرای حقوق بشر در قرن 20 و 21 بوسیله حاکمیت های فعلی و آینده در ایران و همچنین اپوزیسیون نیست؟

برای بررسی این مسائل و پاسخ به سوال هایی که در هفته گذشته مطرح شدند، دو مهمان حضوری و یک مهمان غیر حضوری خواهم داشت.

دکتر شهسوار کریم‌زاده: استاد فلسفه و اقتصاد در لندن - بلوچ

جناب محمد المدحجی نیسی؛ روزنامه نگار و تحلیلگر - عرب

خانم هایده ترابی؛ باستانشناس و متخصص خطوط باستانی در بین النهرین و آشنا با متن استوانه کوروش که با ارسال یک فایل صوتی در برنامه شرکت خواهد کرد.


انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
دوم (2) ژانویه 2021
 Hedayat222@yahoo.com


No comments:

Post a Comment

دوشونجه‌نین شرطلری

دوشونجه‌نین شرطلری بورادا، "دوشونجه"، "فیکیر" یا "فلسفه"نین شرایطی حاقدا دانیشدیم. نورمال، گونده لیک فیکیرلشمه...