دروغ گویی و توهین یکی از علایم مزدوری است

 

دروغ گویی و توهین یکی از علایم مزدوری است



نوشتم:


اگر کلمه سیاسی، ایدئولوژیک و تهاجمی "آذری"را از نام وطن تورک‌های آزربایجان، به عنوان مخفف گرفته اید، پس چرا در کاربرد آن، به جای آزربایجان و همچنین چرا در مخالفت با زبان "تورکی" و هویت "تورکی تورک‌ها" در ایران جعلی، این قدر جهد و تلاش می کنید؟ 


اگر در این گفته و مخفف سازی صداقت دارید، نباید با اصرار یک ملت بر "تورک بودن" خود که در  آزربایجان و دیگر نقاط ایران جدید و جعلی زندگی می‌کنند و خودشان را تورک می نامند، مخالفت بکنید.


 اما امثال تو، مخالف تورک بودن این ملت ساکن در آزربایجان و دیگر نقاط ایران جعلی هستید و نمی‌خواهید، ملتی که در آزربایجان زندگی می‌کند، خودشان را تورک بدانند.

 

یعنی رفتار و موضعگیری امثال تو، ایدئولوژیک، سیاسی و در راستای اهداف یک سیستم مدیریت شده و هدفمند مرکزی است. 


امثال تو، با اراده هویتی و تعریف از خود ملت‌های در اشغال ایران-فارس مخالفید.


 می دانیم که امثال تو، نوکران سیستم تبلیغی و سیستم شستشوی مغزی-آموزشی فارس‌-ایران هستید و برای استقرار مفاهیم مورد نظر فارس‌ها و آن سیستم در میان تورک‌ها فعالیت می‌کنید تا منافع آن سیستم، فارس‌ها، فارسی و منافع، موقعیت و نفوذ اداری شخصی خودتان را تامین بکنید.


آیا از همین رو نیست که با آموزش به زبان تورکی و رسمی-اداری شدن زبان همین ملت تورک در سراسر ایران جعلی و جدید مخالفت می کنید؟


تو هم مانند همه می دانی که کلمه "آذری"، مخفف نام و کلمه مقدس "آزربایجان" نیست. 


بلکه "آذری" مفهومی سیاسی، ایدئولوژیک، تهاجمی و ساخته شده اتاق فکر اولیه پانفارسیسم در اوایل قرن بیستم بوده است.


سازندگان اولیه کلمه "آذری"، آن را برای اشاره به تورک‌های آزربایجان که تاریخا در این منطقه می زیسته و حاکمیت منطقه را در دست داشته اند، ایجاد نکرده‌اند.


آن‌ها می‌خواستند و پیروان کنونی آن‌ها هم می خواهند، مفاهیم و اهداف سیاسی، دیگر ستیز، ضد تورک، و .... را که در کلمه "آذری" پنهان کرده اند و در راه نشر آن سیاست‌ها و اهداف هم، ده‌ها جلد کتاب نوشته اند را به ملل و جوامع القاء و تزریق بکنند.


اگر آن ها، در سایه تبلیغات سنگین و شستشوی مغزی-آموزشی موفق بشوند تا ملل و بخصوص تورک‌های پراکنده در سراسر ایران جعلی را به مفاهیم پنهان شده در کلمه جدید، مصنوعی و ساخته اتاق فکر اولیه فارس‌ها و دشمنان تورکها، یعنی کلمه "آذری" مومن بکنند و تورک‌ها در مقابله با ایدئولوژی آذری، دست از مقاومت بردارند، شکست خورده، تسلیم بشوند، مرحله اول نقشه تغییر ذهنی تورک‌ها عملی خواهد شد. 


در نتیجه آن هم، سد مقاومت روانی و شناختی تورک‌ها از خودشان و دشمنانشان شکسته خواهد شد.


پس از آن، نوبت اجرای مراحل و قدم های بعد از انکار هویت و تزریق هویت دیگر بر ملت تورک فرا خواهد رسید.


 دشمنان تورک‌ها و تورکی، آگاهانه تلاش می‌کنند تا با ترویج و مورد قبول واقع شدن کلمه "آذری"، تورک بودن یک ملت تاریخی نابود بشود. 


همه و بخصوص خود تورک‌‌ها، مهاجر بودن خودشان را بپذیرند و باور بکنند که آن‌ها، به عنوان یک ملت جدید، از جایی دیگر به این منطقه مهاجرت کرده اند.


در نتیجه، این ملت جدید، بدون سرزمین، بدون ریشه و بدون تاریخ در این منطقه دیده و پذیرفته خواهد شد.


یعنی، این ملت جدید، مهاجم و مهاجر خواهد بود.


از طرف دیگر، با کلمه "آذری"، بر تغییر اجباری زبان ساکنان اصلی آزربایجان از فارسی به تورکی، آن هم توسط مغول‌ها یا غزنوی‌ها و یا سلجوقیان تاکید خواهد شد‌.


تو، یا با مفاهیم و مدلول‌های واقعی کلماتی از این دست آشنا نیستی یا عمدا می خواهی دروغ بگویی. 


شاید هم مانند امثال فردوسی شناسان و فارس‌هایی که می خواهند "قاسدان‌نامه فردوسی" را از جملات، کلمات و مفاهیم ضد انسان، ضد زن، ضد عرب و ضد تورک تبرئه بکنند، تلاش می کنید تا کلمه "آذری" را از ایدئولوژیی جعلی و جدیدی که به تازگی برایش ساخته‌اند، تخلیه کرده و به آن، مفهومی سرزمینی را تلقیح بکنید. 


اگر فرض اخیر را در مورد مقصود امثال تو از آذری باور بکنیم، جالب و مفید خواهد بود.


 اما این مقصود، نه تنها با ادبیات جاهلانه و توهین آمیز تو سازگار نیست، بلکه با تلاش تو برای آنکار فلسفه و ایدئولوژی کلمه آذری هم سازگار نیست.


چرا که اگر "آذری"، مخفف آزربایجان بوده و 

است و مفهومی جز ملت تورک تاریخی ساکن در آزربایجان را نداشته باشد، نباید در مخالفت با خواست و اراده مردمان این منطقه که خودشان را تورک می‌نامند، قلم بزنید و بر آذری بودن و تورک نبودن این ملت تاکید بکنید.


از طرف دیگر، اگر ملتی با استفاده از مخفف برای نام سرزمین و وطن تاریخی خود مخالفت می‌کند، چرا باید با اصرار به مخالفت خود ادامه بدهید؟


می دانیم که اگر مخفف نویسی کلماتی، با مخالفت عده ای متخصص یا ملتی روبرو شود، باید از استفاده از آن مخفف خودداری کرد.


 در غیر این صورت، آن مخالفت، به لجاجت و مخالفت سیاسی و ایدئولوژیک تبدیل شده، به دشمنی می انجامد.


آیا تو خودت را دشمن تورک‌ها، تورکی و آزربایجان تعریف می‌کنی؟


گر چه باید دشمن را شناخت و نباید از دشمن، درباره احساسات و تعاریف دشمنانه اش پرسید که صد البته انکار خواهد کرد.



با احترام

انصافعلی هدایت 




Comments