Tuesday, August 21, 2012

حقوق ملت ها در ایران و حق انتخاب



Amirhossein Bahrami

در فیس بوک در کامنتی نوشته اند
"‎1- 
اگر بپذیریم ملیت یک امر انسانی است پس انتخابی بودن آن را هم پذیرفته ایم و از این بابت هم که شما نمی خواهید ایرانی باشید هیچ بحث و مشکلی وجود ندارد چنانچه این مشکل را با اقامت در کانادا حل نموده اید.

اما مشکل اصلی شما و همفکرانتان اینجاست که می خواهید انتخاب فردی خودتان را بدون در نظر گرفتن حق انتخاب سایرین به ایشان تحمیل نمایید. کشور ایران از مجموعه ای از انسانهایی تشکیل شده است که خواهان زندگی در آن هستند. این کشور تنوع قومی و زبانی و فرهنگی و مذهبی دارد که اجزاء تشکیل دهنده آن ضمن پذیرش این تنوع به عنوان یک واقعیت انسانی بر محور منافع و ارزشهای مشترک جمع شده اند و ظاهرا آنچه که شما و همفکرانتان در تحلیل خود مد نظر نمی گیرید همین منافع و ارزشهای مشترک است.

‎2-
 در مورد مساءلی هم که به عنوان واقعیتهای تاریخی اشاره نموده اید با فرض صحت آنها) که در اکثر موارد می توان در رد آنها بحث نمود( سوال مجددی را می توان مطرح نمود: اگر یک کرور آذربایجانی توسط ارامنه در سال 1918 کشته شده باشند با جدایی آذربایجان از ایران این کشته شدگان زنده می گردند و مسببین آن واقعه به سزای اعمال خویش می رسند؟؟ یا اگر آذربایجان از ایران جدا شود میزان کمکهای جمع آوری شده در خارج از ایران به میزان کمکهای زلزله بم خواهد رسید؟؟ در صورتی که پاسخ این دسته سوالات واضح و مشخص بیان شود آنوقت "بهانه" بودن یا "درد" بودن 
این موارد مشخص خواهد شد. 

انصافعلی در پاسخ وی نوشته است

 دوست خوب! من هم می دانم که "ملیت بر اساس انسان و انتخاب انسانی است اما فارس های نژاد پرست هم این عقیده را می پذیرند؟

 آیا ملت های ساکن در ایران کنونی، حق و امکان شرکت در یک نظرسنجی عمومی و در زیر نظر سازمان های بین المللی را دارند تا به شما و من نشان بدهند که جدایی از ایران و تشکیل کشور مستقل و مخصوص خود را می خواهند و می پذیرند یا بودن با ایران را؟

من هم می پذیرم و برای 20 سال 
گذشته، با اندیشه فدرالیسم تلاش می کردم تا اقوام و ملت های ساکن در ایران فعلی را در کنار هم و بهره مند از حقوق انسانی و برابر و مساوی، در کنار هم نگه دارم.



 ولی سخن در این است که فارس های نژاد پرست این اندیشه را نمی پذیرند و آن را خیانت به ایران می دانند که همه ملت های ساکن ایران از حقوق مساوی برخوردار باشند



آیا شما می پذیرید و اعتراف می کنید که فارس ها، حقوق مختلف فردی و اجتماعی ملت های ساکن در ایران را غصب کرده و ربوده اند؟ و از دادن این حقوق به آنان طفره می روند؟ و من مجبور شده ام تا برای گرفتن این حقوق، از تجزیه ایران سخن بگویم؟ و برای تجزیه اش تلاش کنم؟



* * * * * 

No comments:

Post a Comment

پان تورکچولوک، تورک دونیاسینین دوشونجه، اینکیشاف و بیرلیک ایدئولوژیسی دیر

  پان تورکچولوک، تورک دونیاسینین دوشونجه، اینکیشاف و بیرلیک ایدئولوژیسی دیر