Tuesday, January 21, 2020

بررسی ضرورت تاریخی تاسیس مجلس و دولت در تبعید

برای گذر از جمهوری ملایان پانفارس ایران و تامین منافع ملل ساکن در ایران، باید و ضرورت دارد که سیستمی جایگزین برای سیستم سیاسی فارشیستی (پانفارسیسم  فاشیستی) تعریف و تاسیس شود تا بتواند منافع ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لور، کورد و ... را در مقابل اقلیت فارس حاکم، تامین و تظمین کند. تا بتواند با دول خارجی ارتباط برقرار کرده و از منافع ملی این ملل مدافعه نماید.
  من؛ انصافعلی هدایت؛ از سال 2007 می کوشم تا به فعالان سیاستمدار در اپوزیسیون حالی بکنم که بدون وجود یک سیستم متشکل از نمایندگان همه ملل و اقوام، همه احزاب و جمعیت های خارج از ایران، نمی توان رژیم فارشیستی حاکم را سرنگون کرده و منافع ملی همه ملل در ایران را تامین و تظمین کرد.
حد اقل، دو راه برای تاسیس مجلس و دولت در تبعید وجود دارد:
اول: از هر حزب و جریان سیاسی یا حقوق بشری، یک یا دو نفر از طریق انتخابات داخلی برگزیده شده و به عنوان نماینده در مجلس در تبعید حضور پیدا بکند.
چرا که ملل ساکن در ایران از هر جهت و حیث، متفاوت و رنگارنگ هستند و نباید یکی از آن ها را حذف کرد.
ثانیا: در هر شهری در خارج از ایران، در بین ایرانیان علاقه مند به حضور و شرکت در سرنگونی رژیم، انتخاباتی برگزار کرده و یک تن را به عنوان نماینده ایرانیان آن شهر برای حضور در مجلس معرفی بکنند.
طبیعی است که در هرکدام از این دو حالت، این مجلس، نمایندگان همه ملل ساکن در ایران نخواهد بود. بلکه نماینده بخشی از مردمانی که در خارج از ایران ساکن هستند و خواهان سرنگونی رژیم هستند، خواهند بود.
آیا می تواند چنین فکری را اجرایی و عملی کرد؟
چرا ایرانیان خواهان گذر از جمهوری اسلامی و سرنگونی رژیم، نمی خواهند پارلمان و دولت در تبعید تاسیس بکنند؟ آیا چنین دولتی می تواند جایگزین مناسبی برای دولت ملایان پانفارس باشد؟ یا نمی توانند تاسیس بکنند؟
موانع سر راه تاسیس مجلس و دولت در تبعید چیستند؟
آیا مجلس و دولت در تبعید می تواند از منافع، خواست ها، حقوق دموکراتیک و ملی همه ملل در ایران مدافعه نماید؟
آیا این مجلس می تواند تعاریفی ساده و قابل قبول از مفاهیم مورد اختلاف در سیاست، حقوق و قوانین، آزادی ها و احزاب، مفاهیم ملی و ملل، منافع و حقوق ملل ساکن در ایران و نوع رژیم و سیستم سیاسی حاکم در آینده، ارائه بکند؟
آیا چنین پارلمان و دولتی می تواند هزینه های گذر از رژیم فارشیستی و دینی حاکم را به حداقل های ممکن کاهش بدهد؟
آیا با تاسیس چنین مجلس و دولتی، می توان حمایت بعضی از دول مخالف رژیم حاکم را جلب کرده و سقوط رژیم را تسریع کرد؟
برای بحث در باره همین موضوع و پاسخ به چنین سوال هایی، چند فعال سیاسی و متفکر از ملل ایران در برنامه این هفته دیالوگ شرکت خواهند کرد.

انصافعلی هدایت
تورنتو - کانادا
بیست و یکم (21) ژانویه 2020
hedayat222@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

آیا این اسکناس جعلی نیست؟

 آیا این اسکناس جعلی نیست؟ اسکناس جعلی ، برای ساخت و تایید تاریخ جعلی ایران بعدی     این اسکناس ، ساختگی و جعلی به نظر می رسد ...