Sunday, January 26, 2020

آیا آزربایجان جنوبی تحت اشغال و تبعیض پانفارسیسم و پان‌ایرانیسم نیست؟


عزیز جان، ما تورک هستیم. وطنمان؛ آزربایجان جنوبی است که توسط پانفارسیسم اشغال شده است.
افتخار می کنیم که برادران ما در تورکییه و آزربایجان شمالی و چند کشور دیگر، کشور مستقل و آزاد خودشان را دارند ولی تورکییه و آزربایجان شمالی بخشی از وطن ماست. اما کشور و وطن ما آزربایجان جنوبی است. پانفارس ها و پان ایرانیست ها نمی توانند این رابطه و داستان و حکایت (رابطه ما با وطنمان، رابطه ما با کشورمان؛ آزربایجان‌جنوبی، رابطه ما با وطن‌مان در جمهوری آزربایجان و جمهوری تورکییه) را تغییر بدهند. 
شما اول از همه باید بپذیرید که در ایران ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، لور، کرد، و فارس و ... زندگی می کنند که از حقوق "ملی" صد در صد برابر با فارس ها برخوردار نیستند و فارس ها نمی خواهند تبعیض هایی را که در یکصد سال گذشته اعمال کرده اند را متوقف بکنند و پانفارسیسم نمی خواهد بپذیرد که حقوق ملی برابر  با حقوق ملی بقیه ملل داشته باشند. از این جاست که "پانفارسیسم" از پشت پرده نمایش "ایرانیت" بیرون می آید. در حالی که ما تورکانی و ملل دیگر به "پان تورکیسم"  متهم می شویم. 
در حالی که ما خواهان نابودی فارس ها و زبان و تمدن و ... نبوده ایم اما تمامی سیاست ها و ارادوت و سیستم اجرایی پانفارسیسم، در حال نابودی ما تورکان در ایران و دشمنی با تورکان خارج از ایران است.
پانفارسیسم داستان را معکوس جلوه می دهد. 
در چنین شرایطی، چه راه حلی برای ملت تورک در ایران متصور است؟
یک‌لیست کوتاه و مشت نمونه ای از خروارها از حقوق ملی‌ای که فارس ها دارند و ملل تورک و دیگر ملل ندارند را برایتان مثال‌وار می نویسم:
1. 
زبان تورک ها در ایران قدغن و غیر قانونی است. تدریس نمی شود. زبان رسمی نیست. زبان اداری نیست. اجازه نمی دهند تا مباحث علمی و فنی با این زبان آموزش داده بشود. زبان استخدامی نیست.
2.
 بخش هایی از خاک کشور و وطن ما تورکان را جدا کرده و در محدوده داخلی سرزمین دیگر ملت ها قرار داده اند تا ما، به جای دشمنی با دشمن اصلی ( پانفارسیسم) با همسایه های تاریخی خودمان درگیر و دشمن بکنند. تا ما ملل همسایه، نتوانیم با هم متحد شده و دشمن مشترک را نابود بکنیم.
3.
 ما به عنوان ملتی با جمعیت اکثریت نسبی در ایران، موسسه های مالی، پولی و بانکی مختص به خودمان را نداریم.
4.
 ما تورک ها، هیچ رسانه ملی و سراسری خودمان، به زبان تورکی را نداریم. در حالی که فارس ها هزاران رسانه های مطبوعاتی، رادیوئی، تلویزیونی، وبسایت و ... دارند.
5.
 ما تورکان حق نداریم، سازمان ها و احزاب سیاسی خودمان را داشته باشیم اما پانفارسیسم ده ها حزب و سازمان افراطی خودش را دارد و مدعی هم هستند که ملل تورک و تورکمن، و قشقایی و عرب و ... را نمایندگی می کنند. خجالت هم نمی کشند.
6.
 پانفارسیسم، سیستم های امنیتی، نظامی و انتظامی برای حفظ خود و نابودی ما تورکانی را دارد و هر روز هم بیشتر از قبل آن ها را برای سرکوب ما تقویت می کند ولی ما تورک ها، هیچ نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی برای دفاع از موجودیت خودمان در مقابل دشمن‌مان را  نداریم.
7.
 تمامی منابع اقتصادی ما تحت کنترل پانفارسیسم است و ما به اندازه یک هزارم پانفارسیسم، حق استفاده از منابع زیر زمینی، انسانی و فکری خودمان را نداریم.
9.
 پانفارسیسم ما تورک ها و سرز مین های ما را مستعمره خود کرده است و ما حق نداریم برای رهایی از استعمارپانفارسیسم در زیر نقاب و ماسک پان ایرانیسم گام برداریم.
9.
 دانشگاه ها و مدارس و اذهان ما تورک ها، جولانگاه ماموران پانفارسیسم برای الیناسیون و از خودبیگانگی و فارس سازی ما تورک ها هستند و ما حق نداریم از امکانات موجود در وطن و کشور خودمان، برای ترویج حقوق و هویت تورکی-تاریخی خود استفاده بکنیم.
10.
 مالیاتی که از ملل تورک در ایران گرفته می شود، صرف آبادانی و توسعه فارسیستان می شود. فارسیستان، با مالیات های ما، بر سرکوب خواست های انسانی، ملی و حقوق بشری ما تورک ها و حتی بر عقب مانده نگهداشتن ما، برنامه ریزی کرده و  آن برنامه هایش را اجرا می کند. 
چرا مالیات تورک ها در وطن و کشور خود تورک ها  صرف نمی شود؟
چرا مالیات تورک ها صرف توسعه و آبادانی کشور و وطن خود تورک ها نمی سود؟
11.
 چرا پانفارسیسم و پان ایرانیسم، زبان تورکی را تهدیدی برای زبان فارسی می دانند؟ در حالی که این زبان فارسی پانفارسیسم است که تهدید و خطر جدی  و عملی و حی و حاضر برای زبان ملل  تورک، تورکمن، قشقایی و ... در ایران است.
12.
 ما تورک ها، پرچم و سرود ملی خودمان را نداریم. چرا در زیر پرچم و سرود ملی پانفارسیسم و پان ایرانیسم زندگی بکنیم؟ 
13.
چرا در دیدگاه هر فرد بیسواد و باسواد و متخصص فارس، ما تورکان مهاجر حساب می شویم و کسانی که در وطن ما ساکن نیستند و فارس هم هستند و بر کشور و وطن تورک ها هیچ حق و حقوقی ندارند، خواهان فرار ما از سرزمین ها و وطن  تاریخی‌مان هستند؟ این‌بی پروایی، جسارت، بی اخلاقی گستاخانه را از کجا آورده اند؟
 پانفارسیسم و پان ایرانیسم چه حقی دارند که از ما بخواهد تا وطن مان را ترک بکنیم؟ آیا این خواست احماقانه آن ها، به معنی "اخراج" ما تورک ها از وطن خودمان نیست؟
مگر آن ها مالک وطن ما هستند که بخواهند ما را اخراج بکنند؟ 
در حالی که، هنوز پای آن ها به وطن ما باز نشده است که این چنین بی حیا سخن می گویند و خواهان اخراج ما از کشور و وطن تاریخی ما هستند. وای به روزی که جای پایی در کشور و خاک ما تورک ها بیابند.
15.
 پانفارسیسم و پان ایرانیسم خودش را برتر و بالاتر از ما تورک ها می بیند و بر خود حق می دهد تا حقوق ملی ما را نقض بکند. این برتری بینی پانفارسیسم و پان ایرانیسم از کجا ریشه می گیرد؟
چرا نمی فهمند که بکر  عملی غیر انسانی و محکوم است؟
16.
  در هیچ زمینه ای ، تساوی و برابری ۱۰۰ درصد، در بین ملل تورک و فارس وجود ندارد که تصور بکنیم، اگر ظلمی در ایران وجود داشته و دارد، برای تورک ها و فارس ها یکسان و برابر اعمال می شود.
17. 
این شانزده بند را نوشتم تا مثال هایی برای شما باشد تا بتوانید بر شمار این شکاف ها، بی عدالتی ها، تبعیض ها، نقض حقوق انسانی و ملی ملل تورک بیندیشید و بیفزایید.
با احترام و محبت
انصافعلی هدایت
تورنتو-کانادا
بیست و ششم (۲۶) ژانویه ۲۰۲۰
hedayat222@yahoo.com


No comments:

Post a Comment

آیا این اسکناس جعلی نیست؟

 آیا این اسکناس جعلی نیست؟ اسکناس جعلی ، برای ساخت و تایید تاریخ جعلی ایران بعدی     این اسکناس ، ساختگی و جعلی به نظر می رسد ...