Wednesday, January 29, 2020

ای پانفارس ها و پان ایرانیست ها، چند دلیل برای نژادپرست بودن تورک ها بیاورید


جناب کرمی گرامی
شما در این نوسته، (در زیر خواهد آمد) به نقد من یا افکار من نپرداخته اید بلکه ادعاهای وهمی و ذهنی خودتان را دوباره تکرار کرده اید. 
من و میلیون ها تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ، کرد، لور و ... که شعار "یاشاسین آزربایجان!" یا "، "تبریز، باکی، آنکارا --- بیز هارا، فارسلار هارا"، یا "آزربایجان جنوبی ایران نیست" یا "انتخاب با شما: یوگسلاوی یا چک" یا "مرگ بر فارس!" و ... سر می دهند، از انگ‌ و مهر "تجزیه طلب"، شما شرم کرده و به گوشه انزوا نمی رویم. آنچه شما "تجزیه طلب" می نامید، ما "استقلال" می خوانیم و مایه افتخار من و ما است.
تنها همین دو کلمه "تجزیه" و "استقلال"، فرق دیدگاه و جهان بینی شما و ما و نوع قضاوت استعمارگرانه شما و آزادیخواهانه ما را نشان می دهند. 
ما افتخار می کنیم که بدون خجالت، از استقلال وطن و ملت خود سخن بگوئیم و می گوییم. 
استقلال، حق انسانی، ملی، سیاسی، حقوقی و تاریخی ما تورک ها، غرب ها، بلوچ ها، تورکمن ها، قشقایی ها، لورها، کردها و ... است. 
مخالفت با استقلال این ملل و سرزمین‌ها، هیچ دلیلی جز تداوم بهره‌برداری استعمارگرانه از طرف قوم حاکم و نژادپرست پانفارس نیست.
همه شماها پانفارس‌ها و پان‌ایرانیست‌ها، در سخن و شعار، با نژادپرستی مخالفت می کنید. در عمل، رفتار نژادپرستانه و فاشیستی را اعمال می کنید. سخن شما اصیل و واقعی نیست. چون درونی نشده تا به باور و عمل در خارج از ذهن شما بدل شود. تا زمانی که مخالفت با نژادپرستی، در عالم خارج از ذهن شما به عمل ترجمه نشود، سخنی سیاسی-ایرانی، دروغی ایرانی، و توز و کلکی بیش نیست.
در مقابل، ما تورک ها، تورکمن ها، قشقایی ها، عرب ها، بلوچ ها و ... در صد سال گذشته و هر دقیقه و ساعت و روز همان صد سال را و بطور عملی، صلح دوستانه، همسایه‌وار، با نژادپرستی شما فارس ها مخالفت کرده و شما را به دوستی، برادری، همسایگی، احترام به خواست و حقوق ما و عدم اعمال سیاست های نژادپرستانه فرا خوانده ایم.
شما فارس ها، همه ملل غیر فارس را بطور علنی و در کتاب ها، رسانه ها،  آثار مزخرف هنری پانفارسیست و همچنین در همه سیستم های آموزشی و در همه سطوح آن، در سیستم قانونگذاری و سیستم های ادارای و ... تحقیر کرده و مورد توهین های وقیحانه خود قرار داده اید و ما تحمل کرده ایم. شما پانفارس ها، تحمل این ملل را دال بر "خریت" این ملل گذاشته و بر نژادپرستی فاشیستی و هیتلروار پانفارسیستی خودتان ادامه داده‌اید. 
هیچ وقت بر اساس اراده، خواست و حقوق این ملل غیر فارس، در صدد اصلاح افکار و سیستم اداری، حقوقی، سیاسی، اجتماعی، آموزشی و ... حاکم بر ایران نیفتادید.
بجای تغییر روش های غلط خودتان در همه زمینه‌ها و سطوح، پر روتر و جری‌تر شده و بیش از قبل، بر طبل نژادپرستی پانفارسیستی زده اید.
در دنیا چند کشور نژادپرست افراطی و "انکارگرا" وجود دارند که انسان ها را به خودی و غیر خودی و غیر خودی ها را به دشمن، تقسیم کرده اند. 
متاسفانه  همه این ملل و کشورها هم جزو عقب مانده‌ترین ها و غیر دموکراتیک‌ترین‌ها هستند که ایران و پانفارسیسم هم در میان آن هاست.
تورکییه و یا هر کشور و ملتی، به بحث من و شما در باره خودمان مربوط نیست. هر چه در دیگر کشورها می گذرد، نه من را ناحق می کند و نه شما را محق می گرداند. جز این که می خواهید، بر خلاف های فکری، اخلاقی، حقوقی و جهان بینی غیر انسانی و حتی ضد انسانی خودتان سرپوش بگذارید.
بحث نژادپرستی پانفارسیسم و تلاش ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، بلوچ و ... برای استقلال از پانفارس ها، به موضوع و شرایط دیگر کشورها و ملل دخیل نیست. 
نوع سیاست و مدیریت سیاسی در دیگر کشورها، نمی تواند سیاست‌های نژادپرستانه و فاشیستی پانفارسیسم در ایران را توجیه، منطقی، عقلانی و قابل قبول بکند. 
اگر همه دنیا هم نژادپرستانه و فاشیستی عمل بکنند، دلیلی نمی شود که در ایران هم پانفارسیسم حاکم، توجیهی برای فاشیستی بودن داشته باشد. همان طور که دلیل نمی شود که ما تورک ها و ... در مقابل فارشیسم تسلیم بشویم و آن را  قبول بکنیم.
آن سیاست هایی که ممکن است منافع ملی شما را تامین بکند، منافع ملی ما را نابود می کند. ما نباید بخاطر منافع ملی شما، بیش از این، خودمان را قربانی بکنیم.
ما تورک هایی که گرفتار استعمار و اشغال پانفارسیسم شده ایم، دیگر، نمی خواهیم تحت استعمار و حاکمیت نژادپرستان‌ پانفارس باشیم و استقلال میهن و ملت خودمان از سلطه استعماری پانفارس را می خواهیم.
دلایل شما پانفارس های فاشیست برای مخالفت با استقلال تورک ها، تورکمن ها، قشقایی ها، عرب ها، لورها، بلوچ ها، کردها، و ... از شما پانفارس های فارشیست (فاشیست فارس) چیست؟‌
گرچه دلایل شما برای مخالفت با استقلال این ملل هر چه باشند، مورد توجه و قبول ما نیستند. چون منافع ما را مد نظر قرار نمی دهند.
در عین حال و بدای این که خوانندگان هم متوجه دلایل شما باشند، لطفا چند دلیل سیاسی ولی منطقی، نشان بیاورید که چرا نباید ملل تورک، تورکمن، قشقایی، عرب، ... از شما پانفارس ها جدا شده و کشور مستقلی نداشته باشیم.
اما در مورد نوشته جناب یونس شاملی، گفته اید که با نظرهای ایشان موافق هستید و من و همفکرانم را متهم به نژادپرستی کرده اید.
لطفا و باز هم، چند روش و اقدام عملی سیاسی، آموزشی، حقوقی، اداری، نظامی، انتظامی، امنیتی، تبلیغاتی، رسانه ای، هنری، و ... از اعمال نژادپرستانه و فاشیستی ما ملل غیر فارس، در یک صد سال اخیر را مثال بزنید و نشان‌بدهید که از طرف تورک ها، تورکمن ها، قشقایی ها، عرب ها، لورها، بلوچ ها، کردها، و ... بر علیه فارس ها اعمال شده و حقوق سیاسی، آموزشی، اداری، رسانه ای، زبانی، و ... فارس ها و زبانشان را نقض کرده ایم؟ 
مطمئنا نمی توانید چند نمونه و مثال پیدا بکنید. چون ما در قدرت نبوده و  نیستیم که این سیاست ها را اعمال کرده باشیم تا به نژادپرستی یا "پان" و اعمال سیست های نژادپرستانه متهم بشویم. 
اما شما فارس ها، در یکصد سال گذشته، جنایات بیشماری از قتل عام جسمانی و فیزیکی تورک ها، تورکمن ها، قشقایی ها، عرب ها، لورها، بلوچ ها، کردها، و ... گرفته تا قتل عام حقوقی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، زبانی، توسعه ای، رسانه ای، تبلیغاتی، و ... اعمال کرده اید.
در ضمن و برای این‌ که این نوشته، بیش از این طویل نشود، به عنوان یک نژادپرست پانفارس شناخته شده، لطفا، به سوال هایی که از جناب یونس شاملی هم‌ پرسیده ام، پاسخ بدهید.
اما دقت بفرمائید که پاسخ هایتان مطابق با یک طول و عرض و ارتفاع و سیستم استاندارد باشد. همچنین، وضعیت  دیگر ملل و کشورها را وارد بحث خودتان با ما نکنید که شما را تبرئه نمی کند.
در مورد قبله‌‌گاه سیاسی من هم قضادت کردهاید. البته که هر فردی حق دارد گرایش هایی نسبت به افراد   اشخاص در هر کجتی جهان داشته باشد و شما نمی توانید به خاطر آن گرایش، او را سرزنش بکنید.
مثلا رضا کودتاچی شما، سمپات هیتلر بود. اکثریت پانفارس ها سمپات هیتلر بوده و هستند. برای شاهد بر این مدعا، به سبیل های ایرانیان دوره هیتلر و رضا شاه و محمدرضاشاه توجه ببرمایید. تاسیس احزاب پانفارسیستی و نژادپرستانه آریایی هم در آن دوره رخ داده است.
من را متهم گرده اید که "تورکییه و اردوغان" قبله‌گاه سیاسی من هستند. 
نمی دانم، به این نتیجه، از کجا دست یافته‌اید؟ این اطلاعات را در خواب یافته‌اید؟ یا دلایلی و اسنادی هم برایش دارید؟
اولا، همان طور که می خواهم از فارسیستان و پانفارسیسم جدا شده و در آرامش و صلح با دنیا و همسایگانم، زیست سیاسی، اقتصادی، حقوقی، ملی و ... داشته باشم،  نمی خواهم با ایران و "پانفارسیست ها" همسایه هم باشم ولی مجبورم که ایران را در همسایگیم تحمل بکنم. 
در مقابل، بسیار علاقه مندم که با تورک ها، در هر کجای این جهان هستند، در همه زمینه ها رابطه داشته باشم. مایلم با کشورهای همسایه تورک و ... بر اساس حقوق برابر، اتحادیه یا کنفدرال تشکیل بدهیم و به قدرت بزرگی در منطقه و جهان بذل شویم.
طبیعتا، اتحاد ما تورک ها، با ملل و کشورهای تورک جمهوری آزربایجان و جمهوری تورکییه و کردها و ... آرزوی قلبی من و میلیون انسان تورک دیگر است که روزی، (چه من و تو زنده باشیم و چه مرده باشیم) اتفاق خواهد افتاد و این افتخار آفرین است و اگر این نگرش، پان تورکیسم باشد، افتخار می کنم که پان تورکیست باشم و در مقابل پانفارسیسم بایستم. 
اما در مورد "پرزیدنت رجب طیب اردغان"، شما در میان پانفارس های حال و گذشته‌یتان، یک نفر را پیدا کرده و نشان بدهید که به اندازه یک صدم پرزیدنت مورد علاقه مردم تورکییه و من، به ایرانی ها خدمت کرده باشد.
خدماتی که این مرد شریف برای تورک ها در کشورش کرده، در کجای ایران رخ داده است؟
در همین زمانی که تورکییه بدون نفت و گاز، به این رفاه، امنیت، آزادی، توسعه اقتصادی، توسعه علمی، آموزشی، حقوقی، تساوی حقوقی بین تورک و کرد، آزادی احزاب و جمعیت ها، انتخابات آزاد با نظارت رسانه های داخلی و بین المللی و با حضور نمایندگان اروپا، آزادی صدها رسانه مخالف، گسترش حمل و نقل و سیستم ارتباطات زمینی، هوایی، دریایی، رشد بهداشتی-بیمارستانی، ایجاد اشتغال و درآمد، نوسازی و ایمن سازی شهری، و ... ، توسعه حقوق زن، حقوق کودک، حقوق مهاجران، حقوق حیوانات، احترام به توریست و مسافر خارجی در همه سطوح، عدم مخالفت با نژادهای غیر تورک و رنگین، و ... در این دوره اتفاق افتاده است. گر چه نواقشی هست اما آیا قابل قیاس با ایرا استعمارگر است؟
شما چه حقی دارید که پرزیدنت محبوب و انتخابی تورکییه را متهم به صفاتی بکنید که پانفارس ها و ایرانی‌ها لایق آن صفات هستند و به آن صفات عادت کرده.اند؟
شما چه حقی دارید که رهبر برگزیده مردمان دیگر ملل و کشورها را بر اساس افکار و منافع فکری و قومی خودتان قضاوت بکنید؟
چرا آن قدر الینه و از خود بیگانه شده اید که به جای نقد خودتان، کشورتان، خواست ها و حقوق ملل در ایران، حقوق و سیاست های جاری، اقتصاد از هم‌ پاشیده، مرگ و میر جاده ای، خودکشی های روز افزون، اعتیاد، قاچاق، دخالت نیروهای نظامی در سیاست، حقوق، اقتصاد، سلب آزادی ها و ... در کشور ویرانه ایران بپردازید و برای حل میلیون ها معضل مردمان در ایران بیندیشید، وقت و انرژی خودتان را سرف اتهام زدن به پرزیدنت تورکییه و آزربایجان می کنید؟
در ضمن، الآن که این سطر ها را می نویسم، کاملا بیکار هستم و برای شکار کار، در خیلی از کشورها، فرم های تقاضای کار پرکرده ام. افتخار من خواهد بود که رسانه‌های عربی یا تورک یا فارس غیر ایرانی من را استخدام بکنند. 
می دانم که سازمان های امنیتی تورکییه و دیگر کشورها، من را استخدام‌ نمی کنند ولی اگر استخدام می کردند، با کمال افتخار در خدمت به آن ها می شتافتم. 
این که من در خدمت یکی از سرویس های اطلاعاتی و امنیتی تورک باسم، برای من یک آرزو و در عین حال، افتخار بزرگی است.
برای من، مایه سرافکندگی و شرم است که متهم (حتی خیالی) به همکاری با پانفارسیسم، رسانه های ایرانی و سرویس های امنیتی ایرانی باشم.
همان طور که من شما را به عامل دولت ایران یا کشور دیگر متهم‌ نمی کنم، شما هم باید متقابلا همین رفتار را نشان بدهید. 
گرچه عامل تورکییه بودن، برای من افتخار خواهد بود.
من، برای دستیابی به اهداف سیاسی و استقلال ملل تورک در ایران، با همه ملل و کشورها همکاری می کنم. 
شاید ندانید که یک فرد یا گروه سیاسی که برای استقلال کشور و ملتش می اندیشد، دشمن ندارد، منافع ملی دارد. شما، دقیقا از زبان دولت ایران سخن می گویید. مطیع تبلیِات آن ها شده اید و عین دولت ایران، دیگران را متهم می کنید.
مگر دولت ایران با کشورهای دیگر همکاری و بده و بستان ندارد که شما ما را متهم می کنید که با دیگر کشورها و از جمله با جمهوری تورکییه و جمهوری آزربایجان همکاری می کنیم. آیا سیاست، همین همکاری و بده و بستان سیاسی نیست؟
حتما سیاست را نمی شناسید. سیاست یعنی هنر یا علم ایجاد رابطه با کشورها و گروه های دیگر برای تامین حداکثر منافع ملی ملت خود.
نوشته، خیلی طولانی شد.
امیدوارم، به سوال هایی که از جناب شاملی پرسیده ام، شما هم‌ پاسخ بدهید. 
در زیر لینک هر دو مقاله قبلی را خواهم گذاشت که دردسر پیدا نکردن مطالب را نداشته باشید.
انصافعلی هدایت
تورنتو-کانادا
بیست و نهم(29) ژانویه 2020
hedayat222@yahoo.com



نوشته جناب ناصر کرمی:
جناب هدایت گرامی، درود بر شما. سپاسگزارم از فرستادن مطلب. با دیدگاه آقای یونس شاملی آشنا هستم. با ایشان در سایت ایران گلوبال بصورت نوشتاری تبادل دیدگاه داشته ایم. نظرات ایشان رادیکال مانند دیدگاه امروز شما بود. جای خشنودی است که دیدگاه امروز ایشان واقع بینانه و خردگرایی است.
دیدگاه قوم گرایی پسا مدرن، فاشیستی، و نژاد پرستی فئودالیته عشیره گری مداربسته است.
برداشت شما از اقوام ایرانی بویژه در غرب، جنوب غربی و جنوب کشور کاملآ اشتباه میباشد. جدا کردن بخشی از ایراندوستان ازجمله: ناحیه: گیلان، مازندران، بختیاری، لُر از سایر ایرانی تباران تخیلی است، شما بنا درستی برای مردم آذربایجان لشکری از اقوام در بالا مذکور ایرانی را در جبههء قوم گرایان تجزیه طلب میگذارید . این فقط فریب دادن مردم آدربایجان است.
شما و امثال شما نمی توایند دوست واقعی برای مردم کُرد در ایران باشید، چرا که قبله گاه شما آنکارا و اردوغان و حکومتهای ترکیه است. مردم کُرد فقط یک دیوار گوشتی بین تجزیه طلبان تُرک تبار و حکومتهای فاشیستی ترکیه است.
شما و امثال شما دوست واقعی اقلیّت عرب تبار در استان خوزستان نبوده و نیستید، جنبش ضد تُرک در جوامع عربی که فروپاشی عثمانیان را در بر داشت، بیانگر یک واقعیّت تاریخی است که بین اعراب و تُرک تباران هیچگاه ائتلافی و اتحادی صورت نخواهد گرفت. 
بطور کلی من با نظرات آقای یونس شاملی موافق هستم. که عملگرد تُرک تباران تجزیه طلب یک جریان پوپولیستی عوامفریبانه و فاشیستی است، که زیان این دیدگاه خشنونت آمیز را مردم تُرک آذربایجان در عرصه های مختلف تجربه خواهد کرد.



No comments:

Post a Comment

آیا این اسکناس جعلی نیست؟

 آیا این اسکناس جعلی نیست؟ اسکناس جعلی ، برای ساخت و تایید تاریخ جعلی ایران بعدی     این اسکناس ، ساختگی و جعلی به نظر می رسد ...